Ler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.923 visninger
18 svar
16 synes godt om
29. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Nogen der ved om det er muligt at bruge en almindelig ovn med grillfunktion til at semi brænde ler nok til man lige kan farvelægge det med lidt maling og så have det stående bagefter?

Det er bittesmå/tynde figurer jeg tænker at lave med sønnen og så give ham lov at farvelægge dem med sine farvelader bagefter...

Hvis jeg googler kommer der kun frem en masse meget gamle indlæg om alt muligt special ler...

eller folk der vil lave krukker der kan holde vand...

Det er helt almindeligt brun ler som man bruger til f.eks. adventskransen osv... aner ikke hvad det hedder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2014

EAF

Wampires skriver:

Nogen der ved om det er muligt at bruge en almindelig ovn med grillfunktion til at semi brænde ler nok til man lige kan farvelægge det med lidt maling og så have det stående bagefter?

Det er bittesmå/tynde figurer jeg tænker at lave med sønnen og så give ham lov at farvelægge dem med sine farvelader bagefter...

Hvis jeg googler kommer der kun frem en masse meget gamle indlæg om alt muligt special ler...

eller folk der vil lave krukker der kan holde vand...

Det er helt almindeligt brun ler som man bruger til f.eks. adventskransen osv... aner ikke hvad det hedder...

Følger med her, har haft samme tanke og har indkøbt to ruller ler som måske kunne udvikle sig til julegaver. 

Gad vide hvem der ved sådan noget? 

Anmeld

29. oktober 2014

Wampires

Natteravnen skriver:

Følger med her, har haft samme tanke og har indkøbt to ruller ler som måske kunne udvikle sig til julegaver. 

Gad vide hvem der ved sådan noget? 

Ja lige præcis...

Aner ikke lige hvor man ville kunne spørge om sådan noget...

Anmeld

29. oktober 2014

EAF

Wampires skriver:

Ja lige præcis...

Aner ikke lige hvor man ville kunne spørge om sådan noget...

Kunne man ever ikke bare lade leren, den brune, tørre ud og så påføre bagefter? Det vil jo nok tage et par dage formoder jeg men om det revner eller andet aner jeg ikke. Kan se de skriver meget om at kontakte højskoler der driver deres eget værksted eller måske bare skoler i sit nærområde der måske stadigvæk har formning (som sikkert har et andet navn den dag i dag end dengang jeg gik i skole) men som har en lerovn man kan låne eller en lærer/pædagog/underviser der kan afse lidt tid til en snak... 

Men er du som jeg mangler du den tålmodighed og vil egentligt helst bare igang med det samme når du finder på noget kreativt 

Anmeld

29. oktober 2014

DortheL

Hvad med saltdej?

Anmeld

29. oktober 2014

EAF

DortheL skriver:

Hvad med saltdej?

Nå ja sgu da  Ha ha ha det havde jeg da helt glemt. Har jeg lavet før og der fremgår farvningen sikkert også meget tydeligere end på ler - er det rødler, det hedder? Eller er det blåler? Eller... 

Anmeld

29. oktober 2014

Wampires

Natteravnen skriver:

Kunne man ever ikke bare lade leren, den brune, tørre ud og så påføre bagefter? Det vil jo nok tage et par dage formoder jeg men om det revner eller andet aner jeg ikke. Kan se de skriver meget om at kontakte højskoler der driver deres eget værksted eller måske bare skoler i sit nærområde der måske stadigvæk har formning (som sikkert har et andet navn den dag i dag end dengang jeg gik i skole) men som har en lerovn man kan låne eller en lærer/pædagog/underviser der kan afse lidt tid til en snak... 

Men er du som jeg mangler du den tålmodighed og vil egentligt helst bare igang med det samme når du finder på noget kreativt 

aner intet om skolerne i området...

kender ingen der har noget viden om alt det her...

og ja jeg vil helst bare være kreativ og så må andre klare det praktiske ...

Ja tænkte også at lade det tørre ud måske ved hjælp af at bruge grillfunktionen i ovnen...

synes at kunne huske at i skolen blev det sat til tørre i et skab i et døgns tid og så kunne vi male dem/glasere dem og så ind i ovnen igen...

Anmeld

29. oktober 2014

Wampires

DortheL skriver:

Hvad med saltdej?

hehe de har vi også leget med

men nu var det fordi det var ved at være jul og jeg gerne ville vise sønnen hvad jeg lavede som barn og der brugte vi jo ler

Anmeld

29. oktober 2014

Olaf

Det kan du ikke da din ovn ikke kan komme op på så mange grader der minimum kræves, og udover det så er det dekorationsler du har, det ville knække hvis det blev varmet  

men du kan tørre det som en anden skriver og så male det bagefter  

Anmeld

29. oktober 2014

Wampires

DortheL skriver:

Hvad med saltdej?

Kan man egentlig bruge frugtfarve i saltdejen inden man former den for at farve den???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.