lineog4 skriver:
Jeg er så i den anden grøft kan jeg se, for jeg ville egentlig starte med at spørge om det selvsagt udover at være en kedelig oplevelse er et praktisk problem i den nærmeste fremtid? Mener skal du afsted igen i den nærmeste fremtid? Hvis du skal, skal I arbejde på det, hvis ikke så ville jeg lade min datter have sin tryghed, hvor far har et godt forhold med grin, trøst som det kan lade sig gøre, giver bad, skifter, putter en gang imellem osv. Og ja når så han ikke kan trøste så forsøger du (lige pludselig en dag oplever I også det modsatte du kan ikke trøste og far tager over).
Du skal dog lige have i baghovedet hvor meget giver du slip, lader du far pakke pusletaske (en lille mærkelig ting, men nej hvor har jeg oplevet mange mødre som ikke turde give slip lige der for tænk om der ikke var nok bleer), mon han bestemme tøj helt selv hvis han klæder på om morgenen, må han kaste hende højt op i luften uden du siger: pas på... Osv. For hans selvtillid som far skal boostes (det skal det for os alle sammen især med den første) og han skal tro på han selvsagt kan klare en hver situation med sin datter som ikke handler om at amme selvsagt 
Men jeg ville hverken gå mere ud, lade baby græde det mere for han skulle prøve mere osv. Jeg ville have en skøn tryg base både for datter og din mand, for kan forestille mig efter 2 timers gråd har han måske ikke så let ved lige at prøve det trøstefis igen, og han vil være endnu mere usikker og vil have endnu svære ved det.
Hvis I tager det roligt og ikke lader det være et problem, så pludselig (især når de går til fast føde) så trøster han uden at tænke over det.
og vil lige sige mine børn er 11, snart 7 og 4 og er både far og mor hjemme, så er vores roller forskellige, de bruger os til forskellige ting. Et lille eksempel kommer de ind i vores seng så er det mig de putter ind til og hvorfor dog ændre på det, bare fordi...?
Tak for svar :-) ja far både finder tøj (far er farveblind, det giver nogle gode grin), ordner pusletaske (pakkede 18 bleer til 5 timer) og leger flyver. De har et godt forhold og far er den sjove af os to.. Hun griner af ingen ting når det er far. Kunne aldrig drømme om at lade min baby græde bare fordi far skal lære at trøste.
Skal afsted sidst på måneden, men det er efter hendes sengetid, så det går nok :-) har kun været væk fra hende 2 gange.