At være mor til en 3-årig - f**king hårdt arbejde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2014

Morgensol

Åhhhh ja!! Det kender vi ALT til herhjemme! Alberte er styg!! Og specielt når hun skal i seng! Det tager altid 7 lange og 7 brede fra hun får afvide første gang at nu er det sengetid til hun faktisk er puttet! Og det er på trods af at jeg "advarer" og gør klar i god tid, sætter en "tid" for hvornår vi skal i seng osv.. Det tager ik under 1 time!! Nøjjj hvor jeg lyst til at aflevere hende på et børnehjem nogen gange! 

Men lige så strid og på tværs hun kan være, lige så kærlig, dejlig, sjov og skøn er hun jo.. De er sgu nogle underlige væsner de der børn nogen gange.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2014

Tulle28

Åh jo, det kender jeg alt for godt. Min ældste er 4,5 og det er ligesom om at det nu er vendt. Hun er mere rolig og som regel for pædagogisk rækkevidde 

Men det har været en lang fase synes jeg... Og synes ikke rigtig der var gfnogen der havde fortalt mig om, at det også kunne være sådan at have børn. 

Heldigvis er vores yngste på 2 år slet ikke udstyret med samme temperament. Hun kan godt være trodsig, men går slet ikke agurk på samme måde som den ældste, når verden ikke lige går efter hendes hoved.

Anmeld

27. september 2014

A&F

Jeps kender det alt alt alt for godt! . Håber at det snart vender

Anmeld

27. september 2014

Sissel

Jep, her er Sam på 3 også noget af en prøvelse.. Troede egentlig at trodsalderen var noget forældre der ikke kunne styre deres børn, havde fundet på.. Men jeg må æde mine ord. Storesøster er af en helt anden støbning.. Hun er sød og kærlig og har altid været rimelig medgørlig og en fornøjelse at være sammen med. Sam brokker sig og pyldrer over absolut alting. Uanset hvad man ber ham om, siger han HVORFOOR?? Og man skal bede ham om at gøre ting 7-8 gange, han gør det ALDRIG første gang.. Alting er verdens undergang.. Puha! Føler mig ofte utilstrækkelig som mor.

Anmeld

27. september 2014

MyLove E

Kender det ALT for godt. Vores tre årige stod i formiddags med både en næse og et par øjne som bare løb, uden for i t-shirt. Han ville ikke ha jakke på eller tørt næse. Til sidst fik jeg en hue på ham hvor efter han skreg " så går jeg bare min vej" og venter sig totalt teenage agtig og løb ind på sit værelse. .. SKØNNE MØGUNGE  

Anmeld

27. september 2014

Maja_4000

Sådan er det også her.. 

Anmeld

27. september 2014

Aagaard

LuLy skriver:

Er jeg den eneste med en skøn og dejlig 3-årig som fra tid til anden forvandles til en total djævleunge??! 

Jeg elsker min datter ubetinget, men HOLD NU KÆFT hvor kan det trække tænder ud at være sammen med hende! Hun vil ALDRIG med hjem fra børnehave, det tager en evighed og det ender med at jeg slæber hende ud derfra. Som så resulterer i at hun er fuldstændig skabagtig hysterisk hele vejen hjem.

Når vi så kommer hjem så er hun sød og dejlig lige indtil at lillebror kommer og tager noget legetøj hun åbenbart legede med. Så SKRIGER hun i vilden sky. 

Om morgenen er hun konsekvent på tværs. Hun vil ikke have tøj på, hun vil ikke på toilettet, hun vil ikke børste tænder, hun vil ikke have sko på, hun vil INTET af det jeg siger, helst det modsatte. 

Er det normalt?! Jeg er sååå træt og udkørt om aftenen efter at have skændtes og diskuteret med EN 3-ÅRIG hele dagen

Lyder som en beskrivelse af min datter og vores hverdag

Anmeld

27. september 2014

Mettefpigen

Hahaha, jaa sådan har det været her on/off i over et år... Der er virkelig tider hvor jeg glæder mig til at han skal ned til sin far... I de her 2 dage har det været næsten hele dagen at vi har været uenige... Han er virkelig i en periode hvor han vil alt nu og går tingene ikke efter hans hoved så skriger han lige i vejret!!... Puhaa jeg tæller tit til 10... Men man må bare stå ved det man siger, det er det eneste der virker i længden!... 

Anmeld

27. september 2014

Dorthe1986

Åh Ja det er sååå fantastisk en alder 

Jeg tager mig nogle gange i at tænke "ja en dag bliver han da 18"  Ej pjat, men det er ærlig talt hårdt nogle gange altså 

Anmeld

28. september 2014

lycly

LinLin skriver:

Min ældste var slet ikke sådan... Men lillebror er! Desuden er jeg pædagog i en bhv (og har også været i vs) og kan sige at "ja, det er helt normalt! 

Dejligt at høre at det er normalt!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.