Rygmarvsbedøvelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.907 visninger
32 svar
1 synes godt om
29. marts 2008

camillawp1982

Hej :)

Har jeg ret, når jeg siger, at det gør meget ondt at få lavet en rygmarvsbedøvelse?
Eller epiduralblokade som det vist hedder på lægesprog.

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2008

Nan

Da jeg fik den lagt havde jeg så stærke veer at jeg ikke mærkede noget som helst. Men fik man den lagt sådan uden videre tror jeg det ville gøre lidt ondt lige når den bliver lagt men forlks smerteterskel er jo så forskellig.

Jeg lå på sygehuset med en pige hvor nålen var knækket under fødslen så den skulle opereres ud - det tror jeg uanset smerteterskel har gjort mega ondt.

Anmeld

29. marts 2008

Pia.

Jeg prøvede det her ved min 3 fødsel... ellers har jeg født uden smertelindring... Jeg havde meget stærke veer da de lagde den, men ja det gjorde ondt, men det væreste var altså at jeg skulle side meget stille da de lagde den og spørg mig om det er svært når veerne vælter ind over en.. :-o

Knus Pia.

Anmeld

29. marts 2008

Anna-Rosa

Nej det gør SLET ikke ondt...Ikke på mig ihvertfald...I det hele taget et rigtig godt forløb jeg havde med pks...Jeg var meget hurtigere på benene end ved min første fødsel

Anmeld

29. marts 2008

3rollinger

Hejsa

Jeg har faaet lavet den ved begge mine foedsler (det er faktisk standardprocedure i Spanien) og det goer ondt. Men ikke uudholdeligt ondt.

Det vaerste er, som Pia naevner, at man skal sidde helt stille. Jeg gav en lille uvildigt spjaet da de ramte en nerve og saa fik jeg sgu en bette advarsel. Og saa skal man laene sig fremover hvilket heller ikke er let med en ordentlig fodboldmave.

Men jeg vil sige at i forhold til de smerter den tager vaek, saa goer det ikke ondt.

Knus
Trine

Anmeld

29. marts 2008

Honningblomst

Næ, det gjorde ikke ondt på mig...har fået den lagt to gange ved ks...
Eva

Anmeld

29. marts 2008

Kristina V

Jeg synes nu heller ikk det gør ondt.. Havde ellers skrevet i min "ønskeseddel" at jeg ikk vi havde en da jeg er SÅ banke for nåle.. Men de veer var så frygtelige at det ikk kunne holdes ud.. Jeg fødes så "normalt", så den blev taget fra ved presveerne.. AUV de var øv..

Men den gjorde ikk ondt at få lagt, og den hjalp bare bigtime... Det væreste som er blevet sagt er man ska sidde bom stille...

Anmeld

29. marts 2008

Muffinmus

HA..nej, vil 10 gange hellere hadve den end de skide veer og vestorme der tager livet af en..skal da bare have den næste gang så hurtigt som muligt hvis jeg skal føde selv og ender det med KS igen så får jeg den vel også bare:)

Anmeld

29. marts 2008

stine

hejsa

jeg er enig med de andre i at det sværeste var at skulle sidde stille og foroverbøjet mens den blev lagt, jeg syns ikke det gjorde spor ondt, jeg husker det ihvertfald ikke

kh Mette der gerne vil have den igen når jeg skal føde til sommer

Anmeld

29. marts 2008

camillawp1982

Hej :)

Nu er jeg blevet beroliget!

For jeg har hele tiden troet at de var nødt til at bore ind igennem knoglen, og så ville det jo gøre rigtig ondt!

Men nu har jeg endelig fundet en fornuftig side på nettet om epidural. Og der kan jeg se at nålen skal føres ind imellem ryghvirvlerne, det er derfor man skal sidde foroverbøjet (som gravid) eller ligge i fosterstilling (hvilket man jo ikke så godt kan som gravid). Så ifølge denne hjemmeside skulle det ikke gøre mere ondt end f.eks. at få lagt et almindeligt drop eller få lavet en blodprøve - med mindre de kommer til at stikke forkert og ramme knoglen, men det skulle kunne undgås hvis man bøjer sig tilstrækkelig meget forover (og de ikke sender hende den gamle med sygekassebrillerne og støttestrømperne der tager fejl af arkitektlampen og din arm når hun skal tage en blodprøve).

MVH Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.