Rygmarvsbedøvelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2009

Lise

Kan læse i min fødselsberetning at jeg syntes det var en ubehagelig oplevelse at få den lagt, men det var vist ikke pga at det gjorde ondt, men at han ramte en nerve og mine ben spjættede uden jeg havde nogen som helst kontrol. Men det er jo hurtigt overstået, og når veerne vælter ind over én, så er det at få blokaden lagt INGENTING!!! Jeg ville til enhver tid gøre det igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2009

JonTri

Nej det gjorde ikke ondt og det var 2 timer i himlen. Gør det gerne igen og igen.

Anmeld

30. marts 2009

charlotterasmussen

Camilla WP skriver:

Hej

Har jeg ret, når jeg siger, at det gør meget ondt at få lavet en rygmarvsbedøvelse?
Eller epiduralblokade som det vist hedder på lægesprog.

MVH Camilla

Kære camilla wp

nej den gør nu ikke ondt at få lagt det er smerterne resten af livet man skal leve med der er værst

Anmeld

30. marts 2009

Anja

charlotterasmussen skriver:

Kære camilla wp

nej den gør nu ikke ondt at få lagt det er smerterne resten af livet man skal leve med der er værst

Smerter resten af livet ?

Anmeld

30. marts 2009

charlotterasmussen

hej camilla wp...
ja jeg er en af de få uheldige som døjer med smerter i mit tidligere stikområde efter jeg fik den det er smertefuldt til tider men det var risikoen ved at få den og der ikke var andet at gøre end at leve med det fortalte lægen mig..

Anmeld

26. juni 2010

MetteDyrelund

Hej. jeg fik lavet et kejsersnit, d.11 maj og fik en lillepige.. jeg sys overhovede ikke, at jeg kunne mærke da han lagde bedøvelsen. det ikke det, værste at komme ud får  

Anmeld

26. juni 2010

Daisy

camillawp1982 skriver:

Hej

Nu er jeg blevet beroliget!

For jeg har hele tiden troet at de var nødt til at bore ind igennem knoglen, og så ville det jo gøre rigtig ondt!

Men nu har jeg endelig fundet en fornuftig side på nettet om epidural. Og der kan jeg se at nålen skal føres ind imellem ryghvirvlerne, det er derfor man skal sidde foroverbøjet (som gravid) eller ligge i fosterstilling (hvilket man jo ikke så godt kan som gravid). Så ifølge denne hjemmeside skulle det ikke gøre mere ondt end f.eks. at få lagt et almindeligt drop eller få lavet en blodprøve - med mindre de kommer til at stikke forkert og ramme knoglen, men det skulle kunne undgås hvis man bøjer sig tilstrækkelig meget forover (og de ikke sender hende den gamle med sygekassebrillerne og støttestrømperne der tager fejl af arkitektlampen og din arm når hun skal tage en blodprøve).

MVH Camilla

Hende kender jeg sku, det var hun der skulle intimbarbere mig før mit kejsersnit

Anmeld

26. juni 2010

Kløver

camillawp1982 skriver:

Hej

Har jeg ret, når jeg siger, at det gør meget ondt at få lavet en rygmarvsbedøvelse?

MVH Camilla

Jeg har prøvet at få den lagt i forbindelse med en hofteoperation, og synes da det gjorde ondt, men var hurtigt overstået, minusset er jo så at man er bedøvet i hele underlivet, inkl ben osv, så amn kan jo ikke rigtig bevæge sig, ved ikke hvor store doser de giver under en fødsel.

Anmeld

26. juni 2010

Daisy

Lise skriver:

Kan læse i min fødselsberetning at jeg syntes det var en ubehagelig oplevelse at få den lagt, men det var vist ikke pga at det gjorde ondt, men at han ramte en nerve og mine ben spjættede uden jeg havde nogen som helst kontrol. Men det er jo hurtigt overstået, og når veerne vælter ind over én, så er det at få blokaden lagt INGENTING!!! Jeg ville til enhver tid gøre det igen...

Det oplevede jeg også, men hos mig var det kun venstre ben. Og lige som et lyn med lysglimt i højre hjerne. ( Ja ved det lyder merkeligt, men det var sådan det føltes) Har ellers fået lagt det 2 gange, og var kun det lille ting ved anden gang. Ellers kunne jeg ikke mærke det.

Anmeld

26. juni 2010

sarahb

camillawp1982 skriver:

Hej

MVH Camilla

Du kan slet ikk mærke det, man får en lokal bedøvelse først der gør at du slet ikke mærker noget.
Der er såååå mange skrøner med den epidural. Lokal bedøvelsen er samme smerte eller mangel på samme som en blodprøve..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.