Gode produkter uden parfume? Og om koffein.. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.882 visninger
39 svar
23 synes godt om
1. oktober 2014

Babydrøm

Hej baby.dk bruger

Nu er udredningen overstået, og den ik så rare skylning  Så nu må det da lykkes  

Så nu går jeg måske lidt "amok" på den måde, at ja nu vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at gøre det ekstra for at det gerne må lykkes (havde aldrig troet jeg ville gå lidt amok, men nu er det desværre svært for os at få spiren) 

Har altid været glad for parfume og kropsprodukter med parfume, men må prøve at bytte nogle af mine produkter ud. Så jeg ville høre hvilke kropsprodukter og hårprodukter uden parfume der er gode? De må også gerne være svanemærket mm.   Jeg bruger Clinique øjen og ansigtscreme, de er uden parfume. 

Jeg drikker ikke meget kaffe og slet ik sort, men er glad for 1-2 latter eller iskaffe om dagen, og har idag købt koffeinfri pulver kaffe, håber det smager lige så godt Jeg drikker også 2-3 kopper grøn eller hvid te om dagen, håber ik der er så meget koffein i. Tænkte I på hvor meget og hvad I drak med koffein før og under graviditeten?

Tak for at du læste med  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg drikker ikke kaffe hver dag, så om jeg nogen dage drikker 0 og ved andre lejligheder 3 kopper + cola, tænker jeg ikke så meget over. Det går vidst meget fint op med at jeg ikke overstiger de der 3 kopper/glas dagligt i det store hele det samme med tun/rovfisk  

den eneste shampoo jeg har fundet god uden diverse, er Stuhrs family shampoo ellers er der creme, makeup osv fra nilens jord, clinique og sikkert nogen flere, men jeg bruger kun fra de to nævnte ;-P deo bruger jeg sanex zero, synes ikke neutrals er særlig effektiv vaskepulver er enten neutral eller minirisk, hvad der er billigst den dag. 

Anmeld

1. oktober 2014

Hkj84

Jeg drikker ikke kaffe hverdag og når jeg drikker kaffe er det enten latte eller sort med mælk. Tænker ikke SÅ meget på det eftersom det er så sjældent. 

Til gengæld har jeg selv tænkt meget over make-up, duft, vaskepulver og shampoo/sæbe. Jeg har altid brugt sanex body shampoo og har fortsat med det indtil videre. Jeg bruger kerstace shampoo fra frisøren, der er parfume i men jeg ved ikke om det er meget slemt i forhold til så meget andet, synes ikke mit hår er til at rede hvis jeg bruger sanex, neutral eller lign. Jeg har siden vi startede projekt baby kun brugt parfume uden på tøjet, har brugt nivea Roll on deo som jeg altid har brugt uden parfume. Jeg har altid brugt nilens jord øjenskygge når jeg bruger det (ikke hver dag) jeg bruger stort set macara hver dag hvor jeg bruger en fra apoteket uden noget som helst (som i øvrigt også er god hvis du bruger kontaktlinser) og så bruger jeg lidt pudder fra Bare Minerals. Vaskepulveret er skifter ud med neutral men vi bruger stadig (meget lidt) skyllemiddel bamseline blid og blød. Og så er jeg blevet mere opmærksom på at huske at vaske nyt tøj inden det bliver taget i brug. 

Anmeld

1. oktober 2014

Babydrøm

Mor11 skriver:

Jeg drikker ikke kaffe hver dag, så om jeg nogen dage drikker 0 og ved andre lejligheder 3 kopper + cola, tænker jeg ikke så meget over. Det går vidst meget fint op med at jeg ikke overstiger de der 3 kopper/glas dagligt i det store hele det samme med tun/rovfisk  

den eneste shampoo jeg har fundet god uden diverse, er Stuhrs family shampoo ellers er der creme, makeup osv fra nilens jord, clinique og sikkert nogen flere, men jeg bruger kun fra de to nævnte ;-P deo bruger jeg sanex zero, synes ikke neutrals er særlig effektiv vaskepulver er enten neutral eller minirisk, hvad der er billigst den dag. 

Tak for dit svar

Oki, ja det giver god mening

Oki den shampoo kender jeg ik, må kigge efter den Er rigtig glad for min frisør shampoo til mine krøller, eller kan jeg ik styre dem  Jeg er tidligere Matas pige, så kender til mærkerne, men har ik prøvet så mange af dem, derfor jeg ville høre nogen gode erfaringer Men ja Nilens jord og Clinique er gode, dem har jeg prøvet Jeg bruger også sanex deo og neutral vaskepulver  

Kender du en god bodylotion?

Anmeld

1. oktober 2014

Babydrøm

Hkj84 skriver:

Jeg drikker ikke kaffe hverdag og når jeg drikker kaffe er det enten latte eller sort med mælk. Tænker ikke SÅ meget på det eftersom det er så sjældent. 

Til gengæld har jeg selv tænkt meget over make-up, duft, vaskepulver og shampoo/sæbe. Jeg har altid brugt sanex body shampoo og har fortsat med det indtil videre. Jeg bruger kerstace shampoo fra frisøren, der er parfume i men jeg ved ikke om det er meget slemt i forhold til så meget andet, synes ikke mit hår er til at rede hvis jeg bruger sanex, neutral eller lign. Jeg har siden vi startede projekt baby kun brugt parfume uden på tøjet, har brugt nivea Roll on deo som jeg altid har brugt uden parfume. Jeg har altid brugt nilens jord øjenskygge når jeg bruger det (ikke hver dag) jeg bruger stort set macara hver dag hvor jeg bruger en fra apoteket uden noget som helst (som i øvrigt også er god hvis du bruger kontaktlinser) og så bruger jeg lidt pudder fra Bare Minerals. Vaskepulveret er skifter ud med neutral men vi bruger stadig (meget lidt) skyllemiddel bamseline blid og blød. Og så er jeg blevet mere opmærksom på at huske at vaske nyt tøj inden det bliver taget i brug. 

Tak for dit svar

Oki, så forstår jeg godt du ik tænker så meget over det

Jeg bruger sæben fra Matas natur serie, synes den er god, da den ikke udtørrer min hud, synes jeg neutral gjorde. Jeg er også rigtig glad for min frisør shampoo til mine krøller, for ellers kan jeg ik styre dem, så den vil jeg helst ikke undvære, men ja ved heller ik hvor slem den er.. for ja der er jo parfume i. Tak for dine forslag Havde da lige glemt make-uppen også indeholder en masse.. Der er godt nok mange ting, der vel burde skiftes ud.. Bruger ik kontaktlinser, men fedt mascaren er god Vi bruger også neutral vaskepulver. God ide med parfume uden på tøjet, må jeg huske  

Anmeld

2. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tak for dit svar

Oki, ja det giver god mening

Oki den shampoo kender jeg ik, må kigge efter den Er rigtig glad for min frisør shampoo til mine krøller, eller kan jeg ik styre dem  Jeg er tidligere Matas pige, så kender til mærkerne, men har ik prøvet så mange af dem, derfor jeg ville høre nogen gode erfaringer Men ja Nilens jord og Clinique er gode, dem har jeg prøvet Jeg bruger også sanex deo og neutral vaskepulver  

Kender du en god bodylotion?

Jeg bruger ikke bodylotion, så desværre, inden råd der Stuhr er i øvrigt en frisørkæde som ligger mange steder i hovedstadsområdet, de sælger deres produkter i mange større dagligvarebutikker, mener at Kvickly plejer at have det i fast sortiment. og det er rimeligt i pris! Ofte på tilbud.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. oktober 2014

Masig

Jeg drikker 1—2 kopier kaffe hver dag. Kunne nok godt drikke mere men holder mig til det og så ikke andet med koffein...

Shampoo, sæbe m.m. tænker jeg ikke så meget over, jeg bruger bare alm. Bruger også lidt make up hver dag pga arbejde og anti deo. Hvis jeg bruger parfume er det på tøjet...

Anmeld

2. oktober 2014

Babydrøm

Masig skriver:

Jeg drikker 1—2 kopier kaffe hver dag. Kunne nok godt drikke mere men holder mig til det og så ikke andet med koffein...

Shampoo, sæbe m.m. tænker jeg ikke så meget over, jeg bruger bare alm. Bruger også lidt make up hver dag pga arbejde og anti deo. Hvis jeg bruger parfume er det på tøjet...

Tak for dit svar Forstår jeg godt, men nu prøver jeg uden koffein, nu det er så svært for os. 

Jeg er også glad for mine produkter med duft, men bruger i forvejen nogle uden duft, så derfor vil jeg prøve at finde nogle flere, der er gode

Anmeld

2. oktober 2014

Babydrøm

Mor11 skriver:

Jeg bruger ikke bodylotion, så desværre, inden råd der Stuhr er i øvrigt en frisørkæde som ligger mange steder i hovedstadsområdet, de sælger deres produkter i mange større dagligvarebutikker, mener at Kvickly plejer at have det i fast sortiment. og det er rimeligt i pris! Ofte på tilbud.

Oki bare i orden Min hud er rigtig glad for creme eller olie Det lyder godt, vil kigge efter det  

Anmeld

2. oktober 2014

Hkj84

Babydrøm skriver:

Oki bare i orden Min hud er rigtig glad for creme eller olie Det lyder godt, vil kigge efter det  

Jeg skal have købt ny ansigtscrem mv. Og jeg har kigger en del på hvad jeg skal købe. Overvejer meget kraftigt mærket REN ved ikke om de har en lækker bodylotion? Ellers Matas økologisk serie??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.