Christine skriver:
Nu er der sådan ca. under en uge til jeg får min baby, hvis alt går vel. Og selv om jeg ikke rigtigt kan forene mig med at det bliver kejsersnit, så prøver jeg at glæde mig. Men vil jo også gerne forberede mig så godt som muligt, da vi jo har to børn i forvejen og jeg kommer til at kunne ca. ingenting i et godt stykke tid.
Så... hvad mangler jeg til jeg kommer hjem? Hvad er uundværligt? En nem måde at lave kaffe på? Ammepude (nej, har ikke en fra tidligere og manglede altså lidt en sidste gang)?
Noget at forkæle mig selv med (bliver nok lidt trist, da jeg "altid" gør det ovenpå kejsersnit)? Noget at bestikke de store børn med?
Hvad var uundværligt for jer andre, da i havde født? Uanset hvordan man føder kan man jo godt være træt /øm og evt. ønske at man lige havde fået købt et eller andet. Men jeg frygter jo virkelig at være totalt handicappet i flere uger, så jeg regner ikke med at kunne andet end amme og passe baby det første stykke tid.
Det mest uundværlige efter hospitalsbesøget du kan give digselv og din baby er at du kommer op og går rundt da du derved heler meget hurtigere samt forebygger blodpropper! Du får også instrukser og hjælp til det når du er indlagt efter du har fået foretaget kejsersnit. Du vil ikke blive handicappet, da det er et must at gå rundt og det kan sagtens lade sig gøre. Du får helt sikkert noget smertestillende så det er udholdeligt 
Så det bedste du kan give dig selv er nogle små gåture stille og roligt hen til køleskabet og smør dig nogle madder og tag noget vand, tøf ned ad gangen nogle gange for at få blodet i omløb, det giver dig også mental energi.
Jeg har læst om et creme til at smøre på operationsarret, men kan ikke finde linket, men prøv at spørg efter en creme til ar i Matas, helsekost eller online.
Vil du være god ved din ryg og skuldre så mælken også lettere løber til fordi du ikke sidder og spænder, så er det værd at lægge forfængeligheden på hylden i et stykke tid og investere i en ordentlig ammepude, samt ekstra puder. Begge slags på ikke være for bløde og dem med kugler duer slet ikke! Jeg gemte min i soveværelset hvis vi fik gæster.
I Matas kan du også få en fantastisk salve til f.eks. brystvorterne hvis de gør ondt eller kommer hul på så de bløder. Den er fra Lansinoh og reddede min sidste amning og helede mig fuldstændig op på få dage.
Varme sokker og en god varm sweater der dækker brysterne og holder dem varme. Jeg elskede varme håndklæder fra tørretumbleren og lægge dem over kanonerne eller da jeg fik brystbetændelse. Apropos brystbetændelse slog jeg det 100% ned på 48 timer ved at amme som en sindssyg i forskellige stilling, men især med 3-4 spsk fulde økologisk gurkemejepulver i et meget lille glas vand sødet med stevia eller honning og ned som et shot + med ekstra vand. Dette gjorde jeg 3-4 gange om dagen. Gurkemeje er stærkt antiinflammatorisk. Jeg gjorde dette med 100% success begge gange jeg havde brystbetændelse med 39,4 i feber, røde streger, hårde knuder i brysterne og det hele. Det gjorde godt nok ondt at amme i de to dage men så gik det også helt væk. Så mit råd er at have gurkemeje på lager på krydderihylden 

God fødsel og tillykke med din lille ny!