rogerrasch skriver:
Problemet er jeg vist ikke kan få fødsels klip fordi jeg går på en ungdomsuddannelse
Hvis dette er tilfældet så ville jeg hvis jeg var dig helt klart søge 1 års orlov fra studiet og gå ned på kommunen og søge om kontanthjælp fra den måned du går på barsel, da du så har meget mere at leve af om måneden uden at skulle være nødt til at tage et SU-lån! Jeg kunne desværre ikke selv gøre dette da jeg 'forsørger' min mand der er immigrant og skal opfylde nogle ting og en ting jeg og han ikke må modtage før han får permanent opholdstilladelse er bl.a. kontanthjælp. Men fordi du har muligheden og jeg regner med at du har boet i DK i mindst 7 ud af de sidste 8 år, så har du den mulighed! og du har ret til 1 års barsel på kontanthjælp! eller det skulle du meget gerne have! Men FØR du søger orlov så snak med en sagsbehandler på din kommune og hør om du overhovedet vil blive betragtet som at kunne få kontanthjælp for det afhænger også af din samlevers indkomst mener jeg. Check i det hele taget OM du vil kunne få kontanthjælp.
Jeg ved godt at du så skal 'stå til rådighed for arbejdsmarkedet' men fordi du har få uger til din termin får du 'barsels' status eller hvad det hedder. Gå ned på kommunen og snak med en sagsbehandler eller gå ind på din kommunes hjemmeside eller på www.borger.dk Der kan du se hvor mange uger før din termin du skal være for at få barsel fra din kontakthjælps-pligter som er at 'stå til rådighed for arbejdsmarkedet'.
Anmeld