Genbos kat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

Lenats31

BSB skriver:

Holde dem inde?!? Fordi en eller anden spøjs person ikke gider få kastreret som kat? Det er sgu' ikke fair!

Det behøver det heller ikke at være! Der er nemlig slet og ret en lov der stipulerer at alle skal holde deres kæledyr på egen grund. Den skelner ikke mellem familien Jensen og familien Hansen.

se efter Lov om Vej og Markfred!

katten kan ikke komme ud selv. Der skal være en til enten at åbne vindue eller dør eller sætte en lem i så den selv kan komme ind og ud. Så ved et bevidst valg som dette så må man accepterer de ricisi der er ved det samt tage kampene med naboer der enten har aggressive katte eller ikke vil have kattene i deres have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

SandraXOXO

BSB skriver:

Holde dem inde?!? Fordi en eller anden spøjs person ikke gider få kastreret som kat? Det er sgu' ikke fair!

Livet er generelt ikke fair. 

Anmeld

20. oktober 2014

BSB

Lenats31 skriver:

Det behøver det heller ikke at være! Der er nemlig slet og ret en lov der stipulerer at alle skal holde deres kæledyr på egen grund. Den skelner ikke mellem familien Jensen og familien Hansen.

se efter Lov om Vej og Markfred!

katten kan ikke komme ud selv. Der skal være en til enten at åbne vindue eller dør eller sætte en lem i så den selv kan komme ind og ud. Så ved et bevidst valg som dette så må man accepterer de ricisi der er ved det samt tage kampene med naboer der enten har aggressive katte eller ikke vil have kattene i deres have

Åh, tro mig, jeg kender den lov forfra og bagfra. Har endda haft den oppe og vende flere gange med lokalpolitiet, der gang på gang indrømmede, den var dybt forældet, og at de ikke ville røre en finger for at håndhæve den.

Det er virkelig charmerende, venligt og utrolig konstruktivt bare at sige "regler er ikke altid fair, lev med det". Specielt når det handler om folks kæledyr, som kan betyde så utroligt meget i livet. Er det din generelle holdning til uretfærdighed?

Det vil være ret nemt for omtalte genbo at få kastreret katten - til glæde for både kat, ejer og omgivelser. Evt. kunne man forestille sig, forfatteren af dette opslag kunne tilbyde at spæde til med betalingen af kastrationen for at vise sin gode vilje.

Anmeld

20. oktober 2014

BSB

SandraXOXO skriver:

Livet er generelt ikke fair. 

Eh... Igen bliver jeg nødt til at spørge: Er det din generelle holdning til livet og uretfærdighed? For så ser det da godt nok sort ud....

Anmeld

20. oktober 2014

SandraXOXO

BSB skriver:

Eh... Igen bliver jeg nødt til at spørge: Er det din generelle holdning til livet og uretfærdighed? For så ser det da godt nok sort ud....

Neej Det er min lettere tøre morgen humor. Men det kunne nok ikke ses på skrift. Tænkte på katten som skulle ha kottet sine boller. Livet er ikke generelt ikke fair ;-) 

Anmeld

20. oktober 2014

BSB

SandraXOXO skriver:

Neej Det er min lettere tøre morgen humor. Men det kunne nok ikke ses på skrift. Tænkte på katten som skulle ha kottet sine boller. Livet er ikke generelt ikke fair ;-) 

He he . Men faktisk kommer det kun katten til gode. Og den oplever sit livs første brandert .

Anmeld

20. oktober 2014

Snorkfrøkenen

Først og fremmest skal jeg nok bare holde mig væk fra disse tråde, for jeg bliver altid voldsomt sur, når jeg læser om folk der ikke gider tage det ansvar der følger med, når de anskaffer en kat, og dermed ikke får den neutraliseret... Som allerede nævnt lever der omkring en halv million herreløse katte i Danmark, og for at sætte det i perspektiv, er det altså ikke mange færre end der findes ejede katte. Det er ganske enkelt noget forbandet svineri at katteejere ikke gør deres for at holde bestanden nede, for huskatten er IKKE skabt til at leve i vildskab...

NÅ, ud med galden... 

Jeg ville nok også starte med venligt at opfordre til en neutralisering af katten, siden I alle skal kunne være der og det helt sikkert også vil gavne ejeren selv, da hankatten vil få det langt bedre af mindre stress som følger med det roligere sind en neutralisering giver. Det er heller ikke nær så dyrt eller omfattende et indgreb, når det er en hankat fremfor en hunkat.

Hvis ejeren nægter, må I jo begynde at klage... Jeg frygter lidt at det i sidste ende kunne komme til at gå ud over katten, hvilket jo vil være forfærdeligt, så jeg håber virkelig, ejeren er til at tale med.

Giv lige en update når der sker noget. 

Mvh mig, som er lykkeligt ejet af flere katte som har været andres "kasserede affald".

Anmeld

26. oktober 2014

Lenats31

BSB skriver:

Åh, tro mig, jeg kender den lov forfra og bagfra. Har endda haft den oppe og vende flere gange med lokalpolitiet, der gang på gang indrømmede, den var dybt forældet, og at de ikke ville røre en finger for at håndhæve den.

Det er virkelig charmerende, venligt og utrolig konstruktivt bare at sige "regler er ikke altid fair, lev med det". Specielt når det handler om folks kæledyr, som kan betyde så utroligt meget i livet. Er det din generelle holdning til uretfærdighed?

Det vil være ret nemt for omtalte genbo at få kastreret katten - til glæde for både kat, ejer og omgivelser. Evt. kunne man forestille sig, forfatteren af dette opslag kunne tilbyde at spæde til med betalingen af kastrationen for at vise sin gode vilje.

Sig mig lige engang. Mener du ikke du har fat i det forkerte indlæg her???

Anmeld

26. oktober 2014

Lenats31

BSB skriver:

men mener du så at alle dem som ikke vil have andres valg af kæledyr (kat) rendende på deres grund bare skal holde ind til højre og acceptere at andres kræ render der?

Anmeld

26. oktober 2014

BSB

Lenats31 skriver:

Sig mig lige engang. Mener du ikke du har fat i det forkerte indlæg her???

?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.