Jeg fik min første dreng mellem 4. og 5. semester på Uni. Min mand var også studerende. Jeg valgte at holde 12 måneders barsel fra september 11 til september 12, og brugte her de 12 fødsels klip man kan få tildelt som nybagt mor. Min mand fik samtidig 6 fødselsklip som han fik udbetalt oven i den almindelige su, og han holdte ingen barsel. Så 6 måneder med dobbelt su til ham.
Da jeg var færdig på barsel, og gik over til almindelig SU og han gjorde det samme, fik vi begge forsørgertillæg til SUen på 1/2 Su pr måned.
Derudover var der friplads i dagplejen og boligstøtte.
Nu er min mand færdiguddannet og jeg sidder og skriver speciale. Vi venter os en dreng mere til januar. Jeg er først færdig til marts. SÅ her får jeg SU fødselsklip x 2 (dobbeltklip) fra november-februar for at få brugt fødsels klippene og sparre på mine almindelige SU klip hvis jeg ønsker at tage mere uddannelse på et andet tidspunkt. Jeg holder først barsel efter min uddannelse er slut og hopper derfor over på barselsdagpenge.
Fødselsklippene får man ligemeget om man holder barsel eller ej, men vil da strækt opfordre til at man nyder den første tid med den lille nye
Anmeld