Odensern skriver:
Hvor lang tid er det jeg ikke må arbejde når jeg er på barsel? Men hvid jeg forstår det rigtigt som du skriver, så kan jeg tage enkelt klip i 12 måneder uden forsørger tillæg og så også arbejde der? Eller jeg kan tage 6 måneder med dobbelt su uden forsørger tillæg? Men min uddannelse er det jo et helt år som er semestre, men hvis jeg så kun tager 6 måneder med dobbelt su, må jeg så arbejde de sidste 6 måneder inden jeg starter igen på uddannelse? Selvfølgelig su. Har virkelig svært ved at sætte mig ind i alle reglerne 
Hvis du er på SU barsel, må du arbeje hele tiden. Men det er jo ikke en mulighed at arbejde, de første mange måneder ammer du måske, eller på anden vis ikke lyst til at forlade dit nyfødte barn, medmindre faren passer.
Du må altså godt arbejde. Fødselsklip er ikke berettiget til forsørger tillægget, det er kun alm. klip. Din mand kan vist godt få men du kan ikke, da tillæg.
Hvis du tager dobbelt SU i 6 mdr. har du brugt dine klip, men kan så vælge at arbejde eller læse igen, men det er jo ikke muligt når I er årsopdelt. Du skal være opmærksom på at der skal være en inst. eller en far eller andet der kan tage dit barn efter de 6 måneder hvis du vælger dette. Det er ikke normalt at man starter sit barn op i inst. ved 6 måneders alderen, men nok ikke umuligt.
Anmeld