At man giver sin ældste en lille ting som symbol på at han/hun nu er blevet stor... altså storebror/storesøster.
nu står vi jo og skal have lillebror om ikke så længe.. og jeg tænker at det måske kunne være sjovt at vi fandt en lille ting som Villads kunne få som han kunne gemme altid. og som symbolisere da han blev storebror. for at skabe et minde som han kan knytte til et objekt frem for bare et billede eller et minde.
jeg husker nemlig ikke selv da jeg blev storesøster som 5 årig, ikke særlig tydeligt. og det var egentlig heller ikke særlig hyggeligt, da vi egentlig bare var i vejen. men jeg vil gerne gøre det til noget specialt for vores ældste når han møder sin lillebror at der er så meget RO omkring dem og at han kan sidde med ham og vi kan snakke lidt om hvordan det er og sådan noget. og når vi så er kommet hjem og faldet på plads osv, så kan han få en storebror ting...
ikke et legetøj eller noget som er som sådan... mere en ting som måske kan stå fremme på hans værelse og som symbolisere at han nu er blevet stor..
hvad har i gjort og hvordan gjorde i da jeres børn fik en lillebror/søster..??
Anmeld