han tegner på alt... hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.355 visninger
21 svar
11 synes godt om
12. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg har en dejlig dreng på 6, næsten 7, som er rigtig god til at tegne eller lege alene på sit værelse mens jeg f.eks. skal skifte hans lillesøster, men nu er han begyndt at tegne andre steder. Første gange tegnede han på undersiden af vores store spisebord af fyrretræ, så vi måtte bruge sprit og sandpapir.

Da han kom på samvær i fredags startede vi med at snakke om at man kun må tegne på papir - alligevel tog jeg ham i at have tegnet på sine farveblyanter med en tush, og nu har min kæreste lige opdaget at der er kommet limstift under vores sofabord..

HVAD KAN VI GØRE FOR AT FÅ HAM TIL AT STOPPE?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2014

Julemusen

Jeg ville fjerne alt der kan farves og limes ned og fortælle ham, at han åbenbart ikke er stor nok til at tegne uden opsyn, når han ikke kan holde sig til at tegne på papir! Sådan bliver det i hvert fald sagt til min 3 årig og han tegner ikke længere på andet end papir eller malebogen.

Anmeld

12. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Advare om at du næste gang må fjerne farveblyanterne. Gør han det igen, finder du en æske eller noget og fortæller ham at han kan bruge dem sammen med en voksen, da han ikke er stor nok til at sidde alene med det. 

Er han begyndt på det i forbindelse med at der er kommet en lillebror/søster vil jeg prøve at involvere ham mere - f.eks. hjælper min 3 årige med lillebrors bleskift

Anmeld

12. oktober 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig dreng på 6, næsten 7, som er rigtig god til at tegne eller lege alene på sit værelse mens jeg f.eks. skal skifte hans lillesøster, men nu er han begyndt at tegne andre steder. Første gange tegnede han på undersiden af vores store spisebord af fyrretræ, så vi måtte bruge sprit og sandpapir.

Da han kom på samvær i fredags startede vi med at snakke om at man kun må tegne på papir - alligevel tog jeg ham i at have tegnet på sine farveblyanter med en tush, og nu har min kæreste lige opdaget at der er kommet limstift under vores sofabord..

Prøv at spørg ham hvorfor han gør det? Kunne være der var en for ham logisk forklaring eller han simpelthen gør det fordi I bliver sure 

Og så er han så stor så en forklaring om, at det jo lige som ikke kan gå af er forståelig. Og så kunne I måske lave en skøn tegne/klippe/klistre plads i nærheden af jer så I stadig er sammen og hvor der er kræset lidt for hans glæde ved tegning. 

Skal siges min søn også gjorde det kort varigt, og hans forklaring var: jamen jeg fik lyst og kunne ikke finde papiret - og nu er der skabt en lys lækker plads til ham (og de andre) hvor papir, saks, farver, lim osv er let tilgængelig.

Anmeld

12. oktober 2014

SandraXOXO

Vores pige på knap syv er også slem til at tegne og skrive allevegne. Herhjemme er det simpelthen fordi hun ikke kan lade være, hun elsker at tegne og skrive. Men så længe vi søger for massere papir og spændene opgavebøger så holder hun sig til dem. Men doh hvor er det dog irriterende at hun har overtegnet både taske og penalhus, sine møbler og vægge på værelset. Men se på det som at du har et kreativt barn. ;-) 

Anmeld

12. oktober 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Spørg ham da hvorfor han gør det.. Der kan jo være rigtig mange (gode) grunde.

Ellers så tænker jeg lige umiddelbart, at hvis han ikke kan finde ud af at holde sig til at tegne på et stykke papir, så må han nøjes med at tegne "under opsyn".. Indtil han har forstået, at det altså ikke er ok at tegne på møbler osv..

Anmeld

12. oktober 2014

LouiseEm

Tag hans tuscher fra ham indtil han lærer det. 

Anmeld

12. oktober 2014

Anonym trådstarter

Frk_Louise skriver:

Spørg ham da hvorfor han gør det.. Der kan jo være rigtig mange (gode) grunde.

Ellers så tænker jeg lige umiddelbart, at hvis han ikke kan finde ud af at holde sig til at tegne på et stykke papir, så må han nøjes med at tegne "under opsyn".. Indtil han har forstået, at det altså ikke er ok at tegne på møbler osv..

Når vi spørger ham påstår han at det ikke er ham eller også siger han at han ikke kan huske hvorfor...

Anmeld

12. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Advare om at du næste gang må fjerne farveblyanterne. Gør han det igen, finder du en æske eller noget og fortæller ham at han kan bruge dem sammen med en voksen, da han ikke er stor nok til at sidde alene med det. 

Er han begyndt på det i forbindelse med at der er kommet en lillebror/søster vil jeg prøve at involvere ham mere - f.eks. hjælper min 3 årige med lillebrors bleskift

Han er med til stort set alt han kan hvad gælder lillesøster...

Jeg var inde i en mild depression efter bruddet med hans far, så han fik lov til en masse da jeg ikke havde kræfter til en diskussion, men nu er der igen kommet regler så jeg tror det er det han skal vende sig til...

Anmeld

12. oktober 2014

mpr

Anonym skriver:

Vi havde samme problem på et tidspunkt dog lidt yngre Vi tog alt der hed blyanter, farver, tusser og maling, og så måtte hun komme og bede om det og kun måtte bruge det når vi var i samme rum, og det gjorde vi efter hun valgte at tage sine farver og tegne hele vejen rundt inde på hendes værelse på vægge..  

Det var effektivt og hun har ikke gjort det siden, selv efter hun fik fri adgang til sine ting igen efter et halvt år

Så det ville helt klart være mit råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.