Han eller Hun? (Kat)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2014

migxher

Og man kan neutralisere allerede ved 12 uger kan anbefale at købe på et internat. Der er de neutraliseret vaccineret og chippet og meget billigere end hvis i får en gratis killing oh skal gøre det selv en gratis killing er som regel den dyreste i længden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2014

MorDk

migxher skriver:

Bliver katten neutraliseret er det lidt ligemeget med kønnet. Vælger i at få 2 hvilket jeg vil anbefale da de så har hinanden vil jeg dog vælge 2 af samme køn. Hankatte kan være lidt nogle bøller og lidt mere vilde end hunkatte så en hankat og en hun kat sammen er ikke smart da hunkatte leger knap så vildt som hankatte. Sådan kan det i hvert fald være, drt er hbad jeg har oplevet men vil klart anbefale 2 af samme kuld. Mine 2 har stor glæde af hinanden især når de er selvfølgelig hjemme. Det kræver også en del mere aktiverende af en enlig indekat end hvis man har 2 som kan lege med hinanden. 

Mange tak for svar! Kunne jo også være fint at ungerne "fik" en hver. Altså kattene er VORES ansvar.... *S* 

Anmeld

4. oktober 2014

EnGodMor

Vi har både han og hun kat, og selvom begge køn har fået snittet, så kan man sagtens risikerer at hankatten strinter indenfor. 

Der taler jeg af erfaring med hankatten og dens strinteri. 

Og selvom de får snittet, så lugter deres urin altså stadig, selvom mange siger det ikke Gør. 

Og da det skal være en indekat, så vil jeg helt klart anbefale en hunkat, når den har fået snittet, så stopper den med alle sine lyde for at være i løbetid.

Har haft en del katte af hver slags de sidste ti år, så taler af erfaring 

Held og lykke med pels dyret, når den tid kommer

Anmeld

4. oktober 2014

B&J

jamen der er fordel og ulemper ved begge

han katte kan finde på at tisse rund omkring/ afmærke deres steder også selv om de får kappet kuglerne...

hunkat kan finde på at gå og mive fordi hun vil ud og parre men det kan man jo sætte en stopper for

jeg vil råde dig til at få en der har langt hår syntes de er nemmer at holde inde katte ind alm huskatte.. men det er jo min personlig mening...

ellers kan i jo lære den at gå i snor <3

vores er inde kat men dog i snor og hun elsker det...

Anmeld

4. oktober 2014

mulleh

Vi har 2 huskatte og de er begge mega kælen. de nyder at ligge på skødet og nusse hele dagen. De leger rigtig meget sammen og det skønt at de har så meget glæde af hinanden. Ville helt sikkert anbefale 2 stk. 

Held og lykke med "jagten" ��

Anmeld

4. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har 2 kastrerede hankatte fra forskellige kuld, men med få mdrs mellemrum og de elsker hinanden. De leger og putter altid sammen. Ungerne kan lege og putte med dem, uden problemer.Så vi har god erfaring med 2 hankatte. X

Anmeld

4. oktober 2014

migxher

MorDk skriver:

Mange tak for svar! Kunne jo også være fint at ungerne "fik" en hver. Altså kattene er VORES ansvar.... *S* 

Helt sikkert en god idé børn har godt af at vokse op med dyr. 

Anmeld

4. oktober 2014

migxher

B&J skriver:

jamen der er fordel og ulemper ved begge

han katte kan finde på at tisse rund omkring/ afmærke deres steder også selv om de får kappet kuglerne...

hunkat kan finde på at gå og mive fordi hun vil ud og parre men det kan man jo sætte en stopper for

jeg vil råde dig til at få en der har langt hår syntes de er nemmer at holde inde katte ind alm huskatte.. men det er jo min personlig mening...

ellers kan i jo lære den at gå i snor <3

vores er inde kat men dog i snor og hun elsker det...

At katten er langhåret er intet belæg for at den egner sig bedre som indekat. Det afhænger helt af kattens sind og om den selvfølgelig ALDRIG har oplevet udelivet.

Anmeld

4. oktober 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
MorDk skriver:

Vi snakker om at få en kat på et tidspunkt (Når ungerne er større)

Jeg har altid haft hund, fugle osv. Og kun handyr. 

Hvad er bedst Han eller Hun katte? Fordele/Ulemper?

Vi har 3 katte de er alle fixet (2 drenge og 1 pige). De 2 drenge er helt klart hygge kattene og dem der er bedst sammen med børnene.

vores hunkat vil helst bare løbe udenfor og passe sig selv.

Vores yngste hankat er bare perfekt til børn alle børnene her i området kender ham. De kan bære rundt på ham uden brok.

Så jeg ville vælge en hankat

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

5. oktober 2014

Babydrøm

MorDk skriver:

Vi snakker om at få en kat på et tidspunkt (Når ungerne er større)

Jeg har altid haft hund, fugle osv. Og kun handyr. 

Hvad er bedst Han eller Hun katte? Fordele/Ulemper?

Tror ik det gør så meget, men jeg ville få den kastereret eller steriliseret, da hankatten risikerer at strinte når han er kønsmoden og hunkatten kommer i løbetid, og det er slet ik sjovt at høre, lugte eller se på. Synes også det er synd for dem med alle de hormoner i kroppen, når de ik skal bruges. Så vil mene at I får et mere afslappet dejligt kæledyr når de er blevet kastereret/steriliseret  

Held og lykke med jeres kommende familiemedlem  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.