Hvad er hans chancer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2014

Mor til Ella

Røverdatter skriver:

Det var heller ikke til TS - den besked. Det var mere en generel besked, hvor jeg svarede på hendes indlæg med at hun ikke forstår man vil tage kampen.

I nogle tilfælde er det nødvendigt! Tro mig.....

Har svaret TS længere nede

Ja så den godt lige. 

Og så er vi mere enige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

DortheL

Røverdatter skriver:

Det kan man først udtale sig om, når man selv har stået i en situation der kræver at man søger (eller bliver sagsøgt) den fulde forældremyndighed.

Der kan være yderst behov for fuld forældremyndighed til den ene part - det kommer helt an på situationen, og hvad der er foregået mellem parterne.

Jeg forstår rigtig godt dem der vil kæmpe kampen. Alternativet er en enorm dårlig kommunikation som går ud over barnets trivsel! Dette er vigtigt at komme i forkøbet..

Jeg har selv stået i en situation med mit barns far... Jeg blev informeret om, at det man kunne bruge fuld forældremyndighed til, var fx at bestemme religion, skole, farlig kampsport....

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Jeg har selv stået i en situation med mit barns far... Jeg blev informeret om, at det man kunne bruge fuld forældremyndighed til, var fx at bestemme religion, skole, farlig kampsport....

Okay

Deter bare svært når han opfører sig sådan. For nægter ham intet. Så ville bare føle mig mere tilpas ikke at skulle igennem fælles. Og det bare blir som det er.

Anmeld

6. oktober 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg fratager ham intet. Han får lov til at bestemme en hel del selvom han mener han ikke er fadderen.

Gør alt for at han ville kunne se barnet når han er i dk og ville aldrig nogensinde nægte ham det.

Men kan ikke se hvorfor han bare kan melde fra og til som det passer sig og jeg ikke må ønske mig den alene forældremyndighed.

Fordi barnet er lige så meget hans som dit

Og det er åbenbart vigtigt for ham.

Nu ved jeg ikke hvor meget forhold i havde da du blev gravid, men det er ikke unormalt mænd ( selv i en ønsker baby) lige skal sluge kamelen alligevel 

Hva land snakker vi om?

Anmeld

6. oktober 2014

DortheL

Anonym skriver:

Okay

Deter bare svært når han opfører sig sådan. For nægter ham intet. Så ville bare føle mig mere tilpas ikke at skulle igennem fælles. Og det bare blir som det er.

Jeg kender desværre et eksempel hvor barnet i dag er 6 år gammel, og faderen har ikke set ham siden han var et par måneder. Der er det skam stadig fælles forældremyndighed. 

må jeg spørge, hvad du tænker, at kunne bruge den fulde forældremyndighed til?

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Fordi barnet er lige så meget hans som dit

Og det er åbenbart vigtigt for ham.

Nu ved jeg ikke hvor meget forhold i havde da du blev gravid, men det er ikke unormalt mænd ( selv i en ønsker baby) lige skal sluge kamelen alligevel 

Hva land snakker vi om?

Vi var ikke sammen længe. Nok det der gør at man ikke kender ham helt. Han har ikke sagt han vil ha den da den test står øverst. Men hvis det var ville jeg kun lige høre af. Det er slet ikke fordi jeg vil nægte ham noget. Kunne gøre det ret besværlig for ham pga han ikke er i landet. Men ønsker at barnet har sin far og at han ser ham så ofte som muligt

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Jeg kender desværre et eksempel hvor barnet i dag er 6 år gammel, og faderen har ikke set ham siden han var et par måneder. Der er det skam stadig fælles forældremyndighed. 

må jeg spørge, hvad du tænker, at kunne bruge den fulde forældremyndighed til?

Til at de praktiske. Som skole, pas, navn osv. Men jeg er bare bange for ham stiller sig på tvær for at såre mig. Ellers havde det været ligemeget om vi har fælles.

Han gør det allerede nu og det er sådan nogle ting jeg vil undgå.

Anmeld

6. oktober 2014

Røverdatter

DortheL skriver:

Det er det også. Praktiske foranstaltninger. Men det kan stadig være meget vigtigt at parterne ikke skal have kontakt vedr. disse beslutninger.

Kender flere der har været/er i samme situation. Det er ikke nemt hvis en af parterne føler sig truet eller andet, og det er de situationer at det er vigtigt at gøre hvad der er bedst for barnet. Så lidt kontakt mellem parterne om beslutningerne som muligt.

Anmeld

6. oktober 2014

Røverdatter

LouiseEm skriver:

Den eneste forskel der er på fuld og delt forældremyndighed idag er, at det er indehaveren af forældremyndigheden der bestemmer hvor barnet skal i skole og om barnet skal have pas. Så vigtigere er det sgu heller ikke, det er ikke noget du kommer til at mærke overhovedet i hverdagen, så lad dog være med at spilde din energi på det

Hun kommer i den grad til at mærke det, hvis faren konsekvent er IMOD alt hvad hun vil tage af beslutninger (hun er jo højst sandsynligt bopælsforælder) og hun kommer til at mærke det, hvis faren er truende eller på anden vis udviser uacceptabel opførsel overfor hende. Han kan vælge ikke at skrive under på disse ting, blot for at stille sig imod hendes ønsker (og dermed vinde over hende), og det er dér der vil være kamp... Han kan vælge ikke at skrive under bare for at "vinde" over hende. Ikke alle parter i disse situationer tænker på barnets bedste, men derimod deres eget.

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Det er det også. Praktiske foranstaltninger. Men det kan stadig være meget vigtigt at parterne ikke skal have kontakt vedr. disse beslutninger.

Kender flere der har været/er i samme situation. Det er ikke nemt hvis en af parterne føler sig truet eller andet, og det er de situationer at det er vigtigt at gøre hvad der er bedst for barnet. Så lidt kontakt mellem parterne om beslutningerne som muligt.

Ja nemlig

Synes vi arbejder godt sammen om hvordan sammenvær skal foregå. Og informerer ham hvordan det går osv. Bare bange for at vil bruge den til noget dårligt og ikke tænker på barnet. For er mere end enig i det er et fælles barn og han har sine rettigheder og dem skal han beholde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.