Sprog hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2014

Kay

Mami skriver:

Du må meget gerne komme med nogle aktiviteter ørene er tjekket hid øre-næse-hals læge og der var ikke noget  

må snakke med vg, den sidste ville ikke gøre noget før 3 års alderen 

hiv fat i dem og sig at du kan mærke det påvirker hans relationer med andre børn... og spørg dem hvad de gør for at fremme sprog udviklingen hos børnene... om der var noget du kunne følge op på der hjemme for at støtte op om deres arbejde  

ihhh hvor i landet bor i? for kommer gerne på besøg og viser dig nogle lege... da det kan være svært at huske at få det hele med på skrift 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2014

Mami

Kay skriver:

hiv fat i dem og sig at du kan mærke det påvirker hans relationer med andre børn... og spørg dem hvad de gør for at fremme sprog udviklingen hos børnene... om der var noget du kunne følge op på der hjemme for at støtte op om deres arbejde  

ihhh hvor i landet bor i? for kommer gerne på besøg og viser dig nogle lege... da det kan være svært at huske at få det hele med på skrift 

Han er lige starter i ny vg, så vil lige give ham en månede til at falde til i

det lyder skønt! Husker dog fra din tidligere tråd at du bor i Nordsjælland, vi bor i Midtjylland  

Anmeld

15. september 2014

Kay

Mami skriver:

Han er lige starter i ny vg, så vil lige give ham en månede til at falde til i

det lyder skønt! Husker dog fra din tidligere tråd at du bor i Nordsjælland, vi bor i Midtjylland  

ja ok det kan jeg godt se... 

jeg sætter mig lige en af de nærmeste dage og skriver legene ned... det er nok også meget gode at havde på skrift til andre sammenhæng 

Anmeld

15. september 2014

Mami

Kay skriver:

jeg sætter mig lige en af de nærmeste dage og skriver legene ned... det er nok også meget gode at havde på skrift til andre sammenhæng 

Det lyder rigtig dejligt  

mange tusind tak 

Anmeld

15. september 2014

S*DD

Kay skriver:

Jeg kunne også godt tænke mig de lege:-) 

Anmeld

15. september 2014

S*DD

Hvis de nye heller ikke gør noget, så må du gå dem på klingen! Det er dit barn og hans udvikling. 

Og ellers kontakt ppr i din kommune, det har du fuld ret til... Så kan de rådgive dig.. Du kan også bede dem om at komme ned i vuggestuen og se på ham og rådgive dem dernede om hvordan de kan hjælpe ham. 

Anmeld

15. september 2014

Kay

S*DD skriver:

Jeg kunne også godt tænke mig de lege:-) 

jeg prøver at huske dig... med min ammehjerne på forskud... hvis der går mere end en uge... (medmindre jeg føder) så send mig lige en pb  

Anmeld

15. september 2014

Mami

S*DD skriver:

Hvis de nye heller ikke gør noget, så må du gå dem på klingen! Det er dit barn og hans udvikling. 

Og ellers kontakt ppr i din kommune, det har du fuld ret til... Så kan de rådgive dig.. Du kan også bede dem om at komme ned i vuggestuen og se på ham og rådgive dem dernede om hvordan de kan hjælpe ham. 

Men det hedder sig bare de fleste steder at de intet vil gøre før 3 års reglen  

men jeg Snakker med dem her om 14 dages tid 

Anmeld

15. september 2014

EnGodMor

Arbejder selv med små børn, 

Der er en masse du selv kan Gøre for at hjælpe hans mundmotorik godt på vej, og til et bedre sprog. 

Det er ting man skal lege eller Gøre ofte, ikke bare kun i to dage. 

Puste til sæbebobler

Puste til fjer, tennisbolde, puste ned i vand osv

Lad ham drikke af sugerør

Lav nogle sjove øvelser med munden, fx spids den, lave brede smil, slikke med tungen rundt om munden. 

Tag vand i munden og spytte ud

Puste med en fløjte eller mundharmonika, (de har begge dele til billige penge i br)

Køb et billedelotteri, og tag en fem billeder i galleriet snakker om hvad er, hvad det eksempelvis kan sige af lyde, og sørge for at din søn ser på dig, mens du fortæller ham tingene, og prøv at lade ham gentage det

Lære ham små nemme ord, brug fx en månede på at i/han skal prøve at lære at sige som en hund, kat, fugl, bil, som vinden 

Ha fokus på at lære ham lidt af gangen, og så bestem dig for hvilke ting det skal være, og lav det samme i tre til fire uger.

Sig lyde med munden, mens i tager hånden op foran munden og væk igen hurtigt og mange gange

Pust til hinandens hår 

Det er en super hjælp for ham, hvis du kan få trænet hans mund til at lave mange bevægelser og få ham til at spise munden os. 

At spise en ganske almindelig lille billig rund ispind kan os hjælpe ham med at bruge munden på en anden måde.

Anmeld

15. september 2014

S*DD

Kay skriver:

jeg prøver at huske dig... med min ammehjerne på forskud... hvis der går mere end en uge... (medmindre jeg føder) så send mig lige en pb  

Det vil jeg gøre :-) tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.