Jeg må eje en MT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.611 visninger
34 svar
0 synes godt om
9. januar 2008

Løvepigen

Havde bare lige brug for at komme ud med det. ærgeligt at de er så dyre. overvejer at sy selv, men ved ikke lige om jeg er god nok til det.

Knus Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2008

Truttenberg

Hvilken tänker du er dyre ? :))

Anmeld

9. januar 2008

miranda

altså det er ingen sag at sy den selv, og man kan jo få masser af råd og vejledning inde på slyngebarn. knuz miranda som nu er næsten færdig med sin 2. MT.

Anmeld

9. januar 2008

Løvepigen

jeg syntes bare hvis man kigger efter en brugt, så er brugt prisen ret høj i forhold til hvad jeg tænker jeg vil give for en brugt dims. og hvis man skal have dem fra nye, der har jeg ikke kigget på andre end dem du solgte camilla.

Anmeld

9. januar 2008

Løvepigen

Camilla slyngel stjerne (L) jeg regner næsten med at det er dig der svare :D
Nu har jeg sidder og læst inde på slyngebarn, og jeg skal lige se om jeg har fåetstået det rigtigt. jeg skal have fat i noget babyfløjl til hofte og skulder stropper, noget pænt mønstret stof til ydersiden af kroppen (og krop = panel?) og noget stof til bagsiden af kroppen. og fleece til at polstre stropperne med.

hvilken type stof skal det til kroppen være ? og hvor meget af de forskellige stoffer skal man bruge ?

Knus Julie

Anmeld

10. januar 2008

Truttenberg

Hej Julie

Du skal lave stropperne omkring 2,25 for så kan du binde tibetansk som er den bedst afslutning ved rygbäring .. Og så er der også plads tils tore vinterjakker osv. Så der vil jeg foerslå du köber et stykke babyflöjl der er 2,5 meter langt.

Til panelet som rigtig nok er kroppen på MT´en .. Der skal du bruge et stykke pyntestof yderst, et lag kanvas i mellem og så flöjl på bagsiden .. Husk at vende flöjlen rigtig sådan at når du aer på det at så er det, den blöde side der går ned ad --- Både på stropper og bagside af panel.

Stropperne skal du have ca. 13-15 cm brede for at de stötter bedst muligt.

Mine paneler er ca. 42 cm brede .. Og hele krop incl hofte stötten måler ca. 52 cm ... Og husk endelig også at lave hovedstötte så Vitus kan sove i den uden problemer :)

Du spörger bare hvis der erandet.

Jeg begynder at forhandle Onbuhimoer fra weekenden af ... ;)

Forövrigt så jeg for en måned siden en af mine Mei Tais blive solgt på den engelske slyngebarn til den nette sum af nästen 1800 kr .. Og det var en af de förste jeg lavede så den er da et år gammel eller sådan noget ;)

Så ja brugt priser kan også väre dyrer. ;)

Knus

Anmeld

10. januar 2008

Truttenberg

Hov mente 2,25 cm lange ... Altså skuldrestropperne :)

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

ih tak camilla. jeg tror sgu jeg kaster mig ud i det, vil i hvert fald køre ind og kigge på stof i dag.

nu skriver 2.25 cm men er det ikke 225 cm eller 2.25 meter ? :P

så tror jeg at jeg har tre spørgsmål

1. det du skriver med fløj, er det sådan at når jeg aer den ned af så er den blød, sådan så den nærmeste stritter i mod når den "glider" ned af ryggen ? det er lidt svært at forklare, kan jeg lige få et tegne felt ? :D

2. Hvordan anbefaler du at sætte hoftestroppen fast ? der var en der skrev om at stikke kroppen ned i hoftestroppen før hun syede sammen, er det smart ?

3. og hvad med skulderstropperne, sætter du dem på i lidt en vinkel ud af ?

uh og der kom lige en 4. polstre du med fleece ? og i hvor mange lag ?`

Knus Julie

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

Og vildt med den MT af din der blev solgt !

Anmeld

10. januar 2008

Løvepigen

og skal kroppen polstres ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.