Spørgsmål ang. Kæledyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.859 visninger
20 svar
17 synes godt om
5. november 2014

Anonym trådstarter

Min søn på 4 år ønsker sig inderligt et lille dværg hamster! 

Men min mand og jeg er i tvivl om han er for lille endnu til at få sådan et dyr? 

Han er rigtig sød og kærlig mod dyr og han vil helt sikkert behandle den godt, men jeg er i tvivl om hvor længe interessen vil holde? 

Hvad ad er jeres erfaringer??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2014

Stjerneskud84

Her har mine børn et marsvin hver.. Børnene er 3 og 5 år... De fodre dem med min hjælp og jeg rengøre så selv deres bure... 

I perioder ryger interessen også her og så tager jeg over...

Det fungere fint her..

Anmeld

5. november 2014

CaWi

Herhjemme har vi et marsvin,  og vores dreng på 2 1/2 år er helt pjattet med ham. Han er med hver dag at give foder/vand, og hjælper til med at rense bur.

Han elsker at sidde og nusse med ham.

Anmeld

5. november 2014

Babybrain

Dværghamstere er som regel ikke er særlig tamme.

Så måske ville han få mere glæde af og bedre kunne opretholde interessen for et marsvin (eller en anden slags hamster), som han bedre kan holde, nusse om, fodre osv.

Anmeld

5. november 2014

Ciss

Når børn er så små er det jo egentlig de voksne som må passe dyret - med barnets hjælp. Det må man være forberedt på. Men børn på den alder kan godt lære at omgåes dyr på en god måde.

Anmeld

5. november 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! 

Vi er helt med på at det bliver os der skal holde rent hos dyret, sørge for mad osv osv. Det er han jo ikke gammel nok til selv at gøre 

Men det er mere om børn i den alder kun synes at sådan et dyr er sjovt at lege med/nusse med i mere end ca 14 dage og ellers så står vi der med kræet... 

Vi har ikke lyst til at få et stort hamster... Vi har simpelthen ikke plads til sådan et stort bur... Desværre. 

Jeg havde selv dværghamstre som lille, og de har altså alle været meget tamme  Eneste ulempe er at de er vågen om natten og larmer helt vildt... Men buret skal stå i køkkenet hvis det er, så det går nok. 

Anmeld

5. november 2014

mpr

Anonym skriver:

Min søn på 4 år ønsker sig inderligt et lille dværg hamster! 

Men min mand og jeg er i tvivl om han er for lille endnu til at få sådan et dyr? 

Han er rigtig sød og kærlig mod dyr og han vil helt sikkert behandle den godt, men jeg er i tvivl om hvor længe interessen vil holde? 

Hvad ad er jeres erfaringer??? 

Selvfølgelig er det muligt at få et kæledyr men man skal ikke få et dyr kun for barnets skyld det skal også være fordi i vil have det, for det er sandsynligt at barnet ikke vil finde interesse i det ret længe i den alder.. Og et dværg hamster ville jeg aldrig give til et barn under 10 da den meget nemt kan brække knoglerne i kroppen hvis den bliver trykket på ved et uheld.. 

Anmeld

5. november 2014

lillespir26

Anonym skriver:

Tak for jeres svar! 

Vi er helt med på at det bliver os der skal holde rent hos dyret, sørge for mad osv osv. Det er han jo ikke gammel nok til selv at gøre 

Men det er mere om børn i den alder kun synes at sådan et dyr er sjovt at lege med/nusse med i mere end ca 14 dage og ellers så står vi der med kræet... 

Vi har ikke lyst til at få et stort hamster... Vi har simpelthen ikke plads til sådan et stort bur... Desværre. 

Jeg havde selv dværghamstre som lille, og de har altså alle været meget tamme  Eneste ulempe er at de er vågen om natten og larmer helt vildt... Men buret skal stå i køkkenet hvis det er, så det går nok. 

Jeg ville ikke købe et dværg hamster til så lille et barn da de som andre siger ikke er så tamme og kræver håndtering længe dageligt for at blive bare lidt ramme også er de meget små og skrøbelige så ville helt klart anbefale en kanin eller marsvin 

Anmeld

5. november 2014

Anonym trådstarter

Skal man ikke have et ret stort bur til kanin eller hamster? 

Min erfaring er altså at dværghamstre er ok nemme at gøre tamme. Så det skal ihvertfald ikke være det der afgør det. 

Men der kan da være noget om snakken med at de måske er lidt for små og skrøbelige for et barn på 4 år... 

Anmeld

5. november 2014

L-Mortil3

Anonym skriver:

Tak for jeres svar! 

Vores fik en dværghamster i 4 års gave, den er stadig et hit et år efter, skulle interessen dø ud, så lever dværghamster kun 1-2 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.