Ville I anbefale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er det en god idé med en storebror gave??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.712 visninger
12 svar
4 synes godt om
25. september 2014

Isabella_mor

At man giver sin ældste en lille ting som symbol på at han/hun nu er blevet stor... altså storebror/storesøster.

nu står vi jo og skal have lillebror om ikke så længe.. og jeg tænker at det måske kunne være sjovt at vi fandt en lille ting som Villads kunne få som han kunne gemme altid. og som symbolisere da han blev storebror. for at skabe et minde som han kan knytte til et objekt frem for bare et billede eller et minde.

jeg husker nemlig ikke selv da jeg blev storesøster som 5 årig, ikke særlig tydeligt. og det var egentlig heller ikke særlig hyggeligt, da vi egentlig bare var i vejen. men jeg vil gerne gøre det til noget specialt for vores ældste når han møder sin lillebror at der er så meget RO omkring dem og at han kan sidde med ham og vi kan snakke lidt om hvordan det er og sådan noget. og når vi så er kommet hjem og faldet på plads osv, så kan han få en storebror ting... 

ikke et legetøj eller noget som er som sådan... mere en ting som måske kan stå fremme på hans værelse og som symbolisere at han nu er blevet stor.. 

hvad har i gjort og hvordan gjorde i da jeres børn fik en lillebror/søster..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2014

Nystart

Den kommende storesøster her er godt nok 9 år når lillebror kommer... 

Men min plan er at når jeg skal føde, har jeg pakke en taske til hende hun skal have med hen til sin bedste indtil vi kommer hjem med lillebror...

Jeg har bestemt at i tasken skal være lidt gaver til  hende som hun kan bruge både mens hun venter på vi kommer hjem men også når vi er kommet hjem... det bliver nok noget stave noget og hobby ting.. som hu kan hygge med, og som hun kan bruge evt i sofaen sammen med mig og lillebror...

Anmeld

25. september 2014

Pigent

Isabella_mor skriver:

At man giver sin ældste en lille ting som symbol på at han/hun nu er blevet stor... altså storebror/storesøster.

nu står vi jo og skal have lillebror om ikke så længe.. og jeg tænker at det måske kunne være sjovt at vi fandt en lille ting som Villads kunne få som han kunne gemme altid. og som symbolisere da han blev storebror. for at skabe et minde som han kan knytte til et objekt frem for bare et billede eller et minde.

jeg husker nemlig ikke selv da jeg blev storesøster som 5 årig, ikke særlig tydeligt. og det var egentlig heller ikke særlig hyggeligt, da vi egentlig bare var i vejen. men jeg vil gerne gøre det til noget specialt for vores ældste når han møder sin lillebror at der er så meget RO omkring dem og at han kan sidde med ham og vi kan snakke lidt om hvordan det er og sådan noget. og når vi så er kommet hjem og faldet på plads osv, så kan han få en storebror ting... 

ikke et legetøj eller noget som er som sådan... mere en ting som måske kan stå fremme på hans værelse og som symbolisere at han nu er blevet stor.. 

Det første jeg tænkte var at før lillebror kommer i giver ham en ramme med et billede af ham og et scannings billede af lillebror. Når lillebror kommer så tager i en ny ramme og sætter et billede i af dem sammen 

Anmeld

25. september 2014

Pikku Myy

Isabella_mor skriver:

Personligt ville jeg nok ikke give sådan en gave, men hvis I gerne vil markere hans nye rolle, så skal I da gøre det. Hvis jeg var jer ville jeg dog passe meget på det fokus det virker som om du har på at storebror nu bliver stor. For selvom han får en ny rolle, bliver storebror jo faktisk ikke større ved at få en lillebror/-søster - han vil være præcis lige så stor/lille som han var et par dage før, bare mere forvirret og fyldt med følelser ...

Anmeld

25. september 2014

Isabella_mor

Pikku Myy skriver:

Personligt ville jeg nok ikke give sådan en gave, men hvis I gerne vil markere hans nye rolle, så skal I da gøre det. Hvis jeg var jer ville jeg dog passe meget på det fokus det virker som om du har på at storebror nu bliver stor. For selvom han får en ny rolle, bliver storebror jo faktisk ikke større ved at få en lillebror/-søster - han vil være præcis lige så stor/lille som han var et par dage før, bare mere forvirret og fyldt med følelser ...

ja det har jeg også overvejet. men på en eller anden måde, så synes jeg nu alligevel det kunne være lidt sjovt at give ham en eller anden form for mindeting.. 

måske bare en bog som vi kan komme billeder i og skrive lidt ned om ham og hans lillebror..

Anmeld

25. september 2014

(august)

Første gang havde vi ikke, storesøster var nemlig kun 17 mdr og alle gæsterne havde gaver med til hende. 

Her 2. gang gjorde vi da de sto store skal dele værelse, så de fik prinsesse slot til sengen. Nu er de 4 og 2,5 år, så de var meget glade for deres gave fra deres nye lillesøster 

Anmeld

25. september 2014

Pikku Myy

Isabella_mor skriver:

ja det har jeg også overvejet. men på en eller anden måde, så synes jeg nu alligevel det kunne være lidt sjovt at give ham en eller anden form for mindeting.. 

måske bare en bog som vi kan komme billeder i og skrive lidt ned om ham og hans lillebror..

Jeg tror du har misforstået mig. Jeg synes det er en rigtig god ting at give større søskende gaver, og hvis I føler det kunne være hyggeligt at give en mere langvarig gave, skal I da gøre det. Men jeg tror at det er vigtigt at han ikke får gaven fordi han er stor (fx skrev du " symbolisere at han nu er blevet stor" i dit første indlæg). Selvom han pludselig kommer til at virke mega stor, er han jo reelt set ikke større. Hvis han skal have en gave, tror jeg det er vigtigt at det er fordi han er ham. Evt fordi han har fået en ny tiltel, men mest fordi I elsker ham som han er

Anmeld

25. september 2014

MorDk

Her gav vi ham storebrorgave. Og alle andre fra familien havde også gaver med til ham. Ikke fordi han skulle føle sig stor eller større. Men som I " Tillykke med lillesøster - vi glemmer ikke dig" 

Det er hårdt at se for en lille dreng at lille ny søster får opmærksomhed og mange gaver. Derfor fik han lige så meget opmærksomhed, hvis ikke mere. (for lillesøster var jo ligeglad) 

Min familie var også meget obs på at hilse på ham først og så lillesøster. 

Anmeld

25. september 2014

LouiseEm

Helt bestemt. Her får storebror en stor gave. Han får en iPad (både storebrorgave og fødselsdagsgave i en), så han har noget at lave når jeg pludselig skal bruge al min tid på lillebror - og så får han bare en lidt mindre gave når han fylder år senere på året. 

Anmeld

25. september 2014

LouiseEm

Og JA, det er en voldsom gave. Men har overvejet at købe en til ham længe, og jeg er alene med drengene i hverdagen - så han får brug for noget at få tiden til at gå med mens jeg ammer eller skifter ble. Selvfølgelig kommer der restriktioner, men han elsker at spille iPad hos hans morfar, så tror den bliver en god "redning" i en snæver vending 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.