Anonym skriver:
Jeg har en dejlig dreng på 6, næsten 7, som er rigtig god til at tegne eller lege alene på sit værelse mens jeg f.eks. skal skifte hans lillesøster, men nu er han begyndt at tegne andre steder. Første gange tegnede han på undersiden af vores store spisebord af fyrretræ, så vi måtte bruge sprit og sandpapir.
Da han kom på samvær i fredags startede vi med at snakke om at man kun må tegne på papir - alligevel tog jeg ham i at have tegnet på sine farveblyanter med en tush, og nu har min kæreste lige opdaget at der er kommet limstift under vores sofabord..
HVAD KAN VI GØRE FOR AT FÅ HAM TIL AT STOPPE?
Prøv at spørg ham hvorfor han gør det? Kunne være der var en for ham logisk forklaring eller han simpelthen gør det fordi I bliver sure 
Og så er han så stor så en forklaring om, at det jo lige som ikke kan gå af er forståelig. Og så kunne I måske lave en skøn tegne/klippe/klistre plads i nærheden af jer så I stadig er sammen og hvor der er kræset lidt for hans glæde ved tegning.
Skal siges min søn også gjorde det kort varigt, og hans forklaring var: jamen jeg fik lyst og kunne ikke finde papiret - og nu er der skabt en lys lækker plads til ham (og de andre) hvor papir, saks, farver, lim osv er let tilgængelig.
Anmeld