su og barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.118 visninger
23 svar
2 synes godt om
21. september 2014

rogerrasch

Hej alle sammen... sagen er at jeg er gravid og studerende med termin 8/1-2015 og vil høre om i kender noget til de forskellige barsel metoder på su. Jeg er forsørger til en dreng på snart 3 år og min kæreste er også su modtager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

serinasmor

rogerrasch skriver:

Hej alle sammen... sagen er at jeg er gravid og studerende med termin 8/1-2015 og vil høre om i kender noget til de forskellige barsel metoder på su. Jeg er forsørger til en dreng på snart 3 år og min kæreste er også su modtager

hvilken uddannelse er du i gang med ?

Anmeld

21. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
rogerrasch skriver:

Det står ret tydeligt på SU's hjemmeside.

Videregående uddannelse: 

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/Sider/default.aspx

Ungdomsuddannelse:

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/uu/Sider/default.aspx

Anmeld

21. september 2014

rogerrasch

Syntes bare det er forvirrende det hele ��

Anmeld

21. september 2014

rogerrasch

serinasmor skriver:

hvilken uddannelse er du i gang med ?

Er igang med en ungdomsuddannelse

Anmeld

22. september 2014

Nystart

Far har 6 måneder.. Du har 12 ekstra klip som du kan begynde på 8 uger før termin... Hvordan du bruger dem er lidt op til dig... 12 mdr på enkelt klip, 6 mdr på dobbelt klip elleer feks som jeg 4 mdr med dobbelt og 4 mdr med alm...

jeg skulle gå fra i december, altså 8 uger før termin, og begynde i skole igen når nye hold starter op i august... 

I kan kan evt tag så du tager 6 mdr med dobbelt og så tager far barsel derefter eller i kan holde det sammen... 

Og du får klip om du holder barsel eller eij 

Anmeld

22. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

EDIT: Egentlig bare hvad Nystart skrev 

Du får 12 ekstra klip, svarende til 12 måneders almindelig SU. Din kæreste får 6 klip. Du kan bruge dine to måneder før termin, din kæreste først efter terminen. 

I kan enten vælge at bruge dem enkeltklip, dobbeltklip eller en blanding. Dobbeltklip ville du så få udbetalt dobbelt SU I seks måneder. I kan også vælge en blanding af enkelt- og dobbeltklip. 

I behøver ikke tage barsel for at få dem udbetalt. 

I kan ikke få ekstra SU tillæg, som I ellers har krav på, mens I bruger disse ekstra klip.

Anmeld

22. september 2014

rogerrasch

Nystart skriver:

Far har 6 måneder.. Du har 12 ekstra klip som du kan begynde på 8 uger før termin... Hvordan du bruger dem er lidt op til dig... 12 mdr på enkelt klip, 6 mdr på dobbelt klip elleer feks som jeg 4 mdr med dobbelt og 4 mdr med alm...

jeg skulle gå fra i december, altså 8 uger før termin, og begynde i skole igen når nye hold starter op i august... 

I kan kan evt tag så du tager 6 mdr med dobbelt og så tager far barsel derefter eller i kan holde det sammen... 

Og du får klip om du holder barsel eller eij 

Så dvs. At hvis jeg tager 6 måneder med dobbelt rater så har jeg kun de 6 måneders barsel og intet mere?? Kan mig og min kæreste egentlig så bruge min klip sådan så jeg får dobbelt hver anden måned og han får dobbelt hver anden måned forskudt så det er en af os der får dobbelt hver måned???

Anmeld

22. september 2014

Nystart

rogerrasch skriver:

Så dvs. At hvis jeg tager 6 måneder med dobbelt rater så har jeg kun de 6 måneders barsel og intet mere?? Kan mig og min kæreste egentlig så bruge min klip sådan så jeg får dobbelt hver anden måned og han får dobbelt hver anden måned forskudt så det er en af os der får dobbelt hver måned???

Din kæreste har selv 6 klip som han selv skal bruge... du har 12 som du selv fordeler over op til 12 måbeder..

Din kæreste mener jeg får 6 selvom han ikke går på barsel, du får også dine klip selvom du evt vælger barsel fra, men i kan ikke give hinden jeres klip...

Så nej tager du 6 med dobbelt har du 6 mdrs barsel ialt....

Jeg mener ikke i kan gøre det som du beskriver... men så må i jo få dem udbetalt og ligge dem til side.

Dine 12 klip er dine og hans 6 er hans.. 

Anmeld

22. september 2014

rogerrasch

Okay Tusind tak for svar... hvad med forsørger tillæg??? Det får vi for vores nuværende søn mister vi det??? Og hvis ikke får vi så dobbelt forsørger tillæg når den næste knægt er født???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.