Jeg må eje en MT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2008

Truttenberg

Hov .. Ja jeg var lidt trät i nat da jeg skrev det ... De skal naturligvis väre 2,25 meter :))

Hvis du bare köber 2,50 meter flöjl og en meter panel stof (Altså pyntestoffet) Så er du godt på vej.

Hvis du skal have hovedstötte, så köb trykknapper og D ringe ( http://www.skindhuset.dk/default.asp?Action=List&K ategoriID=359 )

Jeg polstre med bomuldsvat som kan köbes i stof og stil ... Du kan nöjes med 25 cm da den er 2 meter bred deres rulle .. Og de skal alligevel deles i halv sådan du får 2 stykker ud af et stykke.

Mht. hofte stropper osv. så skal jeg nok tage en billede serie til dig når du har köbt stof.

Du skal köbe en meter kanvas af en art som skal ligge som mellemläg i mellem panel forside og bagside og så i mellem også på hovedstötten. Og hvordan du vinkler stropperne skal jeg nok også vise på billederne :)

Kroppen skal ikke polstres med noget blödt som fleece eller vat, kun kanvas som mellemläg for at stive den lidt af :)

Husk ikke at köbe en for bredriflet flöjl da det godt kan genere pga. knuderne :)

Ärgeligt man ikke kan sätte billeder ind her .. For jeg har syet den förste Onbu der nu er ude og blive testet :)

Men hvis du lader mig vide hvornår du har köbt de forskellige ting så sender jeg en billede kollage til dig :)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2008

Truttenberg

PS: Hvorfor jeg bruger bomuldsvat er fordi jeg finder at det ånder bedre end syntet som fleece og alm. pladevat oftest er ... Ellers kan det godt blive lidt varmt under stropperne .. Men det er bare min mening :)

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

ja jeg savner også at kunne putte billeder ind. men nu tror jeg at jeg er ved at være med på det.
jeg har lavet en indkøbsliste :
2,5 m babyfløjl
1 m pynte stof
1 m kavas
25 cm bomuldsvat
og så skal jeg lige kigge på de trykknapper og det du snakker om.

så håber jeg at vores stof butik i køge er velassorteret. plejer at køre i peters resthal i roskilde. Men Vitus er syg igen igen ! så det bliver nok køge når vi alligevel skal ind på sygehuset og have taget blodprøve for mbl mangel :(

Og jeg kan altså ikke sige nok hvor glad jeg er for at du hjælper mig ! (L)

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

hvor store skal de der D-ringe være ? og trykknapper der har jeg vist noget, så dan nogen man bare slår i med en hammer.

Anmeld

10. januar 2008

Truttenberg

Trykknapperne kan bare väre nogle du slå i og omkring 10 mm. 8 er også ok ;) ... D-ringene skal väre 20 mm eller også hedder den 25 ... Kan ikke huske det :)

Fik du köbt noget idag?

Knus

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

nej jeg gjorde ikke :@

Jeg var inde i stofbiksen i køge og det var godt nok en skuffende oplevelse, vi har feset rundt hele dagen, først vitus til lægen, så på apotek, lige handle ind, mig til lægen, vitus på hospitalet for at få taget blodprøve og så skulle jeg lige ind og købe stof troede jeg og så hjem, har nemlig omsorgs dag i morgen så det havde jo været perfekt.

Men der var bare intet jeg kunne bruge, jeg gik ud fra at jeg skulle finde pyntestoffet først og der var bare slet ikke noget, og jeg turde ikke købe noget af det andet fordi det jo helst skal passe sammen. kunne selvfølgelig godt have købt kanvas og pladevat men det gjorde jeg ikke, havde også lige en træt og pillenysgerrig vitus med.

er der nogle gode stof butikker på nettet ?

Knus Julie

Anmeld

10. januar 2008

Truttenberg

Ja jeg handler 99% af mit stof på nettet .. Men i det store udland ... Bruger ikke butikkerne i DK fordi de efter min mening har noget kedeligt stof ;)

Men det var da super ärgeligt.

Jeg vil også foreslå at du köber, kanvas, vat, d-ringe, trykknapper og flöjl i stof og stil :) Og måske de også har noget du syntes er pänt til panelet :)

Knus

Anmeld

10. januar 2008

Jan9e D

Hej Julie
Tror nu at det vil være nemmere at tage til peters restehal, i roskilde så kan du jo også se om der ikke lige skulle være nogle lækre rester. Men de har da også en online shop, men det er så stof 2000
http://www.stofogstil.dk/

Knus Jannie
som i øvrigt kender en lækker stofforetning i lyngby, tæt ved stationen, men måske et godt stykke vej, selv om toget kører lige til døren

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

jeg må se om jeg kan komme afsted i morgen. kommer i tanke om at jeg faktisk har noget sødt soft med får på, hvide får hvor der så ind i mellem er et sort får.

ja jeg bliver også altid skuffet af stof udvalget når jeg en sjælden gang i mellem skal shoppe stof.

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

hov jannie vi skrev lige samtidig. ja tænkte også ved mig selv at jeg nok bare skulle være kørt i peters resthal.

jeg har også hørt om en lækker butik i århus, der er altså også bare pokkers langt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.