Vuggestues hverdag passer ikke ind i min 10 mdrs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
dollygirl skriver:

det ik noget jeg digter selv  

det har pædagogen selv fortalt mig .. hun gad ik spise ved 9 tiden .. og blev puttet og sov til 14.30

Så har hun vel været træt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

TNBC

dollygirl skriver:

det ik noget jeg digter selv  

det har pædagogen selv fortalt mig .. hun gad ik spise ved 9 tiden .. og blev puttet og sov til 14.30

Siger jeg heller ikke

det er 6½timer uden mad.. Det er sku ikke sundt for et barn ikke at spise i over 6timer.. Hvis hun ikke har spist noget kl.9, bør de da tilbyde hende før de ligger hende. 

Anmeld

23. september 2014

et-ønske

Jeg synes du skal slå koldt vand i blodet! Det er en dag i vuggestuen hun ikke kan få sin formiddagslur - tro mig gik hun i dp skulle hun bare rette ind efter dennes rytme!! Det er trods alt anderledes i en vs. Det er stadig så nyt for din datter, så jeg tror hun med tiden rykker rundt på sine luomre - det gjorde min da hun startede i vs, synes faktisk hun havde det mere svært de måneder hun gik i dp...

Omkring mad, tænker jeg ikke du skal være nervøs, de sulter hende ikke og hvis hun har sovet godt kan jeg godt forstå de ikke vil vække hende. Hun har sikkert været mega smadret ovenpå alle de nye indtryk hun får Men snak med dem i vs, de vil kun din datter det bedste  

Anmeld

23. september 2014

dollygirl

et-ønske skriver:

Jeg synes du skal slå koldt vand i blodet! Det er en dag i vuggestuen hun ikke kan få sin formiddagslur - tro mig gik hun i dp skulle hun bare rette ind efter dennes rytme!! Det er trods alt anderledes i en vs. Det er stadig så nyt for din datter, så jeg tror hun med tiden rykker rundt på sine luomre - det gjorde min da hun startede i vs, synes faktisk hun havde det mere svært de måneder hun gik i dp...

Omkring mad, tænker jeg ikke du skal være nervøs, de sulter hende ikke og hvis hun har sovet godt kan jeg godt forstå de ikke vil vække hende. Hun har sikkert været mega smadret ovenpå alle de nye indtryk hun får Men snak med dem i vs, de vil kun din datter det bedste  

ja du har også ret .. jeg er bar en hønemor

Anmeld

23. september 2014

S*DD

Jeg arbejder som pædagog i en vuggestue. Og har samme normering som den din datter går i. Hvis barnet har behov for at sove tidligere end de andre,  så kommer barnet ind og sove der. Vi ser på barnets behov. 

Der er normering til at hun kan komme ind og sove. 

Der hvor der kan skabes et problem,  er hvis barnet skal vugges i søvn,  for det er der simpelthen ikke ressourcer til. Og slet ikke når der er flere børn som skal vugges. 

Men det andet skal der være plads til. 

Anmeld

23. september 2014

Meandu

dollygirl skriver:

Hej piger

min 10 mdr datter startede i vuggestue i sidste uge.. 

Der er 12 børn i stuen med 3 voksne ... 

hun står op kl 8.00 og skal puttes igen kl. 10.00 ... men det sker ikke i vuggestue verden der har så travlt ...

Idag skulle de foreksempel ud på tur med børnene .. og de skal sidde i klapvogn de små.. men min datter viste allerede tegn på at hun var træt og søvnig . Jeg synes det mærkeligt at hun skal på tur når hun ellers skal puttes og sove i fred .. 

er det mig der er noget galt med eller skal jeg sige det til pædagogerne?

Nu arbejder jeg selv som pæd. I en vuggestue. Og vi tager altid hensyn til alle børn. Også for dem der skal sove 2-3 gane om dagen. Snak med dem. De kan tage en barnevogn med hvor din datter kan sove. Måske vurderede de st hun ikke var træt? 

Anmeld

23. september 2014

Lilotte87

et-ønske skriver:

Bare lige et lille pip over din generalisering ;-) 

Min svigermor er tidligere dagplejemor og der blev altid taget hensyn til børnenes søvnbehov. Det samme hos den dp'er min datter er hos :-) 

Anmeld

23. september 2014

Pigent

Nu har jeg selv arbejdet i en vuggestue i et par år og det børnes behov vi går efter. 

Altså er der små børn der skal sove så bliver vi hjemme med de små og de store går på tur. Hvis det er sådan barnet kan falde i søvn på turen og sover fint har vi nogen gange taget barnet med. Men de er vågne i starten af turen og falder så i søvn.  Synes du skal sige noget til dem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.