Jer der har/har haft kolik børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.123 visninger
24 svar
3 synes godt om
3. november 2014

AnnaK89

Hvornår begyndte jeres at smile sådan rigtig? Karla er 8 1/2 uge og hun smiler bare ikke. Vi kan nogen gange få et lille bitte smil, men vi skal arbejde hårdt for det. 

Hun har kolik og er ked af det meget af den tid hun er vågen, så derfor er det svært at "lege" og pludre, men vi gør det selvfølgelig så tit vi kan. 

Synes det er så frustrerende - hun burde jo smile nu, men hun er bare så ked af det 

Vi har prøvet zoneterapi og kiropraktor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

Troldemommi

AnnaKJ skriver:

Hvornår begyndte jeres at smile sådan rigtig? Karla er 8 1/2 uge og hun smiler bare ikke. Vi kan nogen gange få et lille bitte smil, men vi skal arbejde hårdt for det. 

Hun har kolik og er ked af det meget af den tid hun er vågen, så derfor er det svært at "lege" og pludre, men vi gør det selvfølgelig så tit vi kan. 

Synes det er så frustrerende - hun burde jo smile nu, men hun er bare så ked af det 

Vi har prøvet zoneterapi og kiropraktor. 

Johanne smilede da hun var 1 måned og Daniel var meget hurtig til den slags, kun 6 dage  

Monica 

Anmeld

3. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Åh jeg kan godt forstå du vil se dit barn smile. Min første havde også en del ondt i maven (dog ikke kolik) og det var bare så rart når han smilte og man vidste at nu har han det i hvert fald dejligt 

kan ikke huske hvornår præcis da jeg var lidt overvældet af hvor hårdt det var - så den første tid er ikke helt så klar i min hukommelse. 

Anmeld

3. november 2014

AnnaK89

mor:) skriver:

Åh jeg kan godt forstå du vil se dit barn smile. Min første havde også en del ondt i maven (dog ikke kolik) og det var bare så rart når han smilte og man vidste at nu har han det i hvert fald dejligt 

kan ikke huske hvornår præcis da jeg var lidt overvældet af hvor hårdt det var - så den første tid er ikke helt så klar i min hukommelse. 

Det ville være en lettelse, hvis hun begyndte at smile. 

Tænker også ofte om jeg gør nok? Men hun er jo god til øjenkontakt. SP kommer igen i morgen, så kan jeg jo lige høre hende om hvad hun tænker. 

Anmeld

3. november 2014

Soffy27

Åh hvor jeg føler med dig - et kolik barn er så hårdt at man selv tuder hele tiden for ikke at føle sig god nok... De følelser skal du give slip på, for hvis bare du gør dit bedste, så gør du det godt nok  Husker det lige så tydeligt med min den første og frygtede virkelig at lillebror ville have det lige sådan, men han er en stor modsætning - altid glad, græder aldrig, og sover næsten hele dagen.. 

Anmeld

3. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hun smilte da hun var ca 7-8 uger. Før det meeget små smil. Nærmere bare løftet mundvige i et sekund.

kan anbefale at blive ved med Zoneterapeut. Her hjalp det en hel del efter 2. omgang. På trods af at hun sagde at en behandling svarede til et år pr lidelse. Vi gik også til kiropraktor, kan også anbefale at blive ved til hun er heelt "kureret". Og ikke stoppe før. Vi har været der noget med 15 gange. 

Prøv evt anden behandler, både zone og kiropraktor. Vi gik til kiropraktor tølløse(Sjælland), som bare er super god til spædbørn. Har fået flere anbefalinger.

Og så lige en . Det er så hårdt med den kolik. 

De der smil skal nok komme

Anmeld

3. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
AnnaKJ skriver:

Det ville være en lettelse, hvis hun begyndte at smile. 

Tænker også ofte om jeg gør nok? Men hun er jo god til øjenkontakt. SP kommer igen i morgen, så kan jeg jo lige høre hende om hvad hun tænker. 

Jeg er sikker på at det ikke har noget med dig at gøre. Det skal nok komme

Anmeld

3. november 2014

AnnaK89

Soffy27 skriver:

Åh hvor jeg føler med dig - et kolik barn er så hårdt at man selv tuder hele tiden for ikke at føle sig god nok... De følelser skal du give slip på, for hvis bare du gør dit bedste, så gør du det godt nok  Husker det lige så tydeligt med min den første og frygtede virkelig at lillebror ville have det lige sådan, men han er en stor modsætning - altid glad, græder aldrig, og sover næsten hele dagen.. 

Har også en pige på 2 år, hun har heller aldrig været så ked af det. Hun er også altid glad og frisk, så det er faktisk rigtig hårdt at få en der er helt modsat - det var jeg bare ikke klar på. 

Og selvfølgelig tænker man om det er en selv der er noget galt med, når ikke man har prøvet det før 

Anmeld

3. november 2014

AnnaK89

SDD skriver:

Hun smilte da hun var ca 7-8 uger. Før det meeget små smil. Nærmere bare løftet mundvige i et sekund.

kan anbefale at blive ved med Zoneterapeut. Her hjalp det en hel del efter 2. omgang. På trods af at hun sagde at en behandling svarede til et år pr lidelse. Vi gik også til kiropraktor, kan også anbefale at blive ved til hun er heelt "kureret". Og ikke stoppe før. Vi har været der noget med 15 gange. 

Prøv evt anden behandler, både zone og kiropraktor. Vi gik til kiropraktor tølløse(Sjælland), som bare er super god til spædbørn. Har fået flere anbefalinger.

Og så lige en . Det er så hårdt med den kolik. 

De der smil skal nok komme

Jeg har også overvejer zoneterapien igen, da kiropraktor slet ikke har hjulpet, og det har vi været til nogle gange efterhånden. 

Men jeg ved ikke rigtig - synes det er svært at finde ud af hvilket ben man skal stå på 

Anmeld

3. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
AnnaKJ skriver:

Jeg har også overvejer zoneterapien igen, da kiropraktor slet ikke har hjulpet, og det har vi været til nogle gange efterhånden. 

Men jeg ved ikke rigtig - synes det er svært at finde ud af hvilket ben man skal stå på 

Ja det er sørme ikke let. Jeg synes også at du skal prøve zoneterapi igen.

Og husk(det hjalp mig) det varer ikke evigt. Det er bare en periode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.