Ler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Olaf skriver:

Det kan du ikke da din ovn ikke kan komme op på så mange grader der minimum kræves, og udover det så er det dekorationsler du har, det ville knække hvis det blev varmet  

men du kan tørre det som en anden skriver og så male det bagefter  

tak for svar

hehe ja tænkte nok der var noget kringlet med alle de slags ler der findes

Hvor længe skal det så tørre før vi kan male?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2014

Olaf

Wampires skriver:

tak for svar

hehe ja tænkte nok der var noget kringlet med alle de slags ler der findes

Hvor længe skal det så tørre før vi kan male?

det ved jeg ikke   men du kan ridse med negl efter nogle timer og hvis den er lysere så det tørt  

Anmeld

29. oktober 2014

EAF

aner intet om skolerne i området...

kender ingen der har noget viden om alt det her...

og ja jeg vil helst bare være kreativ og så må andre klare det praktiske ...

Ja tænkte også at lade det tørre ud måske ved hjælp af at bruge grillfunktionen i ovnen...

synes at kunne huske at i skolen blev det sat til tørre i et skab i et døgns tid og så kunne vi male dem/glasere dem og så ind i ovnen igen...

Tørskab eller varmeskab - he he har du børn i vuggestuen eller børnehaven så kan du måske låne deres tørreskab over natten  He he he  

Jaså er vi på samme måde, gider ikke alle mulige instruktioner og alt muligt, jeg vil bare igang når jeg får en ide - derfor elsker jeg at være alene hjemme, for så vælter ideerne ind og så må mand og barn bare affinde sig med det når de kommer hjem  (Det er som regle ting der glæder dem på en eller anden måde)  

Man må få det bedste ud af sin ledighedsperiode så det ikke kun går op i ansøgninger, jobsamtaler, afslag og afventning  

Er der ikke noget med at det ikke må tørre HELT ud da det så sprækker/revner og der gerne skal være lidt fugt... Puh det er mange år siden jeg havde formningsundervisning, erindrer ikke detaljerne tydeligt.  Og om det jeg husker har noget med den brune ler at gøre eller om den omhandler den ler der blev lys i ovnen eller rød - hvor man så dyppede sin figur/vase i et eller andet flydende ler så den fik en hvid glans og andet - vildt fascinerende men orker ikke at starte forfra på den viden. Vil bare igang NÅ! 

Anmeld

29. oktober 2014

Wampires

Olaf skriver:

det ved jeg ikke   men du kan ridse med negl efter nogle timer og hvis den er lysere så det tørt  

Okay tak for svar

Anmeld

29. oktober 2014

Wampires

Natteravnen skriver:

Tørskab eller varmeskab - he he har du børn i vuggestuen eller børnehaven så kan du måske låne deres tørreskab over natten  He he he  

Jaså er vi på samme måde, gider ikke alle mulige instruktioner og alt muligt, jeg vil bare igang når jeg får en ide - derfor elsker jeg at være alene hjemme, for så vælter ideerne ind og så må mand og barn bare affinde sig med det når de kommer hjem  (Det er som regle ting der glæder dem på en eller anden måde)  

Man må få det bedste ud af sin ledighedsperiode så det ikke kun går op i ansøgninger, jobsamtaler, afslag og afventning  

Er der ikke noget med at det ikke må tørre HELT ud da det så sprækker/revner og der gerne skal være lidt fugt... Puh det er mange år siden jeg havde formningsundervisning, erindrer ikke detaljerne tydeligt.  Og om det jeg husker har noget med den brune ler at gøre eller om den omhandler den ler der blev lys i ovnen eller rød - hvor man så dyppede sin figur/vase i et eller andet flydende ler så den fik en hvid glans og andet - vildt fascinerende men orker ikke at starte forfra på den viden. Vil bare igang NÅ! 

Ja lige præcis

Her bager jeg "tit" småkager eller minimuffins der så bliver pyntet eller er bagt med alt muligt forskellige farver og smage for at få opfyldt mit kreative behov

Anmeld

29. oktober 2014

DortheL

Natteravnen skriver:

Nå ja sgu da  Ha ha ha det havde jeg da helt glemt. Har jeg lavet før og der fremgår farvningen sikkert også meget tydeligere end på ler - er det rødler, det hedder? Eller er det blåler? Eller... 

Vi lavede sidste år julepynt af saltdej, og malede det. Det blev så fint! :-) Og så tror jeg også det er lidt nemmere, at forme for de små fingre :-) 

Anmeld

29. oktober 2014

DortheL

Wampires skriver:

Kan man egentlig bruge frugtfarve i saltdejen inden man former den for at farve den???

Ja, det tror jeg helt bestemt! Det er da et forsøg værd- som jeg også vil prøve :-) 

Anmeld

29. oktober 2014

Happiness

Wampires skriver:

Kan man egentlig bruge frugtfarve i saltdejen inden man former den for at farve den???

Det har vi haft gjort Det blev ret godt. 

Har desværre ingen billeder af det på denne pc, da min mand låner min. Men kan lægge billeder op, når jeg engang får den igen, eller taget nogle nye billeder af det

Anmeld

29. oktober 2014

Wampires

Happiness skriver:

Det har vi haft gjort Det blev ret godt. 

Har desværre ingen billeder af det på denne pc, da min mand låner min. Men kan lægge billeder op, når jeg engang får den igen, eller taget nogle nye billeder af det

Lyder super

ville være rart at se resultatet inden vi går igang

Tror helt klart vi skal igang med saltdejen igen

dog har han lidt svært ved ikke at spise det da det ligner kagedejen vi bruger rigtig meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.