Vuggestues hverdag passer ikke ind i min 10 mdrs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes du skal spørge dem stille og roligt når du henter idag. "Hvad gør i med formiddagslur når i tager på tur?" Måske kan de lægge klapvognen ned så din datter faktisk har haft mulighed for at tage en lur. Hvem ved. Men mon ikke de er til at snakke med  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

Tip!

dollygirl skriver:

nej self ikk  

hun sover også bedre når jeg går tur med hende om morgenen .. mente bar at det var mærkeligt de kun har firmandsklapvogn med på turen og der kan hun ikke sove trygt og lænnet tilbage hvis du forstår .. kan jeg tillade mig og sige at de skal have en barnevogn med til hende ?

Jeg synes sagtens du kan spørge om det er muligt at de putter hende i en barnevogn? 

Ellers kunne det være en mulighed at begynde at ændre din datters søvn rytme, således at i står tidligere op,  hun kan sove formiddagslur inden de tager på tur.. Så får hun også mere ud af dagens aktiviteter i vuggestuen og sover til middag... 

Anmeld

23. september 2014

dollygirl

modesty skriver:

Min drengs rytme var nogenlunde den samme da han startede som 10 mdr. Han var 15 mdr. før han droppede den, så der var ikke mulighed for at han bare kunne "rette ind" og lade være med at sove - det kunne han simpelthen ikke holde til.

De tog hensyn til at han skulle have en formiddagslur. Jeg tror faktisk aldrig at de var på tur hele stuen, der var altid én pædagog der blev hjemme med de mindste hvis det lå oveni formiddagsluren.

Men ellers synes jeg da helt bestemt at de skal tage en barnevogn med så hun kan sove. 

Og jo - jeg synes godt at man kan forlange at det enkelte barns behov bliver tilgodeset selvom der er flere børn end voksne - så længe det er muligt at tilgodese, og det er det jo i det her tilfælde.

det ik kun det der er problemet ..  

forleden dag havde hun ikke spist noget fra da hun blev afleveret kl 8.00 og de havde puttet hende kl 11 og hun sov til kl 14.30 ... det synes jeg er mærkeligt .. men de sagde at maden ikke var klar til 11.30 og der var min datter allerede puttet..

jeg mente de kunne evt. give hende noget mad inden hun blev puttet .. da det er mange timer hun ikk har fået noget at spise 

Anmeld

23. september 2014

dollygirl

Mor11 skriver:

Synes du skal spørge dem stille og roligt når du henter idag. "Hvad gør i med formiddagslur når i tager på tur?" Måske kan de lægge klapvognen ned så din datter faktisk har haft mulighed for at tage en lur. Hvem ved. Men mon ikke de er til at snakke med  

de spurgte jeg dem .. og de sagde at det er en af grundene til at de bruger en firmands klapvogn så børnene ikke falder i søvn .. de forstyrre hele tiden hinanden i klapvognen .. 

Anmeld

23. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

ja der er flere stuer .. måske skulle jeg nævne det

Det kan være de tænker at du ville blive ked hvis hun, som den eneste, ikke kommer på tur, det kan være de ikke så træthedstegn hos hende eller noget helt tredje, men det vigtigste er at tale sammen. 

Synes du skal foreslå at de benytter sig af de andre stuer og evt. kan et eller to børn fra en anden stue komme med på tur. Sådan gjorde de det hvor jeg var studerende

Anmeld

23. september 2014

TNBC

dollygirl skriver:

ja der er flere stuer .. måske skulle jeg nævne det

Ja hvis der er flere stuer, er det bare at spørge om hun ikke kan blive i vuggestuen.. Det tror jeg ikke er et problem, det har de sikkert prøvet før. Og når hun så begynder at stoppe den kl.10 lur, ja så kan hun komme med om tirsdagen. 

Anmeld

23. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

forleden dag havde hun ikke spist noget fra da hun blev afleveret kl 8.00 og de havde puttet hende kl 11 og hun sov til kl 14.30 ... det synes jeg er mærkeligt .. men de sagde at maden ikke var klar til 11.30 og der var min datter allerede puttet..

jeg mente de kunne evt. give hende noget mad inden hun blev puttet .. da det er mange timer hun ikk har fået noget at spise 

Mon ikke hun har spist kl 9? Hun var nok vågnet hvis hun var sulten

Anmeld

23. september 2014

TNBC

dollygirl skriver:

intet mad mellem 8 og 11? Det lyder ikke rigtigt. 
Ja, frokosten er ikke før 11-11:30 de fleste steder, fordi børnene skal ud og sove. 

Men der plejer da at være noget formiddagsmad/frugt, og eftermiddags frugt/brød, og så gemmer man da noget mad til de/det barn/børn der sover, som de får når de vågner. 

Anmeld

23. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
dollygirl skriver:

de spurgte jeg dem .. og de sagde at det er en af grundene til at de bruger en firmands klapvogn så børnene ikke falder i søvn .. de forstyrre hele tiden hinanden i klapvognen .. 

Ja det lyder da lidt underligt. Hvis ungerne ellers ville falde i søvn, har de måske mere brug for søvn end for en tur  

Nå, men jeg ville sige til dem at det er vigtigt for din datter at få den lur, og det er helt fint hvis de lader hende blive i inst for at sove fremfor at tage hende med. Eller også kunne i måske stå tidligere op om tirsdagen så hun kan nå at sove inden de skal ud?  

Anmeld

23. september 2014

dollygirl

Yurie skriver:

intet mad mellem 8 og 11? Det lyder ikke rigtigt. 
Ja, frokosten er ikke før 11-11:30 de fleste steder, fordi børnene skal ud og sove. 

Men der plejer da at være noget formiddagsmad/frugt, og eftermiddags frugt/brød, og så gemmer man da noget mad til de/det barn/børn der sover, som de får når de vågner. 

det ik noget jeg digter selv  

det har pædagogen selv fortalt mig .. hun gad ik spise ved 9 tiden .. og blev puttet og sov til 14.30

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.