Genbos kat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.615 visninger
27 svar
24 synes godt om
13. september 2014

namaha

Jeg er lige flytte i rækkehus,vi bor et en område med rigtig mange katte

Jeg bor sådan at vi er 4 huse på række og 3 afbos har 1-3 katte, alle vores katte kan sagtens finde ud af det sammen

Men vores genbo har en rød hankat som IKKE er kastreret, denne her kat er meget aggressiv overfor vores katte og har pateret naboens kats hale så den skulle have amputeret ca 5 cm af den

Den har andgrebet min kat et par gange hvor jeg har taget sen i det inden der skete mere med den

Alle vores katte er neutraliseret (undtaget mine to killinger da de ikke er gamle nok endnu)

vores gamle katte ligger på alderen 2,9 og 13 år

Hvad kan vi gøre vi denne hankat inden det ender mere galt end det hidtil har gjort ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2014

SandraXOXO

I kan snakke med naboen, klage til boligforeningen eller slet og ret holde jeres katte indenfor så der ikke sker noget, den anden var der først og udekatte beskytter deres territorier, selv om det er upraktisk når man bor tæt.

Anmeld

13. september 2014

EnGodMor

namaha skriver:

Jeg bor sådan at vi er 4 huse på række og 3 afbos har 1-3 katte, alle vores katte kan sagtens finde ud af det sammen

Men vores genbo har en rød hankat som IKKE er kastreret, denne her kat er meget aggressiv overfor vores katte og har pateret naboens kats hale så den skulle have amputeret ca 5 cm af den

Den har andgrebet min kat et par gange hvor jeg har taget sen i det inden der skete mere med den

Alle vores katte er neutraliseret (undtaget mine to killinger da de ikke er gamle nok endnu)

Hvad kan vi gøre vi denne hankat inden det ender mere galt end det hidtil har gjort ?

Jeg mener at det hedder sig, at man skal holde sine katte på egen grund. 

Så Gør man ikke det, så må man tage det med at kattene kommer i slagsmål eller at naboen jager andre katte ud fra sin grund. 

Der er ikke så meget at kunne Gøre, jo bygge en indhegning og holde sin kat/katte på egen grund, eller holde sine katte inde. 

Anmeld

13. september 2014

LinLin

Gå til naboen! Han skal sørge for at holde sin kat på egen grund når den er til gene for andre. Gør han det ikke kan du anmelde det til politiet.

http://www.kattens-vaern.dk/?side=47

Anmeld

13. september 2014

EAF

Først og fremmest så tag en helt almindelig snak med naboen om kattedilemmaet og spørg pænt eller se om du kan få dig snakket ind på om det er en mulighed at få den kastreret - og fortæl hvor mange uønskede katte der lever for lud og koldt vand pågrund af uønskede kattekillinger som han tildels er med i statistikken med at bidrage til - vi har 500.000 hjemløse katte i DK! Det er altså værd at nævne! Måske kan en helt almindelig snak om tingene løse det så længe man ikke går bevæbnet ind i samtalen med vedkommende! Hvidt flag  

Forsøg først med det, og se hvad der kommer ud af det. Håber vedkommende er lydhør overfor problematikken 

Anmeld

13. september 2014

namaha

Det der er vores største problem er at vi 4huse deler samme have, den er i vores have hankatten andbriber kattene, og ejeren kan som sagt ikke gøre for den render op til os de bor ca 200m fra os og inge af fo vil bede ejeren om at holde katten indenfor da det er syndt for katten, men en kastration ville måske gøre godt for aå bliver den mere rolig 

Vi må tage en snak med ejeren 

Anmeld

13. september 2014

EnGodMor

namaha skriver:

Det der er vores største problem er at vi 4huse deler samme have, den er i vores have hankatten andbriber kattene, og ejeren kan som sagt ikke gøre for den render op til os de bor ca 200m fra os og inge af fo vil bede ejeren om at holde katten indenfor da det er syndt for katten, men en kastration ville måske gøre godt for aå bliver den mere rolig 

Jo han kan godt Gøre for at hans kat kommer ind i jeres have, for i princippet så har han/alle katteejere pligt til at sørge for at holde deres katte på deres egen grund. 

Det er ham der ikke holder sin kat på egen grund, som man faktisk skal.

Anmeld

17. oktober 2014

Lenats31

namaha skriver:

JO, det kan din nabo lige præcis godt gøre for. For han har valgt at lukke sin fertile hankat ud i det fri til gene for ikke bare jer, men temmelig sikkert også mange andre i nabolaget.

Hvis man laver det rette indendørs element til katten - indretter sit hjem på en måde der tilgodeser kattens behov - eller en udegård/indhegnet have ditto. Så erd et slet ikke så slemt elller svært eller synd at holde katten på egen matrikel.

Det gælder dog jer allesammen og ikke kun ham. Privatejede dyr skal holdes på egen grund.

Anmeld

20. oktober 2014

BSB

SandraXOXO skriver:

I kan snakke med naboen, klage til boligforeningen eller slet og ret holde jeres katte indenfor så der ikke sker noget, den anden var der først og udekatte beskytter deres territorier, selv om det er upraktisk når man bor tæt.

Holde dem inde?!? Fordi en eller anden spøjs person ikke gider få kastreret som kat? Det er sgu' ikke fair!

Anmeld

20. oktober 2014

BSB

Natteravnen skriver:

Først og fremmest så tag en helt almindelig snak med naboen om kattedilemmaet og spørg pænt eller se om du kan få dig snakket ind på om det er en mulighed at få den kastreret - og fortæl hvor mange uønskede katte der lever for lud og koldt vand pågrund af uønskede kattekillinger som han tildels er med i statistikken med at bidrage til - vi har 500.000 hjemløse katte i DK! Det er altså værd at nævne! Måske kan en helt almindelig snak om tingene løse det så længe man ikke går bevæbnet ind i samtalen med vedkommende! Hvidt flag  

Forsøg først med det, og se hvad der kommer ud af det. Håber vedkommende er lydhør overfor problematikken 

Hurra for det første fornuftige svar på denne tråd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.