Spørgsmål ang. Kæledyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2014

Loan

Fra en nørdet tidligere opdrætter af intet mindre end Vinterhvide Dværghamstere, Campbells Dværghamstere, Kinesiske Dværghamstere og Guldhamstere, vil jeg godt vove at påstå jeg har den fornødne viden og erfaring til at sige Dværghamstere fra et ordenligt sted kan være akkurat lige så lette at gøre tamme som en hvilken som helst Guldhamster.

(Og nej der er intet som hedder "Sibiriske Dværghamster", det en hybrid af Vinterhvide og Campbell, men hybrid klinger ikke godt i en dyrehandel, det er et opfundet ord for et dyr af to arter.)

Fordelen ved at give sig i kast med hamstere kan være at de ikke lever så længe som f.eks. marsvin og kaniner, af selv samme grund er det ikke et dyr jeg ville give mine børn hvis den tid kommer. Dværghamstere er heller ikke lavet af porcelæn, de dør ikke af et lille klem eller hvis barnet skulle tabe dem. Havde en der elskede at sidde på skulderen men så snart jeg satte mig skulle jeg være klar til at gribe et flyvende hamster, og det nåede jeg altså ikke altid og det var også den som slog alle mine aldersrekorder med sine 3,4 år, og selv på sine sidste dage med stær i øjnene og totalt blind var den lige så kælen som alle dage, jeg har den endda mistænkt for at være døv til sidst, men jeg stoppede bare med at ændre i dens bur eller give den nye ting da den blev blind, den vidste hvor tingene var og navigerede rundt uden problemer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.