Debatten om offentlig amning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du oplevet at blive set skævt på eller fået kommentar på at amme offentlig

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.651 visninger
23 svar
71 synes godt om
16. oktober 2014

FrkGranger

Jeg elsker amning... 

Min søn er 4,5 mdr og jeg har idag deltaget i et amme flashmob ved at møde op på Herning banegård og amme offentligt...

Alle der syntes at amning er naturligt og bør kunne foregå offentlig kan smide et billed her eller på Facebook under #AmningErNaturligt

I kan også uddybe jeres svar.

Jeg starter med et billed....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes at amning er helt naturligt, og er barnet sulten, skal det ammes.

Der hvor jeg "himler" med øjnene" er når de ammende mødre ikke føler for at gøre det blot en anelse diskret. Hvis jeg ville se bare bryster, så skulle keg nok se opsøge dem. Men jeg syntes nu at langt de fleste mødre er MEGET hensynsfulde

Anmeld

16. oktober 2014

asff

Mom skriver:

Jeg syntes at amning er helt naturligt, og er barnet sulten, skal det ammes.

Der hvor jeg "himler" med øjnene" er når de ammende mødre ikke føler for at gøre det blot en anelse diskret. Hvis jeg ville se bare bryster, så skulle keg nok se opsøge dem. Men jeg syntes nu at langt de fleste mødre er MEGET hensynsfulde

Nu spørger jeg bare, har du mødt nogen ammende mødre, der bare flashede boobies?

Anmeld

16. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
asff skriver:

Nu spørger jeg bare, har du mødt nogen ammende mødre, der bare flashede boobies?

Jeps. I større eller mindre grad selvfølgelig

Anmeld

16. oktober 2014

Loa

Jeg er til gengæld mega træt af den debat. Jeg er ikke selv fan af amning, men har ikke noget imod at folk ammer diskret, men når det ligefrem skal blive sådan en provokation at man møder op til en slags demonstration og ammer så folk kan få det proppet ned i halsen, dét synes jeg til gengæld er langt ude. Sorry..

Anmeld

16. oktober 2014

Happiness

Loa skriver:

Jeg er til gengæld mega træt af den debat. Jeg er ikke selv fan af amning, men har ikke noget imod at folk ammer diskret, men når det ligefrem skal blive sådan en provokation at man møder op til en slags demonstration og ammer så folk kan få det proppet ned i halsen, dét synes jeg til gengæld er langt ude. Sorry..

Enig! Er så træt af den evigt tilbagevendende debat!

Jeg kender faktisk ingen der har oplevet at få dømmende blikke/kommentarer eller andet med sig, når de har ammet offentligt. Og har heller ej selv oplevet det! Og jeg har ammet mange offentlige steder! 

Anmeld

16. oktober 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes personligt det er helt fint, at der kommer fokus på amning på offentlige steder.

Jeg er enig i, at man skal tage hensyn til ens medmennesker og ikke bare "sætte babserne til skue". Jeg glemmer aldrig, da en fra familien bare hev op i blusen og så var der frit udsyn til alle herligheder og det synes jeg faktisk var noget frastående. Hun gjorde ingenting for lige, at dække sig bare lidt til. hm hm. Der er måde man gør tingene på.

Nu er mine børn 5 1/2 år og 7 år, og dengang var der slet ikke denne debat. Det er noget som er kommet indenfor de senere år.

Jeg ammede også offentligt, men havde altid en ble til lige, at dække og har aldrig hørt nogen kommentarer omkring det.

Anmeld

16. oktober 2014

asff

Mom skriver:

Jeps. I større eller mindre grad selvfølgelig

Oh god... Det har jeg ALDRIG set. Ammer selv, men kun derhjemme.. Kan slet ikke forestille mig det, men så forstår jeg dig godt

Anmeld

16. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes man skal stoppe med at sætte mere fokus på det end hvad nødvendigt er!! Jeg har seriøst aldrig set nogen flashe det hele offentligt, og jeg har aldrig oplevet, eller kendt andre ammende der har oplevet, at blive kigget skævt til, kommenteret på eller smidt væk. Aldrig. 

En demo som idag, er da kun at tilføje brænde på det bål som de få få FÅ modstandere af offentlig amning har tændt op for. Lad det nu for hulan brænde ud i stedet for... 

Anmeld

16. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har ikke ammet offentligt så har stemt nej

men ville have gjort det uden tøven hvis det var nødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.