elb1210 skriver:
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig for er enormt fortvivlet!
Min kæreste og jeg besluttede for ca et halvt år siden at begynde PB til oktober. Vi var ovenud lykkelige og helt oppe og kører over vores beslutning. Min kæreste har så de sidste par måneder snakket med nogle. Venner, kollegaer, familievenner osv. som åbenbart alle siger at vi bør vente til vi er færdige med vores studie (Har begge 2 1/2 år tilbage) og til vi har fået fast bolig job osv. Det er vel at mærke DERES erfaringer. Vi har hele tiden syntes det ville passe rigtigt godt med barsel under studiet (begge pædagog) da jeg vil få 12 ekstra suklip og vi ville have en del fridage og bedre mulighed for fri på barnets sygedage osv når jeg kom tilbage på studiet. Min kæreste lytter enormt meget til de andres historier om hvor meget de ville ønske de havde ventet så de ville havde råd til et større hus og lige pt. er PB sat fuldstændigt på pause. Vi kom her til aften til at snakke om det og han sagde han nok også panikkede en smule over det da det jo er stor, hvis ikke den største, beslutning man skal tage i sit liv. Jeg prøvede at forklare ham at jeg også havde haft det på samme måde, men at bare følte mig virkeligt meget klar nu. Til gengæld vil jeg også havde at han er 100% klar! Han spurgte dertil om vi ik skulle lave en aftale om ikke at snakke så meget om det den næste måned og begge gå og tænke rigtigt godt og grundigt om det, hvilket jeg syntes lyder som en rigtig god ide.
Men alligvel er jeg bare så fortvivlet! For hvad nu hvis han om en måned kommer og siger at han først vil vente de 2 1/2 år til vi er færdige? Det syntes jeg virker som utroligt lang tid! For bare et par måneder siden virkede han ekstremt glad og lykkelig over det og kunne slet ikke vente, og nu er han pludselig i tvivl. Jeg er meget ked af det over det og tænker på det uafbrudt! Håber der er nogen her inde der kan hjælpe mig 
Jeg kan selvfølgelig ikke råde jer til hverken det ene eller det andet, men jeg kan dele ud af mine erfaringer.
jeg blev gravid med mit første barn på første år af pædagoguddannelsen - det var planlagt. Min kæreste var 22år og jeg var 23. Vi var begge studerende. Jeg tog et års barsel og min kæreste to et halvt års barsel, fra vores datter var 4 mdr og frem.
efter endt varsel skiftede jeg til læreruddannelsen. Her har jeg fået barn nr. 2 imellem andet og tredje studieår. Igen tog jeg et års barsel. Min kæreste blev færdig med sin bachelor lige inden termin (én uge før) og tog igen barsel - denne gang i 5 mdr.
jeg synes det er perfekt at få børn under studie. Der er simpelthen så gode vilkår og som du selv siger, så har man tiden til ekstra sygedage og bare det at kunne holde sine børn hjemme i ny og næ, samt hente tidligt er fantastisk!
jeg er så glad for at mine børn kan få en blid start på livet med nærværende forældre, som har masser af tid til dem. Det er klart at vi selvfølgelig ikke kan købe ALT i verden, men vi mangler bestemt ingenting.
Anmeld