Rygmarvsbedøvelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

det gjorde ondt ved mig fordi de ikke ku lægge den ordenligt, de ku ikke få det til at løbe... men havde den været der første gang så syntes jeg ikke at det var slemt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2009

Kvindemin

PiaR skriver:

Jeg prøvede det her ved min 3 fødsel... ellers har jeg født uden smertelindring... Jeg havde meget stærke veer da de lagde den, men ja det gjorde ondt, men det væreste var altså at jeg skulle side meget stille da de lagde den og spørg mig om det er svært når veerne vælter ind over en.. :-o

Knus Pia.

LIGE PRÆCIS, det var så svært.
Gud hvor fik du mig lige 16 mdr. tilbage i smerte der, og det er da faktis helt positivt.
Der er ikke noget bedre, end når en god tanke kommer op i en, om noget godt man husker tilbage på

Hm, og her snakker vi blokader og veer

Anmeld

21. februar 2009

charlottekri

Camilla WP skriver:

Hej :)

Nu er jeg blevet beroliget!

For jeg har hele tiden troet at de var nødt til at bore ind igennem knoglen, og så ville det jo gøre rigtig ondt!

Men nu har jeg endelig fundet en fornuftig side på nettet om epidural. Og der kan jeg se at nålen skal føres ind imellem ryghvirvlerne, det er derfor man skal sidde foroverbøjet (som gravid) eller ligge i fosterstilling (hvilket man jo ikke så godt kan som gravid). Så ifølge denne hjemmeside skulle det ikke gøre mere ondt end f.eks. at få lagt et almindeligt drop eller få lavet en blodprøve - med mindre de kommer til at stikke forkert og ramme knoglen, men det skulle kunne undgås hvis man bøjer sig tilstrækkelig meget forover (og de ikke sender hende den gamle med sygekassebrillerne og støttestrømperne der tager fejl af arkitektlampen og din arm når hun skal tage en blodprøve).

MVH Camilla

he he nej, det er nemlig ligesom at få lagt drop eller taget en blodprøve!! jeg lå i fosterstilling til pks og jeg spurgte da om de nu var færdige, da jeg syntes at det havde gjort ondt længe nok, og det var de, så det var ikke så slemt Jeg havde en eller anden brysk franskmand til at lægge min og det var da en herlig afledning at kunne høre på hans gebrokne dansk og typiske franske "fnysen"

Anmeld

21. februar 2009

Lykkelig Mor til 2

Jeg fik lagt rygmarvsbedøvels efter min fødsel (nr 2), å jeg kunne overhode ikke merke noe..!!!

Anmeld

21. februar 2009

KarinaIda

Hej..

Jeg fik lagt en rygmarvsbedøvelse her da jeg skulle have min datter ved kejsersnit, og jeg mærkede prikket ved nålen, ellers mærkede jeg intet.. Den var ikke slem overhovedet... Og jeg frygtede virkelig og skulle have den, idet jeg er super nåleskræk, men den var ingenting den bedøelse synes jeg...

Anmeld

22. februar 2009

malou

Hos mig stak de forkert så jeg fik stød ud i begge ben.. hun måtte opgive fordi hun var træt og svimmel ovenpå 2 dob.vagter. Der blev tilkaldt en ny og han lagde den fint men der var skaden sket!!

Efter fødsel fik jeg slem hovedpine hvor man ikke kan olde ud at være oprejst (spinal hovedpine) så jeg skulle have sprøjtet blod ind i "hullet" for at stoppe det mekaniske med hovedpinen. Det hedder vist en blod-pass. Der stak de forkert 6 el.7 gange og da jeg kom op efter ikke med rykke på sig i 3 timer overhovedet... virkede det ikke. Så kunne hverken gå, stå eller amme!!! Det var en frygtelig oplevelse. 3 dage efter blev jeg endnu en gang indlagt og skulle igen have en blod-pass. Bare tanken om at skulle stikkes i ryggen igen gjorde jeg brød sammen i gråd! Ens følelser er jo ekstreme efter en fødsel... især på 5 dagen...smiler. Den sidste gang gjorde lægen heldigvis sit job til UG og jeg kunne virkelig mærke forskellen, at han havde tjek på hvad han lavede. Så hovedpine forsvandt. Desværre døjede jeg med nerveskader ud i begge ben i 2 md efter fødslen og havde meget svært ved at gå. Det er helt væk nu. Jeg må nok indrømme at denne oplevelse har gjort at jeg tilhver en tid fremover ville fravælge epidoralen!!!

knus malou

Anmeld

22. februar 2009

Janep

Jeg syndes det gjorde viiildt ondt at få den lagt.. Faktisk det der gjorde mest ondt på mig.. Men jeg nåede så heller ikke at få vildt mange veer da vi ligepluselig fik meget travlt

Anmeld

22. februar 2009

Bamseboet :D

1. gang mærkede jeg det ikke ( AKS var for udmattet til at mærke noget og det hele gik så stærkt )

2. gang var det PKS og der var jeg jo HELT med i det hele og ikke spor udmattet, så der syntes jeg det gjore lidt ondt, men ikke så længe, og kun som når man fx mærker et stik af en hvebs eller bi , man kan sagtens holde det ud

Anmeld

22. februar 2009

A.

nej slet ikke..troede ellers at det vil gøre meget ondt men kun slet ikke mærke noget

Anmeld

22. februar 2009

enligmor28

jeg fik også lagt en rygmarvsbedøvelse under min fødsel, og jeg syntes ikke at det gjorde ondt, overhovedet.....det jeg syntes gjorde lidt ondt var at jeg skulle ligge rullet sammen som en snebold og ligge stille mens han stak mig.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.