Flaske/amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.090 visninger
33 svar
9 synes godt om
11. september 2014

Mor til Ella

Hej piger.

Jeg har brug for hjælp.

Som nogle måske ved valgte jeg at amme, trods meget dårlige erfaringer fra første gang. Og fordi familien pressede på....

Jeg har nu ammet 100 % i 11 uger, jeg syns ikke om det, men jeg har fået det til at fungere, også bedre end jeg have regnet med.

Jeg vil fortsat amme, MEN har brug for luft, hvis det skal blive ved at fungere. Jeg har nogle kurser med mit arbejde jeg SKAL deltage i. Og ja har i det hele taget bare brug for at kunne tage ud en aften med pigerne, eller få prinsessen passet, nogle timer. Planen er at jeg vil give 2 flasker i døgnet og amme resten af tiden, har rigtig meget mælk så tror ikke det bliver et problem.

MEN pigen vil hverken SUT eller FLASKEN Havde slet ikke regnet med det blev et problem, og da det tager hårdt på min psyke at amme, er jeg ved at blive en smule desperat.

Jeg har prøvet når jeg er væk til gym med den store at det er far der giver. Har selv prøvet. Jeg har kun givet hende udmalket mælk så smagen hvertfald var velkendt. Prøvede så igår med mme, heller ingen interesse, og det samme med sutten hun tror jeg vil slå hende ihjel, sådan ser hun hvertfald ud....

HVAD FANEN GØR JEG, hun skal til at tage flasken da der heller ikke er super længe til jeg skal starte job.

HJÆLP MIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her lærte alberte heller ik at tage hverken sut eller flaske, hvilket også ind i mellem var rigtig frustrerende, da det var hårdt at ha hende hele tiden. Tænker om du evt ku snakke med din Sp omkring det??

Hva hvis det er far der insistere og måske hun ku lære at drikke af kop? Vh stine

Anmeld

11. september 2014

Wik

Jeg er SÅ ked af det, men med min den første var der ikke noget at gøre, jeg kunne ikke noget i længere tid før hun begyndte at spise andet altså måtte jeg vente til min datter var ca. 5-6 mrd. og kun i dagstimerne. Måske er det anderledes for dig og din guldklump, men tror måske du skal indstille dig på at der bliver meget lidt luft de næste par mdr. Det er et dårligt råd, men det gav mig faktisk ro, at sige til mig selv at det er som det er for nu, men bliv ved med at prøv naturligvis

Anmeld

11. september 2014

Christine

Mor til Ella skriver:

Hej piger.

Jeg har brug for hjælp.

Som nogle måske ved valgte jeg at amme, trods meget dårlige erfaringer fra første gang. Og fordi familien pressede på....

Jeg har nu ammet 100 % i 11 uger, jeg syns ikke om det, men jeg har fået det til at fungere, også bedre end jeg have regnet med.

Jeg vil fortsat amme, MEN har brug for luft, hvis det skal blive ved at fungere. Jeg har nogle kurser med mit arbejde jeg SKAL deltage i. Og ja har i det hele taget bare brug for at kunne tage ud en aften med pigerne, eller få prinsessen passet, nogle timer. Planen er at jeg vil give 2 flasker i døgnet og amme resten af tiden, har rigtig meget mælk så tror ikke det bliver et problem.

MEN pigen vil hverken SUT eller FLASKEN Havde slet ikke regnet med det blev et problem, og da det tager hårdt på min psyke at amme, er jeg ved at blive en smule desperat.

Jeg har prøvet når jeg er væk til gym med den store at det er far der giver. Har selv prøvet. Jeg har kun givet hende udmalket mælk så smagen hvertfald var velkendt. Prøvede så igår med mme, heller ingen interesse, og det samme med sutten hun tror jeg vil slå hende ihjel, sådan ser hun hvertfald ud....

HVAD FANEN GØR JEG, hun skal til at tage flasken da der heller ikke er super længe til jeg skal starte job.

HJÆLP MIG

Hvornår skal du da starte job? Og er kurserne inden du skal starte job? For hvis hun er 11 uger så er hun jo stadig ret lille. Hvis du ammer hende inden du går kan du nok også godt være væk i et par timer, mon ikke det går?

Her ville jeg blankt afvise at deltage i kurser uden min baby inden h*n er 6 måneder, hvor min barsel slutter. Og grunden ville være at jeg skal og vil have mulighed for at amme.

Når de bliver 6 måneder kan de jo også spise og får mod på alt muligt. Så der burde det også være muligt at give flaske.

Anmeld

11. september 2014

Nea85

Mor til Ella skriver:

Hej piger.

Jeg har brug for hjælp.

HJÆLP MIG

Her ville Ida heller ikke tage flaske, men gerne sut.
Har du prøvet flere forskellige slags?

Ida bruger anatomiske sutter, og jeg prøvede først med en avent-flaske, men hun gik helt i spåner over den! og jeg var ligesom dig ret frustreret, for jeg SKULLE noget med den store, som hverken kunne eller skulle aflyses.
Jeg prøvede så med en mam-sutteflaske, og den vil hun gerne tage

Anmeld

11. september 2014

Mor til Ella

StineW79 skriver:

Her lærte alberte heller ik at tage hverken sut eller flaske, hvilket også ind i mellem var rigtig frustrerende, da det var hårdt at ha hende hele tiden. Tænker om du evt ku snakke med din Sp omkring det??

Hva hvis det er far der insistere og måske hun ku lære at drikke af kop? Vh stine

Er ikke ret glad for min SP.

Hun vil gerne drikke af kop?

Anmeld

11. september 2014

Mor til Ella

Wik skriver:

Jeg er SÅ ked af det, men med min den første var der ikke noget at gøre, jeg kunne ikke noget i længere tid før hun begyndte at spise andet altså måtte jeg vente til min datter var ca. 5-6 mrd. og kun i dagstimerne. Måske er det anderledes for dig og din guldklump, men tror måske du skal indstille dig på at der bliver meget lidt luft de næste par mdr. Det er et dårligt råd, men det gav mig faktisk ro, at sige til mig selv at det er som det er for nu, men bliv ved med at prøv naturligvis

Det kan jeg faktisk ikke lige overskue at tænke på.

Anmeld

11. september 2014

Mor til Ella

Christine skriver:

Hvornår skal du da starte job? Og er kurserne inden du skal starte job? For hvis hun er 11 uger så er hun jo stadig ret lille. Hvis du ammer hende inden du går kan du nok også godt være væk i et par timer, mon ikke det går?

Her ville jeg blankt afvise at deltage i kurser uden min baby inden h*n er 6 måneder, hvor min barsel slutter. Og grunden ville være at jeg skal og vil have mulighed for at amme.

Når de bliver 6 måneder kan de jo også spise og får mod på alt muligt. Så der burde det også være muligt at give flaske.

Er selvstændig, så er enlig allerede igang. Men om et par mdr MAX.

Så derfor er kurserne ikke tvang fra nogens side, men jeg VIL deltage.

Og for mig er amningen ikke et must, kan det fungere fint, men hvis ikke så er det også fint

Og kan max gå en time da hun sutter på mig konstant, så det er ikke en mulighed desværre, hvis bare jeg kunne tage vær nogle timer ville det da lette noget. For så kunne jeg også bare finde en der kunne hjælpe mig med at se efter hende mens jeg var på kursus og jeg så kom når hun skulle spise.

Og ja det er faktisk det jeg frygter at hun heller ikke vil spise anden mad, det ville den store ikke.

Jeg skulle nok bare have lyttet til mig selv i første omgang Og taget flasken.

Anmeld

11. september 2014

Mor til Ella

Nea85 skriver:

Her ville Ida heller ikke tage flaske, men gerne sut.
Har du prøvet flere forskellige slags?

Ida bruger anatomiske sutter, og jeg prøvede først med en avent-flaske, men hun gik helt i spåner over den! og jeg var ligesom dig ret frustreret, for jeg SKULLE noget med den store, som hverken kunne eller skulle aflyses.
Jeg prøvede så med en mam-sutteflaske, og den vil hun gerne tage

Hvad er anatomiske sutter

Har prøvet en som enlig er brust formet, og så mam ( det var også dem min første brugte ). Avant har jeg liggende, men tror næppe det bliver den der er løsningen, men ska selvfølgelig prøves.

Hverken sut eller flaske, det er immervæk svært at berolige uden at have brusterne i brug, og det har jeg det bare ikke godt med!

Anmeld

11. september 2014

anonym10101

Mor til Ella skriver:

Hej piger.

Jeg har brug for hjælp.

HJÆLP MIG

Bliv ved med at tilbyde ihvertfald med sutten, kender intet til flasker men min datter nægtede vand fra flaske og sut indtil hun var 4,5 mdr og nu elsker hun sin sut

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.