Han er pludselig kommet i tvivl :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2014

Røverdatter

elb1210 skriver:

Ja syntes nemlig også der er rigtigt mange fordele ved at få et barn mens man er studerende, korte dage, fridage og lettere mulighed for at tage fri ved barn syg. Har været inde og læse lidt på det, og virker også som om der er ret mange tillæg osv når man er studerende med et barn. Er det noget du har kendskab til? 

Lidt øv i bliver nød til at vente, men kan godt forstå i er nødt til at få fælles bolig først 

Mht tillæg så ved jeg at min veninde lige er flyttet sammen med sin kæreste (som ikke er faren til hendes barn) og hun studerer på Uni. Hun siger at det slet ikke er så slemt. Måske kan du forhøre dig hos kommunen eller mødrehjælpen? Jeg har ikke selv undersøgt det til bunds endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

Milas14

Jeg var osse under uddannelse da min ældste var lille.. Det ville jeg slet ikke være bekymret for at gøre..��

Anmeld

12. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi har lige fået vores andet barn. Jeg læser også til pædagog og har nu et semester tilbage. Jeg synes det er fantastisk at være studerende og have børn

Anmeld

23. januar 2015

Oktober12

Tak for alle jeres gode svar, rigtigt dejligt med nogle gode råd

En lille opdatering: Min kæreste og jeg har besluttet at vente med PB til vi har købt hus, da banken siger vi sandsynligvis ikke vil kunne låne et særligt stort beløb da vi begge bliver pædagoger og vil få endnu svære ved det hvis vi samtidig har et barn. Så ja, vi er desværre nødt til at vente de to år til vi er færdige Er virkeligt, virkeligt ærgerligt og ville ønske det kunne gøres anderledes, men tror jeg desværre ikke  

Anmeld

24. januar 2015

Lunae

elb1210 skriver:

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig for er enormt fortvivlet! 

Min kæreste og jeg besluttede for ca et halvt år siden at begynde PB til oktober. Vi var ovenud lykkelige og helt oppe og kører over vores beslutning. Min kæreste har så de sidste par måneder snakket med nogle. Venner, kollegaer, familievenner osv. som åbenbart alle siger at vi bør vente til vi er færdige med vores studie (Har begge 2 1/2 år tilbage) og til vi har fået fast bolig job osv. Det er vel at mærke DERES erfaringer. Vi har hele tiden syntes det ville passe rigtigt godt med barsel under studiet (begge pædagog) da jeg vil få 12 ekstra suklip og vi ville have en del fridage og bedre mulighed for fri på barnets sygedage osv når jeg kom tilbage på studiet. Min kæreste lytter enormt meget til de andres historier om hvor meget de ville ønske de havde ventet så de ville havde råd til et større hus og lige pt. er PB sat fuldstændigt på pause. Vi kom her til aften til at snakke om det og han sagde han nok også panikkede en smule over det da det jo er stor, hvis ikke den største, beslutning man skal tage i sit liv. Jeg prøvede at forklare ham at jeg også havde haft det på samme måde, men at bare følte mig virkeligt meget klar nu. Til gengæld vil jeg også havde at han er 100% klar! Han spurgte dertil om vi ik skulle lave en aftale om ikke at snakke så meget om det den næste måned og begge gå og tænke rigtigt godt og grundigt om det, hvilket jeg syntes lyder som en rigtig god ide. 

Men alligvel er jeg bare så fortvivlet! For hvad nu hvis han om en måned kommer og siger at han først vil vente de 2 1/2 år til vi er færdige? Det syntes jeg virker som utroligt lang tid! For bare et par måneder siden virkede han ekstremt glad og lykkelig over det og kunne slet ikke vente, og nu er han pludselig i tvivl. Jeg er meget ked af det over det og tænker på det uafbrudt! Håber der er nogen her inde der kan hjælpe mig

Jeg kan selvfølgelig ikke råde jer til hverken det ene eller det andet, men jeg kan dele ud af mine erfaringer.

jeg blev gravid med mit første barn på første år af pædagoguddannelsen - det var planlagt. Min kæreste var 22år og jeg var 23. Vi var begge studerende. Jeg tog et års barsel og min kæreste to et halvt års barsel, fra vores datter var 4 mdr og frem.

efter endt varsel skiftede jeg til læreruddannelsen. Her har jeg fået barn nr. 2 imellem andet og tredje studieår. Igen tog jeg et års barsel. Min kæreste blev færdig med sin bachelor lige inden termin (én uge før) og tog igen barsel - denne gang i 5 mdr.

jeg synes det er perfekt at få børn under studie. Der er simpelthen så gode vilkår og som du selv siger, så har man tiden til ekstra sygedage og bare det at kunne holde sine børn hjemme i ny og næ, samt hente tidligt er fantastisk!

jeg er så glad for at mine børn kan få en blid start på livet med nærværende forældre, som har masser af tid til dem. Det er klart at vi selvfølgelig ikke kan købe ALT i verden, men vi mangler bestemt ingenting.

Anmeld

24. januar 2015

Lunae

elb1210 skriver:

Tak for alle jeres gode svar, rigtigt dejligt med nogle gode råd

En lille opdatering: Min kæreste og jeg har besluttet at vente med PB til vi har købt hus, da banken siger vi sandsynligvis ikke vil kunne låne et særligt stort beløb da vi begge bliver pædagoger og vil få endnu svære ved det hvis vi samtidig har et barn. Så ja, vi er desværre nødt til at vente de to år til vi er færdige Er virkeligt, virkeligt ærgerligt og ville ønske det kunne gøres anderledes, men tror jeg desværre ikke  

Jeg synes i skulle overveje en ny bank, for det lyder vildt. Min mand og jeg kan låne lige knap 2mio til hus nu. Min mand tjener 28500 kr om måneden og jeg er på su. Vi har to børn.

nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor i bor, men her hvor jeg bor, kan det godt lade sig gøre at få et hus for to mio.

Anmeld

11. februar 2015

Oktober12

Lunae skriver:

Jeg synes i skulle overveje en ny bank, for det lyder vildt. Min mand og jeg kan låne lige knap 2mio til hus nu. Min mand tjener 28500 kr om måneden og jeg er på su. Vi har to børn.

nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor i bor, men her hvor jeg bor, kan det godt lade sig gøre at få et hus for to mio.

Vi har faktisk snakket om at skifte bank, for syntes også det lyder helt vildt. De siger det ville være bedst for os at vente så vi kan spare op, men vi har allerede en del (fra min kæretse solgte sin andel) og har begge gode fritidsjobs hvor vi også ville kunne spare en del op. 

Så planen er vi tager ned og snakker med en anden bank i næste måned og hører hvad de siger Hader også bare princippet i at en bank skal bestemme hvordan ens fremtid og liv skal se ud :/ 

Vi bor til leje i Købehavn og vil gerne købe hus i nordsjælland/Hillerød området når den tid kommer, men vi vil gerne have en del børn (3,4 stykker) og der får vi nok desværre brug for mange m2. Derfor kommer huset nok desværre over de 2 mio  

Anmeld

11. februar 2015

Beem82

Jeg tænker også det er smart at få børn under studierne, da man i jobsøgningsprocessen bagefter undgår at blive valgt fra, da man er en kvinde i den fødedygtige alder og i fast parforhold og derfor nok hurtigt bliver gravid.

Det lyder ret utroligt at jeres bank vil diktere jeres liv, puha for en mavepuster!

Og så behøver børn jo hverken det helt store budget eller ret meget plads de første par år

Håber I finder en tålelig løsning for jer begge 

Anmeld

1. marts 2015

Oktober12

Beem82 skriver:

Jeg tænker også det er smart at få børn under studierne, da man i jobsøgningsprocessen bagefter undgår at blive valgt fra, da man er en kvinde i den fødedygtige alder og i fast parforhold og derfor nok hurtigt bliver gravid.

Det lyder ret utroligt at jeres bank vil diktere jeres liv, puha for en mavepuster!

Og så behøver børn jo hverken det helt store budget eller ret meget plads de første par år

Håber I finder en tålelig løsning for jer begge 

Undskyld det lidt sene svar

Tusind tak, ja det var sku lidt hårdt at sidde der i banken og hører det :/ Har sagt til kæreste nogle gange at vi snart skal ned og snakke med nogle banker, men syntes hele tiden han udskyder det til næste måned. Ved ikke helt om det er fordi han egentligt gerne vil vente og bruger det som "undskyldning" fordi han er bange for banken siger vi bare skal gå i gang. Han siger han har været skruk de sidste mange år, men tænker at hvis man virkeligt er det (som jeg f.eks. er ) vil man gå virkeligt langt for det! (som f.eks. at besøge nogle nye banker) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.