Starter med en af disse
, havde en SA november 12 og mit forløb minder i store træk om dit.
Jeg var dog kun 7+2, jeg begynder at bløde tidligt om morgenen og alle mine graviditets symptomer er væk, op af formiddagen ringer jeg til vagtlægen, som siger det lyder som en SP og jeg ikke kan gøre andet end at ringe til egen læge næste dag.
Det gør jeg og får en akut henvisning til scanning på sygehuset 2 timer senere, hvor de finder en tydelig graviditets livmoder men intet foster.
Jeg bliver sendt hjem med samme besked, min krop kan udskille resten selv, men efter 5 scanninger og to gange MA er det stadig ikke lykkes, til sidste scanning får jeg bud på at møde fastende så de kan foretage en KA hvis resten ikke er væk.
Og det var det ikke, 2½ time senere ligger jeg på operationsbordet og to timer efter narkosen er jeg på vej hjem igen, jeg blødte en uge og fik min mens efter 3 uger.
Under hele forløbet mødte vi et utroligt omsogsfuldt personale, som gav støtte og opmuntring hele vejen igennem og er da rystet over at du har været så uheldig med din oplevelse, vil da råde dig til at skifte læge og få snakket ud om emnet, det er vigtigt både for dig, men også at få klaget over håndteringen i sådanne tilfælde, for man er så sårbar.
Jeg brød totalt sammen over at jeg aborterede, jeg var rædselsslagen for om det var os der var noget galt med, min mand skulle efter lægernes udsagn være tæt på steril, så vi tog jo min første graviditet som et mirakkel.
Der var ingen der fortalte mig at 25% af alle graviditeter går til, havde vi vidst det før, havde slaget nok heller ikke været så hårdt.
I dag ved vi at min mand langt fra er steril, 4 mdr senere var jeg gravid igen og vi har nu en dreng på snart 11 mdr og sørme om jeg ikke er gravid igen.
Pointen er at du må huske at sige til dig selv, at du kan blive gravid, din krop virker som den skal og selvfølgelig kan du blive gravid igen, ekstra