Genbos kat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2014

BSB

Lenats31 skriver:

men mener du så at alle dem som ikke vil have andres valg af kæledyr (kat) rendende på deres grund bare skal holde ind til højre og acceptere at andres kræ render der?

Der er SÅ mange ting, man kan gøre i fællesskab for at holde kattene væk fra folks haver/biler osv. Men det kræver dialog og villighed til forståelse fra begge sider. Ellers kan alle ligeså godt begynde at skrige og råbe og jamre ad hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

Lenats31

Der er SÅ mange ting, man kan gøre i fællesskab for at holde kattene væk fra folks haver/biler osv. Men det kræver dialog og villighed til forståelse fra begge sider. Ellers kan alle ligeså godt begynde at skrige og råbe og jamre ad hinanden.

Det er desværre det sidste det ofte ender med.

Siden vi ikke har krav på at vores katte skal have adgang til andre folks beboelse og matrikel samt at de kan færdes ude uden at blive skudt, mishandlet, kørt ned, komme for langt væk fra hjemmet, så den ikke kan finde tilbage igen, så har vi valgt at lave en løbegård til dem i haven. Den kommer de ud i. Fremmed katte kan ikke komme til vores katte.

(du citerede en andens indlæg, men bad mig om at svare)

det TS kan gøre er at klage over kattens adfærd til den nabo. tage billeder af udåden som bevis. Fortsætter problemerne selv efter en dialog med ejeren, så ville jeg prøve at indfange katten og indlevere den, så skal den nabo nemlig betale for at få katten udleveret, og måske kan det sætte en stopper for det.

men det med agt holde kattene på egen grund skal gå begge veje. Ellers duer det ikke

Den aggressive kat er faktisk i fare for at blive mishandlet eller skudt af sure naboer, og det kan dens ejer takke sig selv for. Det er han/hun næppe interesseret i sker

Anmeld

26. oktober 2014

BSB

Lenats31 skriver:

Det er desværre det sidste det ofte ender med.

Siden vi ikke har krav på at vores katte skal have adgang til andre folks beboelse og matrikel samt at de kan færdes ude uden at blive skudt, mishandlet, kørt ned, komme for langt væk fra hjemmet, så den ikke kan finde tilbage igen, så har vi valgt at lave en løbegård til dem i haven. Den kommer de ud i. Fremmed katte kan ikke komme til vores katte.

(du citerede en andens indlæg, men bad mig om at svare)

det TS kan gøre er at klage over kattens adfærd til den nabo. tage billeder af udåden som bevis. Fortsætter problemerne selv efter en dialog med ejeren, så ville jeg prøve at indfange katten og indlevere den, så skal den nabo nemlig betale for at få katten udleveret, og måske kan det sætte en stopper for det.

men det med agt holde kattene på egen grund skal gå begge veje. Ellers duer det ikke

Den aggressive kat er faktisk i fare for at blive mishandlet eller skudt af sure naboer, og det kan dens ejer takke sig selv for. Det er han/hun næppe interesseret i sker

Sorry, ved ikke lige hvordan det er sket....

Vi to er jo helt enige

Anmeld

27. oktober 2014

EAF

namaha skriver:

Jeg er lige flytte i rækkehus,vi bor et en område med rigtig mange katte

Jeg bor sådan at vi er 4 huse på række og 3 afbos har 1-3 katte, alle vores katte kan sagtens finde ud af det sammen

Men vores genbo har en rød hankat som IKKE er kastreret, denne her kat er meget aggressiv overfor vores katte og har pateret naboens kats hale så den skulle have amputeret ca 5 cm af den

Den har andgrebet min kat et par gange hvor jeg har taget sen i det inden der skete mere med den

Alle vores katte er neutraliseret (undtaget mine to killinger da de ikke er gamle nok endnu)

vores gamle katte ligger på alderen 2,9 og 13 år

Hvad kan vi gøre vi denne hankat inden det ender mere galt end det hidtil har gjort ?

Hvordan er det gået sidenhen?  

Anmeld

9. november 2014

Lenats31

Natteravnen skriver:

Hvordan er det gået sidenhen?  

Oddsene er at vi ikke får svar på det fordi mange af svarene herinde ikke faldt helt ud til TSs fordel. Hårdt sagt, det ved jeg. Men sikkert sandt

Anmeld

9. november 2014

namaha

En update

Efter at genboens kat have angrebet naboen kat (den er mistede noget af halen) 

tog vores nabo den i at stå "oven på" vores kat pjuske, vores nabo skræmte den væk og siden har vi ikke set den siden, hvilket vi syntes er meget underligt, det er ved at være godt 1-2 måneder siden vi så den sidst lige omkring jeg skrev her.

i går fik vi så en flyre (staves?) ind med posten og at lige netop den kat er væk, ved ikke hvad der er sket med den, men håber for ejerne at de får den tilbage (har selv mistede en kat ved den løb væk) det er ikke rart ikke at vide hvor ens kat er 

tak for råd, men ville aldrig anmelde en genbo til politiet for deres kat, da jeg ikke selv kan styre hvor min kat går og jeg ville selv være rigtig ked af det hvis min kat blev anmeldt

Anmeld

9. november 2014

EAF

En update

Efter at genboens kat have angrebet naboen kat (den er mistede noget af halen) 

tog vores nabo den i at stå "oven på" vores kat pjuske, vores nabo skræmte den væk og siden har vi ikke set den siden, hvilket vi syntes er meget underligt, det er ved at være godt 1-2 måneder siden vi så den sidst lige omkring jeg skrev her.

i går fik vi så en flyre (staves?) ind med posten og at lige netop den kat er væk, ved ikke hvad der er sket med den, men håber for ejerne at de får den tilbage (har selv mistede en kat ved den løb væk) det er ikke rart ikke at vide hvor ens kat er 

tak for råd, men ville aldrig anmelde en genbo til politiet for deres kat, da jeg ikke selv kan styre hvor min kat går og jeg ville selv være rigtig ked af det hvis min kat blev anmeldt

Tak for Update  

Ubehageligt den er væk, selvom "problemet" på en måde er løst. Men hvis ikke den er væk ved FairPlay så ville jeg frygte for mine egne katte i det område. 

Håber I alle får ro og ingen dyr har lidt overlast i perioden. 

Anmeld

9. november 2014

Lenats31

Der er mange kattehadere derude - specielt hvis det er aggressiv kat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.