Debatten om offentlig amning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2014

Mum33

Åh - så stop dog den debat og gør hvad I har lyst til. Hvad er der ... 5 personer om året der brokker sig over ammende kvinder i det offentlige rum, og hver gang himler vi op og laver pinlige optøjer på banegårde, osv. 99% af alle folk - mænd som kvinder - synes det er helt ok at amme offentligt, så ryst nu bare på hovedet af de sidste par stykker og så gør som I har lyst til. Jeg har ammet mange gange offentligt og aldrig modtaget skeptiske blikke. Og gør jeg, ja så kan de få en kvik bemærkning med - ikke et mediestunt. 

Synes det er lidt agurketid, når ammedebatten kommer op gang på gang.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2014

TNBC

Abemor skriver:

Åh - så stop dog den debat og gør hvad I har lyst til. Hvad er der ... 5 personer om året der brokker sig over ammende kvinder i det offentlige rum, og hver gang himler vi op og laver pinlige optøjer på banegårde, osv. 99% af alle folk - mænd som kvinder - synes det er helt ok at amme offentligt, så ryst nu bare på hovedet af de sidste par stykker og så gør som I har lyst til. Jeg har ammet mange gange offentligt og aldrig modtaget skeptiske blikke. Og gør jeg, ja så kan de få en kvik bemærkning med - ikke et mediestunt. 

Synes det er lidt agurketid, når ammedebatten kommer op gang på gang.  

Helt enig.

Den ene gang jeg sad sådan her var det billed fra England(tror jeg det var), af en mor med sin datter, hvor en havde taget billeedet, lagt det på nettet Og skrevet; Slut(eller noget I den dur) under billedet. Det er at gå over stregen.

Men at folk kigger skævt til en, ja så smider man en kvik bemærkning tilbage og så går dagen videre.

Anmeld

16. oktober 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jeg har fået kommentarer. Men udelukkende de positive af slagsen som fx.: "åh der er altså intet smukkere, end en lille baby, der spiser ved sin mor" og sådan noget. 

Dog er jeg altid diskret (stofble og  sådan) når jeg ammer offentligt. Men det er for min egen skyld, for er ret blufærdig... De eneste der må kigge er gemalen og min datter (og naboerne når jeg render nøgen rundt ). 

Det eneste jeg ikke bryder mig om, er hele den debat der er omkring  amning. For hånden på hjertet, så var det hele den mediestorm omkring amning, der gjorde mig utryg omkring det at amme offentligt 

Anmeld

16. oktober 2014

tarkoflen

Røverdatter skriver:

Er enig med dig, men forstår bare ikke den der med diskretionen. Hvorfor? Der er jo ikke nogen der sidder med brystet ude konstant, med mindre de er ramt af "ammehjerne" for en stund.

Har aldrig oplevet at folk med vilje kaster brystet på café-bordet eller bare blotter for at blotte.

Og når man endelig sidder med brystet ude er det sikkert fordi baby lige har rykket hovedet bagud, eller der lige går ti sekunder før baby ligges til/tages fra brystet. Forstår du hvad jeg mener?

Synes ikke jeg oplever nogen der overlagt lader brystet hænge og strutte..

Jeg har oplevet en kvinde sidde ved indgangen til baresso, der hvor køen er med sin top hevet ned under brystet og med et meget lille spædbarn, man kunne se alt fra halsen og ned på nær brystvorten. Det synes jeg ærlig talt var temmelig grænseoverskridende, og jeg er fuldstændig for at man skal have lov til at amme i det offentlige rum, men det skader da ikke at tage en smule hensyn. Om det var kortvarig ammehjerne, der gjorde at hun stadig sad med det hele fremme 30 minutter efter hvor vi gik skal jeg ikke kunne sige, men efter min mening kunne man godt lige lægge en stofble over skulderen, for min skyld ikke over barnet, bare så mængden af bryst var knap så voldsom 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.