At være mor til en 3-årig - f**king hårdt arbejde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.824 visninger
29 svar
24 synes godt om
27. september 2014

lycly

Er jeg den eneste med en skøn og dejlig 3-årig som fra tid til anden forvandles til en total djævleunge??! 

Jeg elsker min datter ubetinget, men HOLD NU KÆFT hvor kan det trække tænder ud at være sammen med hende! Hun vil ALDRIG med hjem fra børnehave, det tager en evighed og det ender med at jeg slæber hende ud derfra. Som så resulterer i at hun er fuldstændig skabagtig hysterisk hele vejen hjem.

Når vi så kommer hjem så er hun sød og dejlig lige indtil at lillebror kommer og tager noget legetøj hun åbenbart legede med. Så SKRIGER hun i vilden sky. 

Om morgenen er hun konsekvent på tværs. Hun vil ikke have tøj på, hun vil ikke på toilettet, hun vil ikke børste tænder, hun vil ikke have sko på, hun vil INTET af det jeg siger, helst det modsatte. 

Er det normalt?! Jeg er sååå træt og udkørt om aftenen efter at have skændtes og diskuteret med EN 3-ÅRIG hele dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2014

Krussedulle

LuLy skriver:

Er jeg den eneste med en skøn og dejlig 3-årig som fra tid til anden forvandles til en total djævleunge??! 

Jeg elsker min datter ubetinget, men HOLD NU KÆFT hvor kan det trække tænder ud at være sammen med hende! Hun vil ALDRIG med hjem fra børnehave, det tager en evighed og det ender med at jeg slæber hende ud derfra. Som så resulterer i at hun er fuldstændig skabagtig hysterisk hele vejen hjem.

Når vi så kommer hjem så er hun sød og dejlig lige indtil at lillebror kommer og tager noget legetøj hun åbenbart legede med. Så SKRIGER hun i vilden sky. 

Om morgenen er hun konsekvent på tværs. Hun vil ikke have tøj på, hun vil ikke på toilettet, hun vil ikke børste tænder, hun vil ikke have sko på, hun vil INTET af det jeg siger, helst det modsatte. 

Er det normalt?! Jeg er sååå træt og udkørt om aftenen efter at have skændtes og diskuteret med EN 3-ÅRIG hele dagen

Årh ja det er sgu hårdt!! 

Men jeg håber at det er normalt, for sådan er min 2 og 3 årige også!

Anmeld

27. september 2014

Chevro

Min søn blev 2 i sommeren, han er godt nok også i en periode hvor man tester en af!! Konstant!!

i weekenderne er der aldrig noget

Anmeld

27. september 2014

LinLin

Min ældste var slet ikke sådan... Men lillebror er! Desuden er jeg pædagog i en bhv (og har også været i vs) og kan sige at "ja, det er helt normalt! 

Anmeld

27. september 2014

Skouboe

Det er helt normalt. Hold ud og tæl til 1000, og tænk på at det er ovre om et års tid eller 2 

Anmeld

27. september 2014

Masig

Sådan er vores på 2 også... især om morgenen... 

Anmeld

27. september 2014

vitapigen

Kender det ALT for godt

Anmeld

27. september 2014

LouiseEm

LuLy skriver:

Min søn er snart 4, og vi har da haft enkelte dage som dine.. Hvor længe har det stået på? 

Anmeld

27. september 2014

CaWi

Sådan er min dreng på 2 1/2 år også. 

Hver dag er en kamp, og har været det i et par måneder nu.

Han er verdens nemmeste dreng når vi er hos andre, når han er i DP og ellers bliver passet af andre.

Men lige så snart vi er hjemme (og værst med mor) så er han en rigtig djævel.

Så for min skyld må de næste par år godt gå stærkt

Anmeld

27. september 2014

esiuol22

Jeg har også en teorist på 3år ind i mellem, her syntes jeg hun har haft travlt med at hun kunne ALT selv og blev sur hvis vi hjalp og sådan har det været ca siden hun fyldte 2år, dog er hun ikke sur og tvær hvis hun selv får lov, og er jo endeligt godt hun gerne vil være selvhjulpen, men nogle gange er tiden der bare ikke, og ja det giver ramaskrig hvis man ikke hjælper yderst diskret.

Så vi prøver at aflede for lige hurtigt at hjælpe uden hun opdager det nogle gange, for ja pigen tvivler ikke på der ikke er det i verden hun ikke KAN SELV.

Mest brugte sætning det sidste års tid

(MIG DAN SELV)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.