Hvad er uundværligt efter hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
26 svar
18 synes godt om
14. oktober 2014

Christine

Nu er der sådan ca. under en uge til jeg får min baby, hvis alt går vel. Og selv om jeg ikke rigtigt kan forene mig med at det bliver kejsersnit, så prøver jeg at glæde mig. Men vil jo også gerne forberede mig så godt som muligt, da vi jo har to børn i forvejen og jeg kommer til at kunne ca. ingenting i et godt stykke tid.

Så... hvad mangler jeg til jeg kommer hjem? Hvad er uundværligt? En nem måde at lave kaffe på? Ammepude (nej, har ikke en fra tidligere og manglede altså lidt en sidste gang)?

Noget at forkæle mig selv med (bliver nok lidt trist, da jeg "altid" gør det ovenpå kejsersnit)? Noget at bestikke de store børn med?

Hvad var uundværligt for jer andre, da i havde født? Uanset hvordan man føder kan man jo godt være træt /øm og evt. ønske at man lige havde fået købt et eller andet. Men jeg frygter jo virkelig at være totalt handicappet i flere uger, så jeg regner ikke med at kunne andet end amme og passe baby det første stykke tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

anonym10101

Nu var min datter min første så de store skulle jeg ikke tænke på, men havde ikke brug for andet på sygehuset end min roll-on, en hårelastik og kamera trods jeg blev der i 2 nætter.

Da jeg kom hjem var jeg gladest for skråstolen, liften og ammepuden.

Håber det hele kommer til at gå godt.

Anmeld

14. oktober 2014

Christine

martsmoar skriver:

Nu var min datter min første så de store skulle jeg ikke tænke på, men havde ikke brug for andet på sygehuset end min roll-on, en hårelastik og kamera trods jeg blev der i 2 nætter.

Da jeg kom hjem var jeg gladest for skråstolen, liften og ammepuden.

Håber det hele kommer til at gå godt.

Det er nok meget smart at finde en ammepude   De andre ting har jeg heldigvis.

Og mange tak 

Anmeld

14. oktober 2014

anonym10101

Christine skriver:

Det er nok meget smart at finde en ammepude   De andre ting har jeg heldigvis.

Og mange tak 

Jeg gad faktisk ikke have en i starten, for jeg syntes den var grim og så var de altid så store, men fandt en lille én og her da hun er noget større bruger jeg bare en pyntepude fra sofaen hehe.

Anmeld

14. oktober 2014

Christine

martsmoar skriver:

Jeg gad faktisk ikke have en i starten, for jeg syntes den var grim og så var de altid så store, men fandt en lille én og her da hun er noget større bruger jeg bare en pyntepude fra sofaen hehe.

De er også grimme og store! Men jeg var egentlig ok glad for den til den store, da han lige havde lært at sidde selv. Så kunne den ligge bag/rundt om ham, så han måske kunne blive reddet hvis han væltede  Det er jo ikke langt tid den er nødvendig til amning, som du siger.

Jeg tror Sebra har nogle der ikke er sådan vildt store.. og heller ikke så dyre. Men jeg har hørt at foss flakes fyld skulle være rigtigt godt, så det er jeg lidt opsat på at prøve.

Anmeld

14. oktober 2014

Baby15

Shampoo, balsam, BLØDT toilet papir, deo, nyt tøj, make up, bleer, skiftetøj til baby, dyne til baby.  

Anmeld

14. oktober 2014

Kay

For mig var det uundværligt at da farmand startede på job og alligevel smurte madpakke til sig selv at han også lavede en mad til mig, da jeg ellers ikke fik spist

Anmeld

14. oktober 2014

Christine

Kay skriver:

For mig var det uundværligt at da farmand startede på job og alligevel smurte madpakke til sig selv at han også lavede en mad til mig, da jeg ellers ikke fik spist

Haps! Det er helt sikkert noteret. Det er virkelig en god idé. Og nu kan min mand da blive advaret i god tid 

Anmeld

14. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

At huset er gjort rent og ryddet inden ks, så du ik ska tænke på oprydning den første uge!

Masser af nemme retter i fryseren, så i bare lige ka varme maden i ovnen, så du ik ska stå og røre i en gryde osv.

En ordenlig ammepude.

Gode løse trusser og bukser, som ik ireterret aret.

Et par nye spændene film til de store unger, så i sammen ka hygge i sofaen, mens du ammer/ gir flaske. 

Vil bare lige sige at jeg var noget mere "handicappet" efter min alm fødsel end efter mit aks. Vh stine

Anmeld

15. oktober 2014

Christine

StineW79 skriver:

At huset er gjort rent og ryddet inden ks, så du ik ska tænke på oprydning den første uge!

Masser af nemme retter i fryseren, så i bare lige ka varme maden i ovnen, så du ik ska stå og røre i en gryde osv.

En ordenlig ammepude.

Gode løse trusser og bukser, som ik ireterret aret.

Et par nye spændene film til de store unger, så i sammen ka hygge i sofaen, mens du ammer/ gir flaske. 

Vil bare lige sige at jeg var noget mere "handicappet" efter min alm fødsel end efter mit aks. Vh stine

Tak for de gode råd! Det er dejligt at kunne forberede lidt.

Det lyder da ikke rart for dig. Jeg synes altid man hører at ks er mere ubehageligt bagefter. Men når jeg nu ikke får lov at føde, så er det selvfølgelig rart for mig at vide at alm fødsel kan være lige så slemt på dén måde  Græsset virker jo ofte grønnere på den anden side!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.