Han eller Hun? (Kat)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.609 visninger
22 svar
13 synes godt om
4. oktober 2014

MorDk

Vi snakker om at få en kat på et tidspunkt (Når ungerne er større)

Jeg har altid haft hund, fugle osv. Og kun handyr. 

Hvad er bedst Han eller Hun katte? Fordele/Ulemper?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2014

Baby15

MorDk skriver:

Har haft en af hver  

det kommer meget an på om i ønsker sterile katte? Eller fertile 

Anmeld

4. oktober 2014

MorDk

Baby15 skriver:

Har haft en af hver  

det kommer meget an på om i ønsker sterile katte? Eller fertile 

Skal ikke have killinger ihvertfald og katten kommer til at bo i lejl. og måske senere rækkehus. Men bliver INDEkat! 

Anmeld

4. oktober 2014

2babygirls

MorDk skriver:

Vi har som regel altid valgt hankatte og fået dem gjort neutrale når De var gamle nok, så deres urin ikke lugter. Men har haft en hunkat der var Maine coon, og hun var en værre kælepot der sov helt oppe på halsen af mig. 

Anmeld

4. oktober 2014

Baby15

Skal ikke have killinger ihvertfald og katten kommer til at bo i lejl. og måske senere rækkehus. Men bliver INDEkat! 

Det var nu mere for at høre hvilket sind i ønsker. 

En hun kat i løb, jamre sig RIGTIG MEGET, især hvis den ikke må komme ud og blive parret, de bliver også meget mærkelig kærlige på enbelastende måde. Og vil oftere og oftere komme i løb hvis ikke der sker en parring. 

En fertil han, jamre sig ligeså meget som en hunkat, de er desværre bare i løb hele året rundt og bliver frygtelige og nærmest sulter sig selv hvis ikke de får lov at parre. De kan ikke fokusere på andet med en hun kat i løb i nærheden. Desuden en strinter hanner.. 

Bliver de steriliseret er begge køn dejlige  

jeg foretrækker dog hankatte  

Anmeld

4. oktober 2014

MorDk

Baby15 skriver:

Det var nu mere for at høre hvilket sind i ønsker. 

En hun kat i løb, jamre sig RIGTIG MEGET, især hvis den ikke må komme ud og blive parret, de bliver også meget mærkelig kærlige på enbelastende måde. Og vil oftere og oftere komme i løb hvis ikke der sker en parring. 

En fertil han, jamre sig ligeså meget som en hunkat, de er desværre bare i løb hele året rundt og bliver frygtelige og nærmest sulter sig selv hvis ikke de får lov at parre. De kan ikke fokusere på andet med en hun kat i løb i nærheden. Desuden en strinter hanner.. 

Bliver de steriliseret er begge køn dejlige  

jeg foretrækker dog hankatte  

1000 tak for svar. Jamen der er ingen tvivl. Katten skal steriliseres. 

Så må vi se om det bliver en Han eller Hun.... *S*

Anmeld

4. oktober 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hvis i skal have en stille og rolig familiekat der finder sig i lidt af hvert i forhold til ungerne. Så ville jeg vælge en kastreret hankat. De er for det meste mere rolige og dovne Og passer bedre til indelivet. Mens hunkatte ofte er mere uberegnelige og sære og ikke sikkert den bliver børnevenlig. Men ville klart anbefale jer at få to katte nu det skal være indekat. De kan få så meget glæde af hinanden, ellers kan det hurtigt blive lidt trist for en indekat

Anmeld

4. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Erfaringerne jeg har er fra da jeg boede hjemme

De første katte vi havde var hankatte. De var neutraliserede. Dejlige og ingen problemer.

vi har efter at have mistet nogle stykker( Pga biler), fået to hunmisser. Efter de kom til begyndte der at komme ikke neutraliserede hankatte ind i vores hjem. Strintede og gjorde vores misser utrygge og stressede.

jeg ved ikke om det er et tilfælde eller hvad. Men det har påvirket mit valg

af kat. Har i dag en dejlig 2 årig hankat. 

Ligegyldigt hvad så er de dejlige

Anmeld

4. oktober 2014

Baby15

MorDk skriver:

1000 tak for svar. Jamen der er ingen tvivl. Katten skal steriliseres. 

Så må vi se om det bliver en Han eller Hun.... *S*

Bare husk, en hankat som er begyndt at strinte holder højst sansynligt ikke op selvom den bliver steriliseret  

så få det gjort så hurtigt som muligt  

Anmeld

4. oktober 2014

migxher

Bliver katten neutraliseret er det lidt ligemeget med kønnet. Vælger i at få 2 hvilket jeg vil anbefale da de så har hinanden vil jeg dog vælge 2 af samme køn. Hankatte kan være lidt nogle bøller og lidt mere vilde end hunkatte så en hankat og en hun kat sammen er ikke smart da hunkatte leger knap så vildt som hankatte. Sådan kan det i hvert fald være, drt er hbad jeg har oplevet men vil klart anbefale 2 af samme kuld. Mine 2 har stor glæde af hinanden især når de er selvfølgelig hjemme. Det kræver også en del mere aktiverende af en enlig indekat end hvis man har 2 som kan lege med hinanden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.