LiLyKa skriver:
Vi har den dejligste dreng på 11 måneder, og venter os nr. til april. Det er endnu en skøn lille dreng, der kommer til familien... Og SÅ er det jeg undre mig! Når folk hører vi skal have en dreng mere, kommer der kommentarer ala: nå okay, er i lidt skuffede? Eller... Ja sådan er det, man vælger jo ikke selv, eller...skal i så have en 3'er? Der er flere kommentarer af samme skuffe. Jeg bliver faktisk lidt ked. Føler jeg skal forsvare, at jeg ER HELT tilfreds og lykkelig for at få en dreng mere. Er der mon mange der tænker, at en af hver køn, bare er det eneste rigtige? Og at man da må være skuffet, hvis man ikke får en af hver?Og hvorfor vælger man, at sige det højt på den måde? Inden vi fik vores søn, stod vi faktisk midt i, at det slet ikke var sikkert vi kunne få børn, så JO jeg ER lykkelig "trods" to drenge, føler mig heldig. Jeg er IKKE skuffet, og vi skal som udgangspunkt IKKE have en 3'er. Og hvis vi en dag bestemmer os for nr. 3, er det IKKE i håb om at få en pige, selvom hun ville være LIGE så velkommen som en dreng. 
Det kunne have været mig der havde skrevet akkurat samme indlæg for 2 år siden!
Da vi fandt ud af at vi ventede dreng nr 2 var jeg LYKKELIG! Tænk hvor meget glæde to drenge får af hinanden tænkte jeg <3
og jeg fik ret! De to brødre har fra dag 1 haft noget helt specielt sammen!
Men folks kommentarer sårede mig... "Nå endnu en dreng...? Så kan i jo altid prøve igen"
"Sikke alene du bliver i drengeflokken..."
"i kan åbenbart kun lave drenge..."
oooooog jeg kunne blive ved :-(
selvom min mand og jeg satte en stor fed streg under hvor GLADE vi var for to drenge, så kiggede nogle folk på os med øjne fulde af "medlidenhed"...
skal også lige sige at andre var glade på vores vegne :-)
Situationen er så nu at vi venter vores tredje barn. Og barn nr tre får vi fordi vi ønsker os ET BARN og ikke noget bestemt køn ;-)
faktisk synes jeg det kunne have været lidt sejt med en drengeflok på 3 stærke drenge (kommer selv fra en søskendeflok på 3 piger)
men nu ligger landet sådan at nr tre i maven er en lille pige! Og selfølgelig er vi lykkelige og meget glade for det! Akkurat som vi ville have været hvis det var endnu en dreng :-)
...selvfølgelig er det er da vildt fedt at få "lov" til at prøve hvert køn - og rigtig sjovt at prøve at købe små kjoler ;-)
MEN sikke mange kommentarer der nu igen kommer...
"Nå så var tredje gang lykkens gang!"
"endelig en lille pige i familien hva!"
"Er i ikke bare lettede over at i nu ikke behøver at få flere børn!"
osv osv ;-)
jeg tror at man skal huske på at folk ikke siger det i en ond mening. Min mormor på 93 har selv en blandet børneflok og allerede dengang sagde folk det samme :-)
så det er nok bare "normen" at de fleste mennesker ser det som en selvfølge at man gerne vil have både drenge og piger. Og tror da at nærmest alle mødre og fædre med hånden på hjertet kan sige at det ville være sjovt at prøve begge dele, men at man inderst inde bare ønsker sig et sundt og rask dejligt lille barn, og så kommer kønnet i sidste række! <3
) stort knus fra mig, og STORT tillykke med lillebror - du kan tro i har noget at glæde jer til!! ;-)