Gudmor og Fadder til navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.217 visninger
21 svar
12 synes godt om
12. oktober 2014

Walse

Hej. 

Da vores søn skal navngives, ville jeg høre om der er nogle der har foreslag eller erfaring med hvad man kunne gøre for at præsentere og fortælle de personer som står os nær om at de skulle tage sig af vores søn hvis 7-9-13 at der skulle ske os noget. Kan man give dem noget som symbol og hvordan gjorde man det? Håber i vil være hjælpsomme og komme med gode ideer?? ��

hilsen farmand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2014

Kay

Vi valgte at havde en "navngiver" til vores datter, det var min bror, og han præsenterede også vores datter med fulde navn foran alle gæsterne inden vi spiste  

Anmeld

12. oktober 2014

Walse

Kay skriver:

Vi valgte at havde en "navngiver" til vores datter, det var min bror, og han præsenterede også vores datter med fulde navn foran alle gæsterne inden vi spiste  

Hey. 

For det første tak, fedt at du svare så hurtigt :-) 

altså fortalte han så at han havde fået titlen som navngiver og præsenterede så navnet?

Anmeld

12. oktober 2014

Kay

Walse skriver:

Hey. 

For det første tak, fedt at du svare så hurtigt :-) 

altså fortalte han så at han havde fået titlen som navngiver og præsenterede så navnet?

Jeg holdte lidt en velkomst tale agtig med praktiske oplysninger, og da der aldrig er holdt navngivning i vores familier præsenterede jeg Hvordan vi havde valgt at han var navngiver og så præsenterede han hende  

Anmeld

12. oktober 2014

Mumto3

Spændende vinkel

Først kunne jeg ikke lade være med at grine lidt, over at man gerne vil have en Gudmor til en navngivning. Det ligger jo ligesom i det med navngivningen at man ikke vil have noget med Gud at gøre

Men da jeg så læste indlægget, så gav det pludselig god mening!

Selvfølgelig ønsker man, at der er nogen der tager sig af barnet hvis man dør og den anden forældre også dør, og det er jo rart selv at have valgt hvem det skal være, og det ikke bare er op til kommunen og de efterladte at finde ud af hvem der skal det.

Jeg bliver helt glad på jeres barns vegne, at I drager den omsorg, og tænker det igennem.

Min mormor var enebarn og mistede begge sine forældre, så det er en problemstilling jeg har lidt inde på livet.

Anmeld

13. oktober 2014

Walse

Hey Kay. Endnu engang tusind tak for tilbagemeldingen. :-) jeg har aldrig prøvede at skrive herinde før. Har altid bare været på sidelinjen og læst hvad andre skriver. Men synes det er rigtig godt at der er gode mennesker i denne verden som giver sig tid til at svare andre. For det skal du have tusind, tusind tak. 

Anmeld

13. oktober 2014

Walse

Kay skriver:

Jeg holdte lidt en velkomst tale agtig med praktiske oplysninger, og da der aldrig er holdt navngivning i vores familier præsenterede jeg Hvordan vi havde valgt at han var navngiver og så præsenterede han hende  

Hey Kay.

Endnu engang tusind tak for tilbagemeldingen. :-) jeg har aldrig prøvede at skrive herinde før. Har altid bare været på sidelinjen og læst hvad andre skriver. Men synes det er rigtig godt at der er gode mennesker i denne verden som giver sig tid til at svare andre. For det skal du have tusind, tusind tak.

Anmeld

13. oktober 2014

Kay

Walse skriver:

Hey Kay.

Endnu engang tusind tak for tilbagemeldingen. :-) jeg har aldrig prøvede at skrive herinde før. Har altid bare været på sidelinjen og læst hvad andre skriver. Men synes det er rigtig godt at der er gode mennesker i denne verden som giver sig tid til at svare andre. For det skal du have tusind, tusind tak.

det var så lidt  

håber i får en dejlig navngivning... vi er igang med at gøre os tanker om navngivning nr. 2 der bliver holdt i januar 

Anmeld

13. oktober 2014

Kiks

Walse skriver:

Hej. 

Da vores søn skal navngives, ville jeg høre om der er nogle der har foreslag eller erfaring med hvad man kunne gøre for at præsentere og fortælle de personer som står os nær om at de skulle tage sig af vores søn hvis 7-9-13 at der skulle ske os noget. Kan man give dem noget som symbol og hvordan gjorde man det? Håber i vil være hjælpsomme og komme med gode ideer?? ��

hilsen farmand

Vi navngiver også vores søn og er kommet frem til at han skal have en guldmor - han skal faktisk have 2 guldmødre. Så må vi se om ikke den næste også skal have en guldfar . Vi synes som jer også at vores barn skal have nogen på sidelinien hvis noget går galt. 

Vi har spurgt dem inden navngivningen om de vil og har lavet dokumenter til dem vi underskriver - lidt ligesom fadderne får i kirken. Så holder vi en tale hvor det vil indgå. 

Anmeld

15. oktober 2014

Walse

Kiks skriver:

Vi navngiver også vores søn og er kommet frem til at han skal have en guldmor - han skal faktisk have 2 guldmødre. Så må vi se om ikke den næste også skal have en guldfar . Vi synes som jer også at vores barn skal have nogen på sidelinien hvis noget går galt. 

Vi har spurgt dem inden navngivningen om de vil og har lavet dokumenter til dem vi underskriver - lidt ligesom fadderne får i kirken. Så holder vi en tale hvor det vil indgå. 

Hey.

Det er også en rigtig god ide med at kalde dem guldmødre eller guldfar. Må jeg spørge om hvordan i laver de dokumenter og hvad det indeholder udover dato navnet på barnet.

Grunden til jeg spørg er fordi at den mulighed ville jeg også bruge skal så bare vide om der også skal underskrives af to vidner?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.