Spørgsmål ang. Kæledyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2014

PernilleogLouis

Min dreng fik sit første dværghsmster da han var 4 år - aftalen var at han hver dag skulle gi ham mad og vand og mindst to gange om dagen ha ham ude og kæle med ham - var aldrig et problem så jeg ville gøre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2014

Anonym trådstarter

Dejligt med så mange svar! 

Jeg tror vi prøver at give ham et og hvis ikke det går så blev vi jo den erfaring rigere. Men det lyder da til at flere af jer har haft succes med børn på 4 år og kæledyr. 

Anmeld

5. november 2014

mpr

Dejligt med så mange svar! 

Jeg tror vi prøver at give ham et og hvis ikke det går så blev vi jo den erfaring rigere. Men det lyder da til at flere af jer har haft succes med børn på 4 år og kæledyr. 

Husk på at dyr ikke er ting. Man får ikke bare en og sælger den igen fordi man ikke lige synes det var hvad man forventede.. hvis man får en beholder man den og ellers bør man aldrig igen få sig et dyr.

Anmeld

6. november 2014

migxher

mpr skriver:

Husk på at dyr ikke er ting. Man får ikke bare en og sælger den igen fordi man ikke lige synes det var hvad man forventede.. hvis man får en beholder man den og ellers bør man aldrig igen få sig et dyr.

Enig. Den der med, vi prøver da bare og går drt ikke kommer dyret bare væk igen, den kan jeg sgu ikke lide. Er dyr er ikke bare en ting. Får man et dyr skal det være med henblik på st beholde det, medmindre noget tragisk sker så man virkelig skal af med dyret. 

Anmeld

6. november 2014

migxher

Og ja. Skal i have den skal det være fordi i forældre også har lyst. Ender knægten med at miste interesseren skal dyret ikke bare være en dur pligt for jer. Få kun et dyr hvis lysten virkelig er der.

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Har jeg nogensinde sagt at jeg bare ville sælge den igen??? 

Jeg skrev at så ville vi være den erfarring rigere, og intet andet. 

Gud i himlen hvor er folk hurtige til at dømme... 

Hvis han taber interessen for den, så bliver den hverken smidt ud, solgt eller slået ihjel - bare lige så du kan sove helt roligt om natten 

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Enig. Den der med, vi prøver da bare og går drt ikke kommer dyret bare væk igen, den kan jeg sgu ikke lide. Er dyr er ikke bare en ting. Får man et dyr skal det være med henblik på st beholde det, medmindre noget tragisk sker så man virkelig skal af med dyret. 

Hold nu... Jeg har aldrig skrevet at vi ville skille os af med dyret igen!! 

Vi er voksne mennesker som udemærket er klar over at VI står med ansvaret for dyret hvis han mister interessen. 

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

Er da glad for at jeg oprettede dette indlæg som anonym, da jeg meget nødig vil stemples som "dyre mishandler"' 

Man skal åbenbart vælge sine ord med omhu! 

Når jeg skriver at så prøver vi at give ham det dyr, og hvis han mister interessen så er vi blevet den erfarring rigere - så betyder det da så sandelig ikke at vi bare skiller os af med dyret igen! 

Jeg kunne forstå i stejlede hvis jeg direkte skrev at så sælger vi dyret eller afliver det... MEN det er ikke tilfældet! 

Både min mand og jeg er vokset op med dyr, og er godt over de 30 år så vi er noget mere ansvars bevidste end bare som så. 

Hvis jeg var ligeglad med dyrets ve og vel tror i så at jeg overhovedet ville have oprettet denne debat?? Tænk over det 

Og god dag til jer alle 

Anmeld

6. november 2014

mpr

Anonym skriver:

Har jeg nogensinde sagt at jeg bare ville sælge den igen??? 

Jeg skrev at så ville vi være den erfarring rigere, og intet andet. 

Gud i himlen hvor er folk hurtige til at dømme... 

Hvis han taber interessen for den, så bliver den hverken smidt ud, solgt eller slået ihjel - bare lige så du kan sove helt roligt om natten 

Fair nok, jeg undskylder at jeg tog fejl

Men sætningen "Jeg tror vi prøver at give ham et og hvis ikke det går så blev vi jo den erfaring rigere" den klingede altså ikke så godt i mine øre da jeg har hørt flere der lige præcis har anskaffet sig et dyr fordi barnet ville have det og sagt nærmest samme sætning hvor det så ikke var gået i følge dem og så enten har de bare sat den fri i naturen, eller solgt den... Og det omhandler selvfølgelig mange andre racer end blot et dværghamster.. Men er glad for at jeg tog fejl.

Go torsdag!

Anmeld

6. november 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Fair nok, jeg undskylder at jeg tog fejl

Men sætningen "Jeg tror vi prøver at give ham et og hvis ikke det går så blev vi jo den erfaring rigere" den klingede altså ikke så godt i mine øre da jeg har hørt flere der lige præcis har anskaffet sig et dyr fordi barnet ville have det og sagt nærmest samme sætning hvor det så ikke var gået i følge dem og så enten har de bare sat den fri i naturen, eller solgt den... Og det omhandler selvfølgelig mange andre racer end blot et dværghamster.. Men er glad for at jeg tog fejl.

Go torsdag!

Bare helt i orden du - også god torsdag til dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.