Presperm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2014

Vaya

Tænker den her er værd at læse

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/samlejeafbrudt.htm

Der står bl.a. at ca. 20 ud af 100, der bruger metoden som prævention opnår graviditet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

Vaya

Sorry 15-20, det gør lige oddsene bedre

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Vaya skriver:

Sorry 15-20, det gør lige oddsene bedre

Tror chancen for graviditet er MEGET lille da det var max. 5 min. Og han trak sig jo ikke ud fordi han var ved at komme, men fordi vi ikke ville mere. 

Anmeld

1. oktober 2014

Missy_B

Alle le steder jeg kan læse mig frem til står der at der KAN komme lidt levende sædceller med i præspermen.. And it only takes one.. Så ja der er en risiko.

Min venindes nr 3 barn blev "lavet" sådan - så der er kun knapt 13 mdr mellem nr 2 og 3.

Anmeld

1. oktober 2014

modesty

Snarere tværtimod - der er slet ingen sædceller i præsperm, det er ikke sædvæske, men en kirteludskillelse (som f.eks. spyt også er).

Det kræver en (for tidlig?) udløsning at blive gravid på stå-af-metoden, men der er nu også nogle mænd, der tror, at de har styr på det og så ikke helt kan mærke eller styre, når de er nået dertil, men det er jo ikke noget, der nævnes med stolthed.

EDIT: Ikke vigtigt alligevel. 

Anmeld

1. oktober 2014

Rockertand

modesty skriver:

EDIT: Ikke vigtigt alligevel. 

Jeg nåede godt at læse, hvad du havde skrevet og går ud fra, at du har fundet tilstrækkelig information?

Det er måske ikke helt basal biologi, men i hvert fald helt normal tilgængelig information, hvis man gider interessere sig lidt for sammenhængen og ikke bare gentager, hvad man hører (absolut ikke møntet på dig, du har som regel undersøgt tingene og forholder dig til facts, tak for det) 

Anmeld

1. oktober 2014

Rockertand

Missy_B skriver:

Alle le steder jeg kan læse mig frem til står der at der KAN komme lidt levende sædceller med i præspermen.. And it only takes one.. Så ja der er en risiko.

Min venindes nr 3 barn blev "lavet" sådan - så der er kun knapt 13 mdr mellem nr 2 og 3.

Det er en teoretisk mulighed.

Der kan stå levende sædceller og vente på at blive skyllet med ud ved næste afgang af væsken.

Anmeld

1. oktober 2014

modesty

Jeg nåede godt at læse, hvad du havde skrevet og går ud fra, at du har fundet tilstrækkelig information?

Det er måske ikke helt basal biologi, men i hvert fald helt normal tilgængelig information, hvis man gider interessere sig lidt for sammenhængen og ikke bare gentager, hvad man hører (absolut ikke møntet på dig, du har som regel undersøgt tingene og forholder dig til facts, tak for det) 

Lige efter jeg havde postet mit spørgsmål, googlede jeg så igen, og faldt over teorien at grunden til at der nogle gange fandtes sædceller i præsperm, var fordi manden ikke havde tisset siden sidste, øh, spermning, og der derfor var rester i urinrøret.

Men - efter jeg så havde rettet mit indlæg, faldt jeg over denne undersøgelse:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3564677/

Det interessante er jo at "The volunteers produced on up to five separate occasions and sperms were found in either all or none of their pre-ejaculatory samples. Hence, condoms should continue to be used from the first moment of genital contact, although it may be that some men, less likely to leak spermatozoa in their pre-ejaculatory fluid, are able to practice coitus interruptus more successfully than others."

Men igen, meget få deltagere i undersøgelsen.

Hvorfor i alverden er det her emne ikke blevet undersøgt til bunds??

Hilsen google-fanatikeren

Anmeld

1. oktober 2014

Rockertand

modesty skriver:

Lige efter jeg havde postet mit spørgsmål, googlede jeg så igen, og faldt over teorien at grunden til at der nogle gange fandtes sædceller i præsperm, var fordi manden ikke havde tisset siden sidste, øh, spermning, og der derfor var rester i urinrøret.

Men - efter jeg så havde rettet mit indlæg, faldt jeg over denne undersøgelse:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3564677/

Det interessante er jo at "The volunteers produced on up to five separate occasions and sperms were found in either all or none of their pre-ejaculatory samples. Hence, condoms should continue to be used from the first moment of genital contact, although it may be that some men, less likely to leak spermatozoa in their pre-ejaculatory fluid, are able to practice coitus interruptus more successfully than others."

Men igen, meget få deltagere i undersøgelsen.

Hvorfor i alverden er det her emne ikke blevet undersøgt til bunds??

Hilsen google-fanatikeren

Hvis du læser hele skriftet nøje, kan du læse, at det understøtter min påstand fuldstændigt. 

Udfra lige nøjagtigt det, du citerer, står der intet om, hvor seksuelt aktive mændene har været forud for undersøgelsen, men der er også andre aspekter, der er langt mere interessante, dog er der intet nyt i forhold til de undersøgelser, der har været publiceret igennem tiden.

Dejligt med et reelt indspark i debatten 

Anmeld

2. oktober 2014

Baby15

Anonym skriver:

Jeg fødte for 7 uger siden og har stadig ikke fået mens. Troede muligheden for graviditet var ekstrem lille, når han overhovedet ikke var i nærheden af at komme?

Kan fortælle dig chancen er der  

min søn kom også bag på os fordi han er lavet på første ægløsning efter fødsel af vores datter, så nåede ikke at få mens. 

Presperm kommer igennem hele samlejet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.