Du skriver at ørene ikke fejler noget...Er det fordi at du har fået dem tjekket, eller er det bare fordi at han ikke ser ud til at være "plaget" af ørene?
Hvis det er det sidste, syntes jeg bestemt at du lige skal få dem tjekket. Vores dreng viste overhovedet ingen tegn på øreproblemer, men han havde også et dårligt sprog ved 2 års alderen (dog havde han rigtig fin sprogforståelse). Nærmest ved et tilfælde, opdagede vi at han havde ret meget væske på ørene og meget nedsat hørelse.
Da han var 2,2 år gammel, blev der lagt dræn og allerede dagen after tog sproget fart. Ret hurtigt, snakkede han i lange sætninger (og non-stop) og kom på fuld højde med hans jævnaldrene.
Så hvis du ikke har fået dem tjekket af en fagperson, så ville jeg nok lige gøre det.
Hvad siger vuggestuen? Nu ved jeg ikke hvordan det forgår i en vuggestue, men er der ikke tilknyttet en talepædagog eller noget lignende. Syntes at det er en lille smule bekymrende, at du ikke mener at han har noget sprogforståelse overhovedet. Jeg ville nok lige vende den med nogle som har noget erfaring heromkring.
Anmeld