Han eller Hun? (Kat)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2014

migxher

Babydrøm skriver:

Tror ik det gør så meget, men jeg ville få den kastereret eller steriliseret, da hankatten risikerer at strinte når han er kønsmoden og hunkatten kommer i løbetid, og det er slet ik sjovt at høre, lugte eller se på. Synes også det er synd for dem med alle de hormoner i kroppen, når de ik skal bruges. Så vil mene at I får et mere afslappet dejligt kæledyr når de er blevet kastereret/steriliseret  

Held og lykke med jeres kommende familiemedlem  

Tro mig, hunkatte kan også stritte når de er kønsmodne  . Og ja det er slet ikke sundt med gentagende løbetider mm. Det kan give cyster på æggestokkene og betændelse i livmoderen. Slet ikke sjovt, det har jeg oplevet med en kat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2014

lineog4

Har hunkatte - 2 stks. Begge er burmeser katte og er verdens mest selskabelige og kælne katte og om så børnene hiver dem i halen bliver det aldrig til mere end et miau. 

Den mindste (kun en killing) er min datter begyndt at gå i snor med udenfor (de er også indekatte) og for hende er kattene nok det samme som hendes bedste venner.

Har aldrig haft en hankat, så kan ikke sige om situationen ikke ville være præcis den samme. Jeg valgte efter størrelse tror jeg 

Anmeld

5. oktober 2014

B&J

migxher skriver:

At katten er langhåret er intet belæg for at den egner sig bedre som indekat. Det afhænger helt af kattens sind og om den selvfølgelig ALDRIG har oplevet udelivet.

Jamen der er vi jo så forskellige

fordi min erfaring er helt sikkert langhåret katte har nemmer ved at være inde ind alm huskatte.

især efter min opvækst med katte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.