Mangler min lille dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.046 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. september 2014

camilla789

Jeg fik en sen abort i uge 22 på grund af hjertefejl ved min lille skat

jeg vil så gerne være gravid igen..

Er der nogle som har haft samme oplevelse, hvor hurtige er i blevet gravide efter sen abort??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

Malthe2010

camilla789 skriver:

Er der nogle som har haft samme oplevelse, hvor hurtige er i blevet gravide efter sen abort??

En person tæt på mig fik en sen abort i uge 21, hun var gravid igen 4/5 måneder efter.

så pøj pøj med det. Det er en fuldstændig urimelig smerte i er igennem 

Anmeld

21. september 2014

Mor til F

Ville bare lige sende dig et stort 

Anmeld

21. september 2014

AnonymMor

hej. 

er ked af at høre du har mistet din lille dreng jeg har slev mistet min første pige pga en hjertefejl i juni 2012 også i uge 22. så kan godt forstå dine følelser og jeg havde det på samme måde omkring en ny graviditet. 

jeg blev gravid præcis 6 mdr efter vi mistede hende og idag har vi en sund og rask lille pige som lige er blevet er år i august  

håber det snart lykkes for jer igen 

stort 

Anmeld

21. september 2014

A. Nonymsen

camilla789 skriver:

Er ked af dit tab 

Fødte selv tvillinger i uge 14, den 5. Juli... Vi har besluttet nu at smide p-pillerne...

det er enormt nervepirrende, men ved at de på sygehuset giver os ekstra tidlige Scanninger, holder ekstra øje med os samt at jeg har fået ekstra kost tilskud... Så må stole på jeg er i trygge hænder... 

Men en trods angsten for at det sker igen, er ønsket om et barn ikke mindre end før

Anmeld

21. september 2014

camilla789

A. Nonymsen skriver:

Er ked af dit tab 

Fødte selv tvillinger i uge 14, den 5. Juli... Vi har besluttet nu at smide p-pillerne...

det er enormt nervepirrende, men ved at de på sygehuset giver os ekstra tidlige Scanninger, holder ekstra øje med os samt at jeg har fået ekstra kost tilskud... Så må stole på jeg er i trygge hænder... 

Men en trods angsten for at det sker igen, er ønsket om et barn ikke mindre end før

Tak for svaret..

Er ked af at høre at du også har mistet dine to babyer, var de syge??

Jeg forstår godt du er nervøs for næste gang du bliver gravid, det er jo en oplevelse som vil påvirke en på længer sigt, jeg håber alt det bedste for jer.. 

Ingen forældre burde det igennem og det er nemlig helt rigtig at selv om man har mistet så forsvinder drømmen om et barn ikke..

Anmeld

21. september 2014

camilla789

Rinepigen skriver:

hej. 

er ked af at høre du har mistet din lille dreng jeg har slev mistet min første pige pga en hjertefejl i juni 2012 også i uge 22. så kan godt forstå dine følelser og jeg havde det på samme måde omkring en ny graviditet. 

jeg blev gravid præcis 6 mdr efter vi mistede hende og idag har vi en sund og rask lille pige som lige er blevet er år i august  

håber det snart lykkes for jer igen 

stort 

Mange tak for dit svar..

ingen forældre burde igennem det, det kan jo ikke beskrives med ord hvor ondt det gør, selv om man godt ved at ens barn er så syg at det ikke er noget liv at give dem, så er det bare en ringe trøst

Jeg har også en pige på 4 som er sund og rask, men jeg er også så bange for det hele gentager sig når jeg bliver gravid igen..

Blev du fulgt med ex scanning da du blev gravid igen??

Anmeld

21. september 2014

A. Nonymsen

camilla789 skriver:

Tak for svaret..

Er ked af at høre at du også har mistet dine to babyer, var de syge??

Jeg forstår godt du er nervøs for næste gang du bliver gravid, det er jo en oplevelse som vil påvirke en på længer sigt, jeg håber alt det bedste for jer.. 

Ingen forældre burde det igennem og det er nemlig helt rigtig at selv om man har mistet så forsvinder drømmen om et barn ikke..

Den ene manglede toppen af kraniet så hjernen var blottet og ville på ingen måde kunne overleve...

problemet var at de var enæggede, så hvis den syge døde inde i mave ville den raske også, lægen snakkede også om meget for tidlig fødsel (allerede uge 24), ellers kunne der opstå ttts hvor børnene slås om moderkagen og da den ene var svag ville den raske få for meget næring og blive hjerneskadet, ellers kunne vi vælge foster reduktion men det skabte gå 15% risiko for at den raske ville få hjerneskade...

så vi måtte træffe et ulideligt valg, at slutte graviditeten nu frem for at de måske begge døde når jeg var længere henne  

Da jeg havde født dem, kunne vi se at den syge allerede var meget svag og nok ikke havde overlevet graviditeten ud... 

Vi har også en 3 årig at tage hensyn til, som ville blive for påvirket at forløbet... Hun snakker stadig om vores to babyer, selvom hun godt ved de ikke er i maven mere

Anmeld

21. september 2014

AnonymMor

camilla789 skriver:

Mange tak for dit svar..

ingen forældre burde igennem det, det kan jo ikke beskrives med ord hvor ondt det gør, selv om man godt ved at ens barn er så syg at det ikke er noget liv at give dem, så er det bare en ringe trøst

Jeg har også en pige på 4 som er sund og rask, men jeg er også så bange for det hele gentager sig når jeg bliver gravid igen..

Blev du fulgt med ex scanning da du blev gravid igen??

Ja det har du helt ret i

ja jeg fik 3 ekstra scanninger da jeg belv gravid igen grundet hjerte fejlen hos min første datter ( hun havde hypoplastisk venstre hjertesyndrom ) 

jeg fik en tidlig MD scanning i Skejby med henblik på hjertet og så fik jeg en ekstra MD scanning i Skejby udover den obligatoriske jeg fik i Horsens

og så fik jeg en ekstra vækst scanning i uge 39 blot for at give os lidt ekstra tryghed op til fødslen  

Anmeld

21. september 2014

camilla789

Rinepigen skriver:

Ja det har du helt ret i

ja jeg fik 3 ekstra scanninger da jeg belv gravid igen grundet hjerte fejlen hos min første datter ( hun havde hypoplastisk venstre hjertesyndrom ) 

jeg fik en tidlig MD scanning i Skejby med henblik på hjertet og så fik jeg en ekstra MD scanning i Skejby udover den obligatoriske jeg fik i Horsens

og så fik jeg en ekstra vækst scanning i uge 39 blot for at give os lidt ekstra tryghed op til fødslen  

Det var helt det samme vores lille dreng fejlet

Hvor tidligt kan de lave MD scanning i Skejby??

Det må have været en helt utrolig lettelse for jeg da det gik godt til MD scanning sidste gang..

Hvor lang tid gik der efter du havde født til i gik i gang med at prøve at blive gravide igen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.