Er det okay at være i tvivl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.971 visninger
14 svar
12 synes godt om
23. september 2014

vissevasse

Jeg er 23, min kæreste er 26, vi har været sammen i 3½ år nu, vi har det godt sammen, er begge uddannet og har fast arbejde, vi bor i en 3 værelset lejlighed, dog ønsker vi indenfor omkring 2 år at købe hus. Vi går sjældent i byen, men det sker da.

Så omstændighederne er rimelige, synes jeg for at bringe et barn til verden. Min kæreste har længe ønsket sig et barn, hvor jeg nok har haltet lidt efter. Han siger nu at "når du vil så gør vi det".

Og jeg er blevet skide skruk, men har svært ved at tage beslutningen om at smide p-pillerne. Jeg tror det er fordi, jeg ikke helt kan overskue "konsekvenserne" for vores liv, hvis vi bliver 3. Og fordi jeg synes at 23, er en ung alder at få børn i, dog føler jeg mig ikke for ung.  

Jeg søger nogen guldkorn, som kan gøre mig mere sikker i min beslutning. Og et svar på, om det er okay at være i tvivl om, om det skal være nu, og så bare springe ud i det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

MorTilSnartFire <3

vissevasse skriver:

Jeg er 23, min kæreste er 26, vi har været sammen i 3½ år nu, vi har det godt sammen, er begge uddannet og har fast arbejde, vi bor i en 3 værelset lejlighed, dog ønsker vi indenfor omkring 2 år at købe hus. Vi går sjældent i byen, men det sker da.

Så omstændighederne er rimelige, synes jeg for at bringe et barn til verden. Min kæreste har længe ønsket sig et barn, hvor jeg nok har haltet lidt efter. Han siger nu at "når du vil så gør vi det".

Og jeg er blevet skide skruk, men har svært ved at tage beslutningen om at smide p-pillerne. Jeg tror det er fordi, jeg ikke helt kan overskue "konsekvenserne" for vores liv, hvis vi bliver 3. Og fordi jeg synes at 23, er en ung alder at få børn i, dog føler jeg mig ikke for ung.  

Jeg søger nogen guldkorn, som kan gøre mig mere sikker i min beslutning. Og et svar på, om det er okay at være i tvivl om, om det skal være nu, og så bare springe ud i det?  

min holdning er; hvis du er i tvivl, skal du lade være! Vent til du er klar - du kan ikke proppe baby op igen. Når først barnet er her, bliver det her. Så nej, det er en beslutning man skal være sikker på. 

Alder er bare et tal, så der kan jeg heller ikke hjælpe dig. 

Jeg er 23 og mor til 3 på hhv. 4år,3år og 1 dag. 

Anmeld

23. september 2014

Baby15

vissevasse skriver:

Jeg og min mand er 23, og vi venter nummer 3  

jeg har aldrig fortrudt mine dejlige unger, men ja, livet bliver aldrig det samme, synes ikke det er noget man skal gøre medmindre man er 100 på at det skal være  

Anmeld

23. september 2014

vissevasse

Jeg har bare hørt flere sige, at man aldrig bliver helt sikker. Men var i det? For jeg mener bare, man kan jo overveje fordele og ulemper hele tiden, men når barnet først kommer, og under graviditeten, så bliver man vel (som hovedregel) klar og parat, og synes det er det bedste i verden? 

Anmeld

23. september 2014

Baby15

vissevasse skriver:

Jeg har bare hørt flere sige, at man aldrig bliver helt sikker. Men var i det? For jeg mener bare, man kan jo overveje fordele og ulemper hele tiden, men når barnet først kommer, og under graviditeten, så bliver man vel (som hovedregel) klar og parat, og synes det er det bedste i verden? 

Vi var helt sikker  

Anmeld

23. september 2014

TNBC

vissevasse skriver:

Hvis man er i tvivl, skal man lade vær. Det er nok ikke det du vil høre, men hvis tvivlen er der, er man ikke 100%  klar. Så jeg ville vente lidt.

Anmeld

23. september 2014

Linkae

Jeg har 3 børn og venter mig igen.. Jeg var super skruk osv men det kan være skræmmende når man først står i det. Har en veninde som venter hendes første, hun oplevede også at komme i direkte tvivl, men nu hun er længere henne er der ingenting. Tænker ikke det er forkert det handler vel i bund og grund om usikkerheden og den nye store verden der åbner sig for en. 

Anmeld

23. september 2014

Ano20

Forstår godt hvordan du har det! 
Jeg var lige fyldt 21 da jeg stoppede på p-piller, og det var en meget svær beslutning for mig at tage. Jeg havde i rigtig længe gerne ville have et barn, men havde meget svært ved at tage den endelige beslutning på grund af min unge alder. Jeg var enormt bange for omgivelsernes reaktioner på min unge alder. Efter en lang snak med en god kammerat blev jeg mere sikker i min sag, og nu er jeg 22 år og er gravid i uge 27 

Efter jeg tog beslutningen om at stoppe på p-piller var jeg aldrig i tvivl om at det var det rigtige jeg gjorde, og jeg er vildt lykkelig over at jeg om tre måneder skal være mor for første gang! 

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for at skrive lidt mere omkring dine tanker 

Anmeld

23. september 2014

Røverdatter

Jeg ville vente hvis jeg var dig. Du tvivler og for mig betyder tvivl at det ikke er det rette i øjeblikket hvor tvivlen opstår.

Man kan jo snakke om at et barn næsten altid vil komme en smule ubelejligt eller hvor der i det mindste er en del at se til i forvejen. Sådan er det uanset om du er 23 eller 35

Jeg var 21 da jeg blev gravid, og 22 da jeg fødte. Det har været mega hårdt, især i starten! Og jeg er typen der ikke anbefaler at man bliver ung mor, men at man virkelig mærker efter i sig selv og samtidig tænker fornuftigt. Men kan jo kun tale ud fra MINE erfaringer

Hele ens livsstil ændres. Skruk og tiden med barnet i armene kan ikke sammenlignes! Jeg er mega skruk for tiden, men det er vildt dårlig timing og er virkelig nødt til at vente med nr. 2

Som der siges i Steiner miljøet "barndommen genudsendes ikke" - for mig gælder det samme for ungdommen, og det gik sjovt nok først op for mig da jeg lå med den lille søde baby

Anmeld

23. september 2014

Marts<3

Vi er 28 og 37år... Da vi var på Ibiza i år, var vi begge enige om, at det kunne haft været fedt med en uge på Ibiza uden barn... 

Vi er til daglig ret anti-party og meget enig i, at livet som forældre er det rigtige for os. 

Jeg har få øjeblikke på 3,5 tænkt, om det her var det jeg virkelig ville resten af mit liv. Jeg savner nogle ting fra før. Men de opvejer ikke den følelse og glæde min søn gir mig hverdag. Den ubetingede kærlighed overvælder mig stadig. Jeg er gået glip af meget, men det er helt ok. 

I skal ikke være bange for om i kommer til at fortryde. Det blir dit livs rejse, og de mest vanvittige år af dit liv... Du blir ikke skuffet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.