Flaske/amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2014

Mor til Ella

martsmoar skriver:

Bliv ved med at tilbyde ihvertfald med sutten, kender intet til flasker men min datter nægtede vand fra flaske og sut indtil hun var 4,5 mdr og nu elsker hun sin sut

Åh, hvor det glæder mig at høre

Synes det er så frustrerende at det kun er mine bryster der kan berolige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

anonym10101

Mor til Ella skriver:

Åh, hvor det glæder mig at høre

Synes det er så frustrerende at det kun er mine bryster der kan berolige.

Selvfølgelig man skal ikke presse hverken sut eller flaske i munden på barnet men se om det er noget der er interessant at røre ved evt. putte i munden. 

Det var sådan det startede her. Hun syntes, at sutten var sådan en nem og fiks ting, at putte i munden og pludselig sad den der altså. Evt. dryppe lidt modermælk på sutten og/eller varme den op mellem hænderne og hvad med at malke en masse ud til turen? 

Jeg kan godt huske irritationen ved at det kun var mor, mor, mor men jeg tror også bare det er det hun havde brug for på det tidspunkt, hvem ved. 

Held og lykke med det. 

Anmeld

11. september 2014

Sandratoft

Mor til Ella skriver:

Hej piger.

Jeg har brug for hjælp.

Som nogle måske ved valgte jeg at amme, trods meget dårlige erfaringer fra første gang. Og fordi familien pressede på....

Jeg har nu ammet 100 % i 11 uger, jeg syns ikke om det, men jeg har fået det til at fungere, også bedre end jeg have regnet med.

Jeg vil fortsat amme, MEN har brug for luft, hvis det skal blive ved at fungere. Jeg har nogle kurser med mit arbejde jeg SKAL deltage i. Og ja har i det hele taget bare brug for at kunne tage ud en aften med pigerne, eller få prinsessen passet, nogle timer. Planen er at jeg vil give 2 flasker i døgnet og amme resten af tiden, har rigtig meget mælk så tror ikke det bliver et problem.

MEN pigen vil hverken SUT eller FLASKEN Havde slet ikke regnet med det blev et problem, og da det tager hårdt på min psyke at amme, er jeg ved at blive en smule desperat.

Jeg har prøvet når jeg er væk til gym med den store at det er far der giver. Har selv prøvet. Jeg har kun givet hende udmalket mælk så smagen hvertfald var velkendt. Prøvede så igår med mme, heller ingen interesse, og det samme med sutten hun tror jeg vil slå hende ihjel, sådan ser hun hvertfald ud....

HVAD FANEN GØR JEG, hun skal til at tage flasken da der heller ikke er super længe til jeg skal starte job.

HJÆLP MIG

Din datter har jo brug for dig de første måneder, og ved 11 uger er de altså stadig meget lille

Det nemmeste er at indstille dig på at dit barns behov kommer før dine, det måtte jeg også selv gøre, og så tænke på at den her ammeperiode er en lille del af hele dit barns liv.

Anmeld

11. september 2014

Nea85

Mor til Ella skriver:

Hvad er anatomiske sutter

Har prøvet en som enlig er brust formet, og så mam ( det var også dem min første brugte ). Avant har jeg liggende, men tror næppe det bliver den der er løsningen, men ska selvfølgelig prøves.

Hverken sut eller flaske, det er immervæk svært at berolige uden at have brusterne i brug, og det har jeg det bare ikke godt med!

Anatomisk alle de øverste: http://www.navnesutten.dk/shop.aspx

Øv ja, det må være hårdt, når brystet er det eneste der duer. Jeg fik det råd at lade andre give hende flasken og så med et stykke tøj, jeg havde haft på, i nærheden. Det virkede desværre ikke her (med de slags flasker hun ikke gad), men det er da værd at prøve..

Ja, du må afprøve en masse forskellige

Anmeld

11. september 2014

Mor til Ella

martsmoar skriver:

Selvfølgelig man skal ikke presse hverken sut eller flaske i munden på barnet men se om det er noget der er interessant at røre ved evt. putte i munden. 

Det var sådan det startede her. Hun syntes, at sutten var sådan en nem og fiks ting, at putte i munden og pludselig sad den der altså. Evt. dryppe lidt modermælk på sutten og/eller varme den op mellem hænderne og hvad med at malke en masse ud til turen? 

Jeg kan godt huske irritationen ved at det kun var mor, mor, mor men jeg tror også bare det er det hun havde brug for på det tidspunkt, hvem ved. 

Held og lykke med det. 

Hvad tænker du på med at malke ud til turen?

Anmeld

11. september 2014

Mor til Ella

Sandratoft skriver:

Din datter har jo brug for dig de første måneder, og ved 11 uger er de altså stadig meget lille

Det nemmeste er at indstille dig på at dit barns behov kommer før dine, det måtte jeg også selv gøre, og så tænke på at den her ammeperiode er en lille del af hele dit barns liv.

Det er altså ikke en periode når man har det skid med det

Hun skal have mad på den ene eller anden måde, og opfylder hendes behov. Men hendes behov er jo også at have en mor der kan fungere

Og igen har jeg desværre ikke mulighed for at hive stikket helt ud og hellige mig ammesofaen Hvilket sikkert ville have gjort det en del lettere for mig

Men tak for svar.

Anmeld

11. september 2014

jojomama

Jeg kan så godt følge dig mht at være en fungerende mor. Hvis jeg ikke får mulighed for at komme ud af huset og være mor med lille m (fremfor mor med stort M), bliver jeg sindsyg og ikke særlig hyggelig at være sammen med. Du har jo lige fået frataget al alenetid, så selvfølgelig skal du havd mulighed for at komme ud.

Jeg ammer alle måltider undtagen 1, hvor farmand giver flaske. Jeg har desværre ingen brugbare og afprøvede råd til dig, da vores søn fik flaske fra start, da jeg havde mega mange problemer med at få startet amningen.

prøv evt at tilbyde sut og flaske, når hun ikke er mega sulten, men som noget hyggeligt/sjovt/spændende osv. 

Hilsen en mor (til en knægt på 5 måneder) som glæder sig meget til at komme tilbage på job (barsel er sgu lidt kedeligt i længden..)

Anmeld

12. september 2014

Sandratoft

Mor til Ella skriver:

Det er altså ikke en periode når man har det skid med det

Hun skal have mad på den ene eller anden måde, og opfylder hendes behov. Men hendes behov er jo også at have en mor der kan fungere

Og igen har jeg desværre ikke mulighed for at hive stikket helt ud og hellige mig ammesofaen Hvilket sikkert ville have gjort det en del lettere for mig

Men tak for svar.

Selvfølgelig skal du fungere
Har du prøvet at give hende udmalket modermælk på et tidspunkt hvor hun ikke er mega sulten? Alma nægter at tage flasken hvis det er mme og hvis hun er rigtig sulten

Anmeld

12. september 2014

Mor til Ella

Sandratoft skriver:

Selvfølgelig skal du fungere
Har du prøvet at give hende udmalket modermælk på et tidspunkt hvor hun ikke er mega sulten? Alma nægter at tage flasken hvis det er mme og hvis hun er rigtig sulten

Synes jeg har prøvet, men tror jeg bare må prøve lidt af gangen og så bare lade være med at forvente hun spiser, lege lidt med den og så stoppe inden det bliver en træls oplevelse

Har enlig kun prøvet med udmalket, har kun prøvet mme en gang. Så smagen er jo velkendt

Føler sutterne er for store, lange og hårde?

Anmeld

12. september 2014

Mor til Ella

kreafina skriver:

Jeg kan så godt følge dig mht at være en fungerende mor. Hvis jeg ikke får mulighed for at komme ud af huset og være mor med lille m (fremfor mor med stort M), bliver jeg sindsyg og ikke særlig hyggelig at være sammen med. Du har jo lige fået frataget al alenetid, så selvfølgelig skal du havd mulighed for at komme ud.

Jeg ammer alle måltider undtagen 1, hvor farmand giver flaske. Jeg har desværre ingen brugbare og afprøvede råd til dig, da vores søn fik flaske fra start, da jeg havde mega mange problemer med at få startet amningen.

prøv evt at tilbyde sut og flaske, når hun ikke er mega sulten, men som noget hyggeligt/sjovt/spændende osv. 

Hilsen en mor (til en knægt på 5 måneder) som glæder sig meget til at komme tilbage på job (barsel er sgu lidt kedeligt i længden..)

Dejligt at læse dit indlæg, for det er jo præcis sådan jeg har det

Asta skal være klar til at indkøre vuggestue i januar, selvfølgelig kun få timer af gangen, og det er jo ikke muligt hvis hun kun vil håber i mine bryster, og så kan jeg ikke få en plads før maj!

Det er også kun det jeg ønsker 1-2 flasker i døgnet, og ellers amme.

Jeg har bare brug for lidt mig/arbejds tid og alenetid med den store.

Men tænker også jeg må prøve lidt flere sutter af, og så lege mig lidt frem

Tak for dit indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.