At være mor til en 3-årig - f**king hårdt arbejde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2014

lycly

LouiseEm skriver:

Min søn er snart 4, og vi har da haft enkelte dage som dine.. Hvor længe har det stået på? 

Det har faktisk været sådan siden hun blev 3 i sommers. +/- nogle uger! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

lycly

Skouboe skriver:

Det er helt normalt. Hold ud og tæl til 1000, og tænk på at det er ovre om et års tid eller 2 

Puha.. Det har kun stået på siden i sommers. 1-2 år er vildt uoverskueligt!!

Anmeld

28. september 2014

lycly

CAWI skriver:

Sådan er min dreng på 2 1/2 år også. 

Hver dag er en kamp, og har været det i et par måneder nu.

Han er verdens nemmeste dreng når vi er hos andre, når han er i DP og ellers bliver passet af andre.

Men lige så snart vi er hjemme (og værst med mor) så er han en rigtig djævel.

Så for min skyld må de næste par år godt gå stærkt

Det er præcis ligesådan her.. Hun er så skøn og nem at have med ude på besøg og sådan. 

Og når jeg fortæller min kæreste om det så siger han: Sådan er hun altså aldrig sammen med mig. Wtf?!

Anmeld

28. september 2014

lycly

Sissel skriver:

Jep, her er Sam på 3 også noget af en prøvelse.. Troede egentlig at trodsalderen var noget forældre der ikke kunne styre deres børn, havde fundet på.. Men jeg må æde mine ord. Storesøster er af en helt anden støbning.. Hun er sød og kærlig og har altid været rimelig medgørlig og en fornøjelse at være sammen med. Sam brokker sig og pyldrer over absolut alting. Uanset hvad man ber ham om, siger han HVORFOOR?? Og man skal bede ham om at gøre ting 7-8 gange, han gør det ALDRIG første gang.. Alting er verdens undergang.. Puha! Føler mig ofte utilstrækkelig som mor.

Haha jeg har tænkt præcis det samme ang. trodsalderen! Det bed sgu lige en hårdt i røven! Trodsalderen er stærkt undervurderet.  Håber lillebror bliver nemmere i den alder.. Ellers bliver det 5 år i streg 

Anmeld

28. september 2014

lycly

Mettefpigen skriver:

Hahaha, jaa sådan har det været her on/off i over et år... Der er virkelig tider hvor jeg glæder mig til at han skal ned til sin far... I de her 2 dage har det været næsten hele dagen at vi har været uenige... Han er virkelig i en periode hvor han vil alt nu og går tingene ikke efter hans hoved så skriger han lige i vejret!!... Puhaa jeg tæller tit til 10... Men man må bare stå ved det man siger, det er det eneste der virker i længden!... 

Puha ja i den her periode bliver ens opdragelses egenskaber virkelig sat på prøve. Det gælder om at stå fast!

Jeg må indrømme at jeg også glæder mig nogle dage til at hun skal hjem til sin far. Og tæller også timer til sengetid. Glæder mig til ikke at gøre det længere!

Anmeld

28. september 2014

Loa

Her varer trodsalderen lige til jul..... 2020..... Åbenbart 

Spøg til side.. Isabella er 4 og har bestemt også sin helt egen mening og temmelig mange dage hvor hun absolut ikke mener at hun skal gøre noget som helst at det vi siger. 

Der er åbenbart ikke en gylden løsning på det, har på fornemmelsen at trodsalderen her bliver afløst af teenage tiden 

Og sådan har hun været siden hun var 2 

Anmeld

28. september 2014

esiuol22

Her varer trodsalderen lige til jul..... 2020..... Åbenbart 

Spøg til side.. Isabella er 4 og har bestemt også sin helt egen mening og temmelig mange dage hvor hun absolut ikke mener at hun skal gøre noget som helst at det vi siger. 

Der er åbenbart ikke en gylden løsning på det, har på fornemmelsen at trodsalderen her bliver afløst af teenage tiden 

Og sådan har hun været siden hun var 2 

HA ha ja alle di perioder først tigeruger så trodsalder, præ teen, teen panikalderen og til sidst men ikke mindst kommer overgangsalderen  en veninde og jeg har/ havde begge børn der i perioder ikke ville børste tænder, en dag fortalte hun at nu kørte det bare på skinner, og ja så røg det ud af mig bare ud af mig "bare rolig det er kun en periode"  vist godt vi er meget gode venner og hun kunne se det sjove i den sætning

Anmeld

28. september 2014

twinny

Yes. det kender vi godt herhjemme. *2  Det har været sådan siden de var 2,5 år. Det er on/off selvfølgelig at de har sådan nogle dage.

Anmeld

29. september 2014

Skouboe

LuLy skriver:

Det er præcis ligesådan her.. Hun er så skøn og nem at have med ude på besøg og sådan. 

Og når jeg fortæller min kæreste om det så siger han: Sådan er hun altså aldrig sammen med mig. Wtf?!

Grunden til at hun er sådan sammen med dig og ikke når I er ude, når hun er i vuggestue eller sammen med din kæreste, er ikke fordi du er en dårlig mor (selvom det nogen gange føles MEGET personligt), men at du er en god mor. Hun føler sig tryg sammen med dig og tør give udtryk for de følelser hun ikke kan styre eller finde ud af at udtrykke på en mere acceptabel måde.

Jeg har nogen gange sammenlignet det med en labyrint, du ved aldrig HVILKEN af dine handlinger der udløser en nedsmeltning, du ved kun at den kommer før eller siden.

Anmeld

29. september 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LuLy skriver:

Er jeg den eneste med en skøn og dejlig 3-årig som fra tid til anden forvandles til en total djævleunge??! 

Jeg elsker min datter ubetinget, men HOLD NU KÆFT hvor kan det trække tænder ud at være sammen med hende! Hun vil ALDRIG med hjem fra børnehave, det tager en evighed og det ender med at jeg slæber hende ud derfra. Som så resulterer i at hun er fuldstændig skabagtig hysterisk hele vejen hjem.

Når vi så kommer hjem så er hun sød og dejlig lige indtil at lillebror kommer og tager noget legetøj hun åbenbart legede med. Så SKRIGER hun i vilden sky. 

Om morgenen er hun konsekvent på tværs. Hun vil ikke have tøj på, hun vil ikke på toilettet, hun vil ikke børste tænder, hun vil ikke have sko på, hun vil INTET af det jeg siger, helst det modsatte. 

Er det normalt?! Jeg er sååå træt og udkørt om aftenen efter at have skændtes og diskuteret med EN 3-ÅRIG hele dagen

Jeg husker fra den store at det begyndte da hun var 2 og toppede da hun var 3 og begyndte at stilne af de hun var 4.

min dreng på 3 topper helt sikkert nu!

så tror der er håb forude, det er "bare" at hænge i :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.