Jer der har/har haft kolik børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2014

Soffy27

AnnaKJ skriver:

Har også en pige på 2 år, hun har heller aldrig været så ked af det. Hun er også altid glad og frisk, så det er faktisk rigtig hårdt at få en der er helt modsat - det var jeg bare ikke klar på. 

Og selvfølgelig tænker man om det er en selv der er noget galt med, når ikke man har prøvet det før 

Ja det kan jeg godt forstå - jeg må også ærligt tilstå at jeg er glad for at vi "lagde ud" med kolikken, for så havde jeg da ikke fået et vildt chok hvis første barn havde været nemt og 2.barn med kolik.. Husker tydeligt hvordan jeg afleverede baby i fars arme når han havde fri fra job, for selv at lukke døren til soveværelset og stor-tude i 10 min.. Giv dig selv lov til at være sur/frustreret/kedaf det og lad far eller bedsteforældre overtage lidt.. Find den ting der giver DIG energi.. Om det er træning, et glas rødvin eller en god bog.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

msmukke

Har du prøvet bio gaia? Det er dråber du kan kæbe i Matas, som får maven i balance. Vi brugte dem til vores datter da hun havde kolik og de hjalp

Anmeld

3. november 2014

AnnaK89

Soffy27 skriver:

Ja det kan jeg godt forstå - jeg må også ærligt tilstå at jeg er glad for at vi "lagde ud" med kolikken, for så havde jeg da ikke fået et vildt chok hvis første barn havde været nemt og 2.barn med kolik.. Husker tydeligt hvordan jeg afleverede baby i fars arme når han havde fri fra job, for selv at lukke døren til soveværelset og stor-tude i 10 min.. Giv dig selv lov til at være sur/frustreret/kedaf det og lad far eller bedsteforældre overtage lidt.. Find den ting der giver DIG energi.. Om det er træning, et glas rødvin eller en god bog.. 

Jeg er desværre alene med hende om aftenen hvor det er værst - så har ikke rigtig mulighed for at gå for mig selv lidt. Men manden er dog sød til at tage hende om dagen

Anmeld

3. november 2014

AnnaK89

msmukke skriver:

Har du prøvet bio gaia? Det er dråber du kan kæbe i Matas, som får maven i balance. Vi brugte dem til vores datter da hun havde kolik og de hjalp

Nej det har jeg ikke - men en veninde har godt nok anbefalet dem, så det kunne jo godt være at jeg skulle prøve dem. 

Anmeld

3. november 2014

ønskebørn74

AnnaKJ skriver:

Hvornår begyndte jeres at smile sådan rigtig? Karla er 8 1/2 uge og hun smiler bare ikke. Vi kan nogen gange få et lille bitte smil, men vi skal arbejde hårdt for det. 

Hun har kolik og er ked af det meget af den tid hun er vågen, så derfor er det svært at "lege" og pludre, men vi gør det selvfølgelig så tit vi kan. 

Synes det er så frustrerende - hun burde jo smile nu, men hun er bare så ked af det 

Vi har prøvet zoneterapi og kiropraktor. 

Her er vidundermidlet.. Det er et tysk lægemiddel lavet til det.. Lefax pump liquid..

Vores drenge havde det og det tog det helt.. 

Anmeld

3. november 2014

Kay

AnnaKJ skriver:

Hvornår begyndte jeres at smile sådan rigtig? Karla er 8 1/2 uge og hun smiler bare ikke. Vi kan nogen gange få et lille bitte smil, men vi skal arbejde hårdt for det. 

Hun har kolik og er ked af det meget af den tid hun er vågen, så derfor er det svært at "lege" og pludre, men vi gør det selvfølgelig så tit vi kan. 

Synes det er så frustrerende - hun burde jo smile nu, men hun er bare så ked af det 

Elna begyndte faktisk først rigtig at smile da koliken var overstået, det var efter 4 ture hos kiropraktor med speciale inden for små børn 

Jeg syntes også hun var længe om at smile, men som min mor sagde når man har så ondt er der ikke meget at smile af

Anmeld

4. november 2014

Clisolka

Den mindste, Oliver, var kolikbarn  Han begyndte at smile da han var omkring de 6-7 uger gammel 

Jeg vil i den grad anbefale zoneterapi. Vi gjorde det ikke selv, men jeg fortrød det, for det kunne måske have hjulpet 

Anmeld

4. november 2014

lenemor77

Åh hvor kan jeg følge din frustration. Vores pige var 3-4 mdr før hun rigtig smilte. Selv min Mødregruppe bemærkede det. Jeg troede, at det kun var mig der bemærkede at hun var så ked af det. Jeg ved ikke om det var kolik - hun var altid ked af det. Enkelte gange skreg hun som en besat - vi nåede også at blive indlagt, da hun havde skreget sig selv til blå lemmer med orange pletter.. Det rammer en dybt i mor-hjertet, at ens barn er så ked af det, at det ikke har overskud til at smile... 

Anmeld

4. november 2014

Happiness

Her smilede Lukas først efter vi havde været til zoneterapi med ham. Kan ikke huske hvor gammel han var. 

Prøv med biogaia dråber, det gør at luften i maven formindskes, og selve tarmfloren normalisere sig. Og det har så meget at sige i forhold til Kolik. Vi brugte dem lang tid til Lukas.

Giver i alm d dråber? Prøv evt abd dråberne istedet, eller køb lactocare baby. De har d dråber og mælkesyrebakterier i (som i bio gaia) og er baseret på solsikkeolie i stedet for kokos. De koster godt nok 100kr, og holer 1 måned, men det er SÅ meget det værd!!

Jeg havde kolikken først, og så Nikoline der intet har med maven, og hold da fest en forskel! Så føler med dig! Virkelig! Kan stadig huske de mange timers gråd, både fra ham og mig! Følte jeg blev snydt for baby-hygge tid. Og føler mig faktisk stadig snydt for det! Og har rigtig dårlig samvittighed over hvor meget jeg nyder tiden med Nikoline, da jeg slet ikke gjorde det på samme måde med Lukas! Men som min sundhedsplejske sagde, så er det fandme ikke hyggeligt at høre på skrig og skrål hele dagen. Og børnene/babyerne elsker dig jo stadig lige så højt, selv om de skriger, det er jo fordi de har ondt. Jeg endte i en fødselsdepression, og noget af det var nok fordi jeg ikke fik noget igen, altså et smil eller andet der sagde at jeg gjorde det godt nok, at jeg var en god mor. Jeg følte mig tværtimod som verdens værste!

Smilene skal nok komme, lad være med at følge bogen, selv om det er svært. Bare hyg omkring hende, og prøv at afhjælp kolikken. Du er den bedste mor du kan, og er sikker på du er super, og at din datter elsker dig overalt. Hun skal bare lige over mavesmerterne, og så skal smilene nok komme. 

Lukas lider stadig meget af maveonde/kolik Så han får en biogaia pille sammen med hans vitaminpille hver morgen. Det hjælper ham.

Kæmpe kram til dig! Krydser for I snart er ovre kolikken!

Anmeld

4. november 2014

Jibbe

Kranio Sakral og zoneterapi samt bio gaia dråberne gjorde udslaget her. De får begge stadig bio gaia bare i tyggetabletter og bliver hurtigere syge hvis ikke de gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.