Så kom han til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

Heidi85

Mami skriver:

Tillykke med din store dreng han er super lækker 

for tidligt født er han ikke og det vil du få afvide mange gange. 37-42 er normalt "til termin" 

for tidlig fødte ligger på neonatal afdeling, og for mad gennem sonde indtil deres sutte refleks er udviklet, de får ofte gulsot og skal ligge i lys (det og meget værre ting er du heldig forskånet for) men måske har din søn bare båret præg af den hårde fødsel? 

Tak tak ja han er sku dejlig må man sige:-).. Jep der lå jeg med min datter for 4 år siden så det ved jeg :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Mami

Tak tak ja han er sku dejlig må man sige:-).. Jep der lå jeg med min datter for 4 år siden så det ved jeg :-)

Meget  

men hvis du selv har været der, hvordan kan det så være du mener han er FTF? Er han underudvuklet? Det lyder ekstremt mærkeligt at lægerne siger han er FTF 

Anmeld

12. september 2014

Heidi85

Mami skriver:

Meget  

men hvis du selv har været der, hvordan kan det så være du mener han er FTF? Er han underudvuklet? Det lyder ekstremt mærkeligt at lægerne siger han er FTF 

Det er en lang historie den:-) for at gøre den kort blev jeg sat igang men han ville ikke ud meget langt forløb som jeg ikke er for at snakke om endnu

Anmeld

12. september 2014

Hønsemor

Tillykke med din dreng!
Jeg fødte selv for snart 4 år siden 37+3 og for 20 mdr siden 37+6 og ingen af mine unger er for tidlig fødte.. Dog fik jeg af vide at deres sutterefleks muligvis ikke ville være fuldt ud udviklet, da det er noget af det sidste som udvikles i maven..
Dog kan et barn godt være underudviklet selvom man rammer 40+, men det hedder noget andet end præmature

Anmeld

12. september 2014

Hugoline.

Tillykke

han er ikke for tidligt født, så den betegnelse må du ikke bruge  

Man kan ikke udregne en termin præcis, så man siger ens termin ligger et sted mellem 37+0 og 42+0. Du kan jo selv spørge en læge, jordemoder eller sundhedsplejerske.

Anmeld

12. september 2014

Hugoline.

Heidi85 skriver:

Det er en lang historie den:-) for at gøre den kort blev jeg sat igang men han ville ikke ud meget langt forløb som jeg ikke er for at snakke om endnu

Ok, det læste jeg ikke.

Så har han ikke været klar til at komme ud endnu. Stadig ikke "for tidligt født" i normal forstand, men jeg forstår hvad du mener. 

Anmeld

12. september 2014

Mami

Heidi85 skriver:

Helt i orden.

tænkte bare om han var under udviklet. 

Men håber du har nogle gode fagfolk du kan snakke med

Anmeld

12. september 2014

Heidi85

Hugoline. skriver:

Ok, det læste jeg ikke.

Så har han ikke været klar til at komme ud endnu. Stadig ikke "for tidligt født" i normal forstand, men jeg forstår hvad du mener. 

Nej det har han nok ikke været :-( men det skal nu nok gå alligevel

Anmeld

12. september 2014

Heidi85

Mami skriver:

Helt i orden.

tænkte bare om han var under udviklet. 

Men håber du har nogle gode fagfolk du kan snakke med

Det skal nu nok gå det hele

Anmeld

12. september 2014

Moma

Tillykke med din skønne dreng!

Vores den første er født 37+2. Hendes sutterefleks var ikke færdigudviklet, så vi lå indlagt et par ekstra dage for at få amningen op at køre. Det var en kamp - men dwt lykkedes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.