Debatten om offentlig amning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2014

Røverdatter

Forstår ikke folks "modstand" mod noget så naturligt og ur-instinktivt som amning. Offentligt eller ej.

Debatten er i gang nu, netop fordi folk er blevet skeptiske overfor amning/den smule blottet hud.

Tænk at man skal skjule sig sådan nu, end for bare 15-20 år siden.

Medierne sætter fokus på det. Demonstranter sætter fokus på det. Husk at det især er medierne der giver det lys og "hyper" det!

Synes det er helt ok med demonstration, og især eftersom at nogle ammende mødre er blevet set skævt til, haft dårlige erfaringer i restauranter eller "Company's" eller hvor det nu er (ja det sker. Og sikkert også mere end vi ved af).

Selvom man ikke kan lide at amme eller noget i den dur, så synes jeg stadig man bør tænke over hvordan det måske føles for den ammende mor, som må skjule sin amning af frygt for at blive set skævt til.

For jo - nogen bliver altså set skævt til eller får kommentarer med på vejen. Taler af erfaring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2014

MorDk

En debat som slet ikke burde tages... 

Jeg ammede offentligt og har aldrig fået kommentarer eller blikke. 

Selvfølgelig må kvinder amme offentligt. Alt andet er simpelthen hysteri. Og så selvfølgelig skal det gøres diskret - alt andet er dårlig opdragelse.

Anmeld

16. oktober 2014

Røverdatter

En debat som slet ikke burde tages... 

Jeg ammede offentligt og har aldrig fået kommentarer eller blikke. 

Selvfølgelig må kvinder amme offentligt. Alt andet er simpelthen hysteri. Og så selvfølgelig skal det gøres diskret - alt andet er dårlig opdragelse.

Er enig med dig, men forstår bare ikke den der med diskretionen. Hvorfor? Der er jo ikke nogen der sidder med brystet ude konstant, med mindre de er ramt af "ammehjerne" for en stund.

Har aldrig oplevet at folk med vilje kaster brystet på café-bordet eller bare blotter for at blotte.

Og når man endelig sidder med brystet ude er det sikkert fordi baby lige har rykket hovedet bagud, eller der lige går ti sekunder før baby ligges til/tages fra brystet. Forstår du hvad jeg mener?

Synes ikke jeg oplever nogen der overlagt lader brystet hænge og strutte..

Anmeld

16. oktober 2014

MorDk

Er enig med dig, men forstår bare ikke den der med diskretionen. Hvorfor? Der er jo ikke nogen der sidder med brystet ude konstant, med mindre de er ramt af "ammehjerne" for en stund.

Har aldrig oplevet at folk med vilje kaster brystet på café-bordet eller bare blotter for at blotte.

Og når man endelig sidder med brystet ude er det sikkert fordi baby lige har rykket hovedet bagud, eller der lige går ti sekunder før baby ligges til/tages fra brystet. Forstår du hvad jeg mener?

Synes ikke jeg oplever nogen der overlagt lader brystet hænge og strutte..

Jeg forstår dig udemærket og vi er enige. Har heller ikke selv oplevet det. MEN det var mere til dem som har oplevet det eller dem som selv "blotter" at jeg kom med en lille "reminder" at det ville være "dårlig opdragelse" 

Når jeg ammede så lagde folk aldrig mærke til det. Gjorde nemlig ikke noget stort nummer ud af det. Nogle er jo "bedre" til at tiltrække sig opmærksomhed end andre 

Anmeld

16. oktober 2014

anonym10101

FrkGranger skriver:

Jeg elsker amning... 

Min søn er 4,5 mdr og jeg har idag deltaget i et amme flashmob ved at møde op på Herning banegård og amme offentligt...

Alle der syntes at amning er naturligt og bør kunne foregå offentlig kan smide et billed her eller på Facebook under #AmningErNaturligt

I kan også uddybe jeres svar.

Jeg starter med et billed....

Gik mobben godt? Jeg ville SÅ gerne selv havde været med men da jeg bor i den anden ende af landet, var det lidt svært.

Jeg elsker også at amme og selvom min datter er 7 mdr. vil jeg rigtig gerne forsætte, det er SÅ hyggeligt.

Jeg er så en af dem der IKKE dækker mit barn over med en klud, dels pga. jeg ikke har lyst til at dække mit barn til og dels pga. min datter bliver forvirret og fjerner det med hånden, jeg syntes at hendes hovede og evt. hånd dækker meget fint.

Anmeld

16. oktober 2014

Hulubulu86

Jeg ammer offentligt hver eneste dag, oftest med min baby i min ergobaby og med solskyggen over. Jeg ammer sjaeldent med amme-daekken da det ganske enkelt er for  varmt at for en baby at sidde paa legepladsen i 40+ graders varme med et stykke stof over hovedet, men jeg tager toej paa der er amme-venligt og holder haanden for (99% af tiden aner folk ikke at jeg ammer og bliver vildt overraskede naar de opdager det)

Jeg har aldrig faaet negative kommentarer, derimod kun positive og jeg giver selv ammende kvinder en thumbs up naar jeg ser dem og siger 'way to go mama'. 

Anmeld

16. oktober 2014

FrkGranger

martsmoar skriver:

Gik mobben godt? Jeg ville SÅ gerne selv havde været med men da jeg bor i den anden ende af landet, var det lidt svært.

Jeg elsker også at amme og selvom min datter er 7 mdr. vil jeg rigtig gerne forsætte, det er SÅ hyggeligt.

Jeg er så en af dem der IKKE dækker mit barn over med en klud, dels pga. jeg ikke har lyst til at dække mit barn til og dels pga. min datter bliver forvirret og fjerner det med hånden, jeg syntes at hendes hovede og evt. hånd dækker meget fint.

Ja det gik godt vi var godt nok kun 3 i Herning men der var en journalist...

Jeg syntes det er vigtigt at vi som de ammende kommer ind i kampen...

Jeg er meget blufærdig normalt men lige på dette punkt der må jeg gøre det for når han er sulten er han sulten..

Anmeld

16. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg gad godt vide om det overhovedet er sådan et stort issue - jeg kender ingen der har oplevet noget negativt ift. offentlig amning og har heller ikke selv oplevet det. Så jeg kan ikke lade være med at tænke om det i virkeligheden er ganske få der har oplevet det og som alt andet bliver det blæst op i medierne. 

Anmeld

16. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Jeg gad godt vide om det overhovedet er sådan et stort issue - jeg kender ingen der har oplevet noget negativt ift. offentlig amning og har heller ikke selv oplevet det. Så jeg kan ikke lade være med at tænke om det i virkeligheden er ganske få der har oplevet det og som alt andet bliver det blæst op i medierne. 

Det er også min tanke og oplevelse. Også derfor jeg synes det er lidt at smide unødig brænde på debatten i medierne ved at lave en event som den idag  

Anmeld

16. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Det er også min tanke og oplevelse. Også derfor jeg synes det er lidt at smide unødig brænde på debatten i medierne ved at lave en event som den idag  

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.