Far skal ligge ude :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
12 svar
5 synes godt om
6. oktober 2014

Frk_Louise

Igår da min kæreste kom hjem fra arbejde, sagde han, at han havde noget han skulle fortælle mig. 

Han skal til at ligge ude med sit arbejde fra mandag til torsdag hver uge på ubestemt tid. Han er så hjemme fra torsdag middag til tidligt mandag morgen.

Han har (heldigvis) fået aftalt med chefen, at han kunne vente med at komme med til efter fødslen og hans 14 dages barsel.. Jeg er i uge 35+2 idag.

Han har ikke andre muligheder og han skal selvfølgelig ikke sige sit job op, da det er rigtig svært at finde et andet og han er virkelig glad for at være der, hvor han er nu. 

Jeg blev bare en smule ked af det ved tanken om at skulle undvære ham i den første tid med den lille.. Og han er også selv ked af, at det er sådan det bliver. Han er bare lidt bedre til at se det positive i det end, jeg er - at han har det meste af torsdag, fredag, lørdag og søndag herhjemme sammen med os plus han får noget mere udbetalt end nu. Pt. arbejder han jo bare fra 7-16 hver dag. 

Selvfølgelig skal det også nok gå, jeg har familie og veninder tæt på, der kan hjælpe til, når far ikke er hjemme. Men kan ikke lade være med "at ærge" mig over det og tænke på hvor meget, jeg kommer til at savne ham. Vi er overhovedet ikke vant til at undvære hinanden så længe af gangen. Jeg har svært ved at sove, når han ikke ligger ved siden af og han kan ikke lide at være hjemme i huset, når jeg ikke er der.. 

Er der nogen, der har erfaring med noget lignende eller nogen, der bare har nogle gode råd, der lige kan gøre det lidt nemmere? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Mother-love

Først lige en 

forstår godt din frustration.

i forhold til at du har svært ved at sove når han ikke er der. Tro mig det vender hurtigt. Du ved at han ikke kommer hjem før torsdag så du skal nok få sovet  

jeg forstår godt du synes det er træls at skulle undvære ham mandag-torsdag. Men se det på den lyse side så vil du have ham hjemme fra torsdag- mandag morgen hvor han kan være der 100 procent fordi han har fri

og som du selv siger så har du venner og familie tæt på til at hjælpe.

jeg tror hurtigt man indordner sig, og får en hverdag til at køre. 

Jeg er blevet alenemor til en på 3,3 år og er 24+6 i dag. Og efter far flyttede fandt jeg lynhurtigt en hverdag der passede min datter og jeg. Og det samme satser jeg på sker når lillebror kommer

Anmeld

6. oktober 2014

Frk_Louise

Mother-love skriver:

Først lige en 

forstår godt din frustration.

i forhold til at du har svært ved at sove når han ikke er der. Tro mig det vender hurtigt. Du ved at han ikke kommer hjem før torsdag så du skal nok få sovet  

jeg forstår godt du synes det er træls at skulle undvære ham mandag-torsdag. Men se det på den lyse side så vil du have ham hjemme fra torsdag- mandag morgen hvor han kan være der 100 procent fordi han har fri

og som du selv siger så har du venner og familie tæt på til at hjælpe.

jeg tror hurtigt man indordner sig, og får en hverdag til at køre. 

Jeg er blevet alenemor til en på 3,3 år og er 24+6 i dag. Og efter far flyttede fandt jeg lynhurtigt en hverdag der passede min datter og jeg. Og det samme satser jeg på sker når lillebror kommer

Om jeg får sovet, kommer jo også an på den lille  Men ja, det er kun tre aftener/nætter, jeg skal være alene med hende. Krydser fingre for, at hun er sød ved sin mor.. 

Jeg håber, at vi også kan finde en rutine hurtigt ligesom jer. Og så håber jeg, at han ikke skal ligge ude alt for længe. Synes godt nok det virker uoverskueligt lige nu. Alle de tanker og drømme, jeg havde gjort mig om den første tid med bebs og vores lille familie, er jo lige pludselig blevet anderledes.. Kan godt være, at jeg bare skal have tid til at vænne mig til tanken.. 

Anmeld

6. oktober 2014

MHB

Min kæreste er udeligger og er væk fra søndag aften til torsdag eftermiddag hver uge! Sådan har det været siden før jeg fødte! Han har meget sjældent haft opgaver der har betydet at han kunne sove hjemme - men når han har er det fantastisk!  

Jeg synes det er drønhårdt! Nu et vores søn 1,5 år og det hjælper på det at han ikke er helt så afhængig af mig som han har været! Til gengæld er det fantastisk at han så er hjemme og har lang weekend hver weekend! 

Måske mit svar ikke var det mest opløftende men det er hårdt! Også for far som går glip af en masse!

Jeg kan anbefale at far har en computer eller tablet med med internet på så i kan skype sammen (i hvert fald når barnet bliver lidt ældre)! Vi skyper hver aften når vi har spist inden Carl kommer i seng og det er en dejlig måde for far lige at kunne se barnet! Nu hvor vores søn er 1,5 elsker han at skype med far og klapper og vinker når fars ansigt dukker op på skærmen!  

Anmeld

6. oktober 2014

MHB

I øvrigt er jeg helt enig i at mam hurtigt får rutiner så det kører som det skal der hjemme Rutiner som så bliver helt rodet hver weekend når far kommet hjem og ikke kender rutinerne  

Anmeld

6. oktober 2014

Frk_Louise

MHB skriver:

Min kæreste er udeligger og er væk fra søndag aften til torsdag eftermiddag hver uge! Sådan har det været siden før jeg fødte! Han har meget sjældent haft opgaver der har betydet at han kunne sove hjemme - men når han har er det fantastisk!  

Jeg synes det er drønhårdt! Nu et vores søn 1,5 år og det hjælper på det at han ikke er helt så afhængig af mig som han har været! Til gengæld er det fantastisk at han så er hjemme og har lang weekend hver weekend! 

Måske mit svar ikke var det mest opløftende men det er hårdt! Også for far som går glip af en masse!

Jeg kan anbefale at far har en computer eller tablet med med internet på så i kan skype sammen (i hvert fald når barnet bliver lidt ældre)! Vi skyper hver aften når vi har spist inden Carl kommer i seng og det er en dejlig måde for far lige at kunne se barnet! Nu hvor vores søn er 1,5 elsker han at skype med far og klapper og vinker når fars ansigt dukker op på skærmen!  

Jeg ved, at det bliver hårdt.. Selvom det er vores første barn, kan jeg allerede se en masse udfordringer.. Bare det at komme i bad eller få lavet aftensmad.. 

Lige præcis - jeg tænker også, at far kommer til at gå glip af nogle ting. Det er også det, han selv er mest ked af. Og så er han ked af, at han ikke kan være der til at hjælpe mig. 

Det lyder som en rigtig god ide med Skype! Og hvor dejligt, at din søn er så glad for det, kan lige se sådan en lille glad dreng for mig..  Herhjemme er det nok bare mor, der klapper i hænderne af glæde, når fars ansigt dukker op på skærmen.. 

Anmeld

6. oktober 2014

MHB

Frk_Louise skriver:

Jeg ved, at det bliver hårdt.. Selvom det er vores første barn, kan jeg allerede se en masse udfordringer.. Bare det at komme i bad eller få lavet aftensmad.. 

Lige præcis - jeg tænker også, at far kommer til at gå glip af nogle ting. Det er også det, han selv er mest ked af. Og så er han ked af, at han ikke kan være der til at hjælpe mig. 

Det lyder som en rigtig god ide med Skype! Og hvor dejligt, at din søn er så glad for det, kan lige se sådan en lille glad dreng for mig..  Herhjemme er det nok bare mor, der klapper i hænderne af glæde, når fars ansigt dukker op på skærmen.. 

Sørg for at tage et bad når bebs sover og så tag em lur også Og med hensyn til aftensmaden så havde jeg mena Carl var helt lille købt forskellige færdigretter ind så der var noget til de dage hvor jeg ikke kunne overskue andet! Ellers sørgede jeg for at lave noget søndag der kunne bruges mandag også Og lav store potioner i weekenden så man kan have noget i fryseren som er nemt og lidt mere lækkert end færdigretter  

Anmeld

6. oktober 2014

Frk_Louise

MHB skriver:

Sørg for at tage et bad når bebs sover og så tag em lur også Og med hensyn til aftensmaden så havde jeg mena Carl var helt lille købt forskellige færdigretter ind så der var noget til de dage hvor jeg ikke kunne overskue andet! Ellers sørgede jeg for at lave noget søndag der kunne bruges mandag også Og lav store potioner i weekenden så man kan have noget i fryseren som er nemt og lidt mere lækkert end færdigretter  

Er ikke så god til færdigretter, så må hellere få fyldt i fryseren i weekenden, når far er hjemme 

Hmm.. Gå i bad, mens baby sover.. Så krydser man fingre for, at hun ikke vågner imens? 

Anmeld

6. oktober 2014

Nystart

Frk_Louise skriver:

Er ikke så god til færdigretter, så må hellere få fyldt i fryseren i weekenden, når far er hjemme 

Hmm.. Gå i bad, mens baby sover.. Så krydser man fingre for, at hun ikke vågner imens? 

Hihi nemlig... Du vil hurtigt finde en rytme er jeg sikker på... Og finder fiduser så du kan smutte i bad osv :-)

nød lære nøgen kvinde at spinde, fandt jeg ud af da jeg var alene med min første 

Anmeld

6. oktober 2014

Jibbe

Jeg er alene hjemme hver anden måned. Når de er væk så lærer man at hurtigt at komme i bad, få spist osv. Det er ikke verdens mest lødige mad man altid får lavet, men nogen gange er mad = energi og mælk til baby, og så lærer man at leve med rugbrød osv  

Jeg sørgede altid for at have rugbrød og pålæg og frugt. En banan mens man ammer gør underværker  

Ellers var en rugbrødsmad med pålægschokolade og banan og smør et mega hit når baby var utilfreds og jeg var ved at gå sukkerkold. Det mætter så godt.

Mht til bad osv, så kan man også ligge baby på badeværelsesgulvet på et tæppe, hvis det er vågent. Man har ikke tid til lange skønne lækre bade, men selv et hurtigt 5 minutters bad hver dag gør underværker.

Sov når baby sover og lav fx fredag formiddag til fælles rengøringsdag eller din kærestes rengøringsdag  Så har i weekend fra fredag eftermiddag - søndag uden sure pligter.

sørg for at handle ind om søndagen, så du ikke løber tør for hurtig mad osv i de dage kæresten er væk.

Held og lykke med det hele. Det skal nok komme til at gå fint! Det kræver lidt tilvænning, men igen så bliver det hurtigt rutine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.